Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:02:04 GMT

توسعه کتابخانه‌های روستایی یک تکلیف است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۳۵۳۵

توسعه کتابخانه‌های روستایی یک تکلیف است

«اسماعیل شفاعی» روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در اراک، افزود: این ماده قانونی وظایفی را برای توسعه مراکز کتابخوانی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مشخص کرده وباید با جدیت در قالب بهره‌گیری از خودروهای سیار و ایجاد فضاهای ثابت این مهم دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های کشور تاکنون سه هزار و ۴۰۰ باب کتابخانه در شهرها و دل روستاها ایجاد کرده که سرمایه‌ای ارزشمند در عرصه فرهنگ کشور است.

معاون اداری و مالی کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: هفت هزار و ۵۱۳ کتابدار در کتابخانه‌های عمومی کشور مشغول به فعالیت و ارایه خدمت به مردم هستند.

شفاعی اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در گرو توجه به امر مطالعه از سنین کودکی است و این مهم باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: کتاب کالایی فرهنگی است که برای تلنبار و انبار شدن چاپ نمی‌شود بلکه نوعی اشتراک تجارب و از مهمترین راه‌های انتقال دانایی به شمار می‌رود.

«بهروز اکرمی» بیان کرد: باید تصمیماتی در کشور اتخاذ شود تا تقاضای کتاب در جامعه افزایش یابد و شیوه‌ها و روش‌های گذشته برای کتاب‌خوانی موثر نیست و باید شیوه‌های جدید به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: شمار قابل توجهی کتاب نفیس در کشور چاپ می‌شود که تنها هدیه داده می‌شود و در کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود و موضوع این است که نباید به کتاب به‌عنوان دکور منازل نگریست بلکه باید به سمتی حرکت کرد که کتابخوانی نیاز روز جامعه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه این آیین گفت: کتاب معجزه دین اسلام است و این مهم خود بیانگر ارزش کتاب است.

حجت‌الاسلام«عباس دانشی» افزود: سرانه کتابخوانی در جامعه مناسب نیست و باید این مهم روز به روز افزایش یابد.

در پایان این آیین «مهدی ثامنی» به‌عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی معرفی و از تلاش‌ها و زحمات حجت الاسلام «عباس دانشی» مدیرکل سابق این نهاد و «مجید رستگاری‌گوهر» سرپرست این نهاد تقدیر شد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی نهاد كتابخانه های عمومی کشور معارفه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی نهاد كتابخانه های عمومی کشور معارفه اراک استان مرکزی نهاد كتابخانه های عمومی کشور معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، صبح پنجشنبه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرمسار در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان دو باب خانه بهداشت افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گرمسار درباره جزئیات این طرح بیان کرد: این خانه‌های بهداشت در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتبار هر خانه ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهرام قدس افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوار تحت پوشش این مناطق ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6081801

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود