Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که خوش بینی‌ها نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین افزایش یافته و ترامپ گفته این توافق خیلی زود به امضا خواهد رسید، قیمت نفت روز دوشنبه اندکی کاهش داشت، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۱۵ سنت کاهش به ۶۰ دلار و ۲۹ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: قیمت هر بشکه نفت برنت به ۶۵ دلار و ۳۲ سنت رسید

توافق تجاری موسوم به فاز یک بین آمریکا و چین که اوایل ماه دسامبر اعلام شد، قرار است به ماه‌ها جنگ تعرفه‌ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان که موجب بروز آشفتگی در بازار‌های جهان و کاهش رشد اقتصاد جهانی شده بود خاتمه دهد.

آمریکا قرار است به موجب این توافق بخشی از تعرفه‌های وضع شده علیه کالا‌های چینی را کاهش دهد. چین نیز در مقابل میزان واردات از آمریکا را افزایش خواهد داد. این توافق قرار است در ماه ژانویه به امضا برسد.

ترامپ روز شنبه گفت: «ما اخیر به پیشرفتی در زمینه توافق تجاری دست یافته ایم و خیلی زود (توافق) را امضا خواهیم کرد.»

کاهش تنش‌ها موجب افزایش اعتماد تجاری و تقویت چشم انداز رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای انرژی شده است.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «قیمت نفت همچنان از تحولات مثبت ناشی از توافق تجاری منتفع خواهد شد... در حالی که چشم انداز کلان اقتصاد جهانی بیش از هر زمانی در طی یک سال گذشته مطلوب است، قیمت نفت تحت تاثیر عوامل بنیادین و همچنین جو روانی مثبت حاکم بر بازار رو به افزایش گذاشته است.»

در همین حال، شرکت‌های حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ دسامبر ۱۸ سکو به تعداد سکو‌های فعال خود اضافه کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد