Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:29:50 GMT

افزایش سوء تغذیه در سالمندان انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۴۱۸۲

افزایش سوء تغذیه در سالمندان انگلیسی

نتایج یک مطالعه پزشکی نشان می‌دهد تعداد افراد بالای ۶۰ سال در انگلیس که دچار سوء تغذیه هستند در مدت یک دهه سه برابر شده است.

به گزارش ایسنا، موسسه خیریه Age در انگلیس در گزارشی هشدار داد: تعداد افراد بالای ۶۰ سال که به دلیل سوء تغذیه در بیمارستان بستری شده‌اند در مدت یک دهه گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این موسسه موارد تشخیص افراد مبتلا به سوء تغذیه در بیمارستان‌های انگلیس از ۱۴۰۵ مورد در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ میلادی به ۴۹۸۸ مورد در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ رسیده است.

کارشناسان این موسسه با بیان اینکه اکثریت موارد سوء تغذیه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار داشتند: بیش از یک میلیون نفر از ۱۲.۲ میلیون فرد میانسال و سالمندی که در انگلیس زندگی می‌کنند دچار سوء تغذیه هستند یا در معرض این خطر قرار دارند.

سوء تغذیه خدمات مراقبتی و درمانی را تحت فشارقرار می‌دهد چرا که درمان افرادی با وزن پایین نسبت به افرادی با وزن طبیعی و سالم دو تا سه برابر بیشتر هزینه دارد. انتظار می‌رود هزینه خدمات مراقبت اجتماعی و سلامت مرتبط با سوء تغذیه سال آینده به ۱۳ میلیارد پوند در این کشور برسد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، عوامل سوء تغذیه ممکن است متفاوت باشد که مشکل در بلع و جویدن غذا به دلیل بیماری‌های دهان و دندان از جمله آن‌هاست. همچنین فقر در سنین بالا می‌تواند فاکتور خطرزایی باشد. همچنین در یک مطالعه مشخص شد ۳۶۰ هزار فرد ۵۰ تا ۶۴ ساله و ۲۹ هزار فرد ۶۵ تا ۷۴ ساله به دلیل مشکلات مالی مجبور به حذف وعده‌های غذایی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوء تغذیه سالمندان انگليس میانسالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود یعنی ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید که بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این موسسه، هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

هزینه‌های نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش یافت و در هر پنج منطقه جغرافیایی تعریف‌شده توسط این موسسه و به ویژه در اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه افزایش یافت.

مخارج نظامی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ درصد افزایش یافت. بیشترین هزینه نظامی ثبت شده مربوط به آمریکا، چین، روسیه، هند و عربستان سعودی بود که مجموعا ۶۱ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دادند.

ایالات‌متحده و چین به ترتیب ۹۱۶ و ۲۹۶ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص دادند.

به نقل از بیزنس، نان تیان، محقق ارشد برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم گفت: «افزایش بی‌سابقه در هزینه‌های نظامی پاسخی مستقیم به وخامت جهانی در صلح و امنیت است. دولت‌ها قدرت نظامی را در اولویت قرار می‌دهند، اما در معرض خطر مارپیچ اقدام-واکنش در چشم‌انداز بی‌ثبات ژئوپلیتیکی و امنیتی فزاینده‌ای هستند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند