Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@17:32:43 GMT

اوبر از کلمبیا هم اخراج شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۴۳۷۴

اوبر از کلمبیا هم اخراج شد

ایتنا - یک ماه پیش هم اوبر اوبر مجوز فعالیتش در لندن را به این خاطر که این شرکت اقدامات کافی برای ایمنی کاربرانش انجام نمی‌دهد از دست داده بود. پس از سالها فعالیت با بهره‌برداری از ابهامات قانونی در کلمبیا، اکنون به اوبر دستور داده شده که کسب و کار اپ خود در این کشور را متوقف کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، یک قاضی حکم داده است که اوبر قوانین رقابت در کلمبیا را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اقدام پس از آن انجام شد که نهاد تنظیم‌گر امور تاکسی‌ها موسوم به Cotech SA دادخواستی علیه این شرکت ارائه نمود.

نهاد نظارت بر صنعت و تجارت در کلمبیا در دستوری از اوبر خواسته تا خدمات تاکسی اینترنتی خود را مشخصا از طریق استفاده از اپ اوبر متوقف کند، و عملا بیان نموده که این شرکت از مزایای بیش از حدی نسبت به رقبایش بهره‌مند بوده است.
 
اوبر بلافاصله این حکم را محکوم کرده و درخواست تجدیدنظر کرد. اوبر، در بیانیه‌ای که در اختیار رویتر قرار داد، این حرکت را نقض حقوق بشر نامید.
اوبر در بیانیه‌ای گفت: «این تصمیم، بازتاب‌دهنده یک اقدام به سانسور است و معاهده بین‌آمریکایی حقوق بشر را نقض می‌کند، معاهده‌ای که پیش از این تلاش‌ها برای جلوگیری از فعالیت اوبر را به خاطر نقض بی‌طرفی وب، آزادی بیان و آزادی اینترنت محکوم کرده بود.»
 
پیش از این حکم، اوبر بیش از 2.3 میلیون کاربر داشت و با 88000 راننده در کلمبیا کار می‌کرد.
 
این شرکت، با وجود دلخوری‌های مسئولان امور حمل و نقل، به مدت شش سال در این کشور مشغول فعالیت بوده است.
به نوشته رویترز، با اینکه مسئولان حمل و نقل فعالیت اوبر را غیرقانونی می‌دانستند، وزارت تکنولوژی به این اپ تاکسی اینترنتی اجازه فعالیت در این کشور را داده بود.
 


تاثیری که شرکت‌هایی مانند اوبر بر کسب و کارهای محلی دارند کم اهمیت نیست.
اوبر و دیگر اپ‌های تاکسی اینترنتی پیش از این نیز به خاطر تاثیرگذاری منفیشان بر خدمات تاکسی در شهرهای نقاط مختلف جهان با انتقاداتی مواجه شده بودند.
در گزارشی از وبسایت  Daily News آمده است که رانندگان تاکسی‌های زرد در شهر نیویورک به طور متوسط شاهد افت 30 درصدی درآمد ماهانه‌شان بین سالهای 2013 تا 2018 بوده‌اند.
 
یک ماه پیش هم اوبر اوبر مجوز فعالیتش در لندن را به این خاطر که این شرکت اقدامات کافی برای ایمنی کاربرانش انجام نمی‌دهد از دست داده بود.
 
شهرهای متعددی، از جمله بارسلونا و بوداپست، قاطعانه از گسترش اپ‌های تاکسی اینترنتی جلوگیری کرده‌اند، در حالی که در برخی نقاط مانند ونکوور مخالفت‌ها با این اپ‌ها کاهش یافته است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اوبر تاکسی اینترنتی تاکسی آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در این زمینه اظهار کرد: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه‌اش واقع در یک برج ۲۰ طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بیسیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخابره و دقایقی بعد تیم بررسی صحنه جرم پا به طبقه پانزدهم برج مورد نظر گذاشتند.

سردار گودرزی، ادامه داد: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی حدوداً ۴۳ ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه بی‌رحمانه چاقو قرار گرفته بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی داخل خانه بوده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند به بازبینی فیلم آنها پرداختند که مشخص شد که موتورسیکلتی با ۲ سرنشین مقابل برج توقف کرده و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول شده است؛ نیم ساعت بعد از حضور وی، نفر دوم نیز وارد خانه قربانی شده و دقایقی بعد هر ۲ با عجله و شتاب از برج خارج شده و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شدند و بعد از رفتن مردان جوان، دیگر هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته بود.

سردار گودرزی متذکر شد: در نخستین‌گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات ۲ مرد داخل فیلم شناسایی و مشخص شد که آنها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، آنها را طی ۲ عملیات جداگانه بازداشت کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: یکی از متهمان ماجرا را اینطور توضیح داد که دوستم با مقتول اختلاف مالی داشت و او روز حادثه برای صحبت درباره اختلاف مالی به خانه‌اش رفت و از من خواست بیرون برج منتظرش بمانم، بعد از نیم ساعت با من تماس گرفت و خواست به خانه مقتول بروم، به محض ورود با جسد مواجه شدم و دوستم مدعی شد که ناخواسته دست به قتل زده است، من حتی شاهد این جنایت هم نبودم، اما از ترس باهم فرار کردیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جنایت اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • خاطر جمعی اسلامی از امنیت مراکز هسته‌ای کشور
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس