Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اعتبار درخواستی در صورت تخصیص در ۴ بخش شامل مرمت آثار و ابنیه تاریخی، ایجاد زیرساخت‌ها، ایجاد مجتمع‌های رفاهی و نمایشگاه دائمی صنایع دستی هزینه خواهد شد.

او افزود: در بخش مرمت، احیا، بازسازی و تکمیل ابنیه تاریخی استان ۱۵ پروژه مشخص شده و مجموع اعتبار درخواستی ۲۷۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: در بخش ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ۸۰ میلیارد ریال و در بخش ایجاد مجتمع‌های رفاهی و زیرساخت آن‌ها، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار درخواست می‌شود.

فلاحی افزود: همچنین به منظور احداث اولین نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری استان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار درخواست می‌شود.

او گفت: با توجه به توسعه صنعت گردشگری اردبیل و انتخاب گردشگری به عنوان محور نخست توسعه استان، در این برهه زمانی نیازمند تقویت تاسیسات و زیرساخت‌ها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: از سویی انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ لازم است طی برنامه زمانی ۴ ساله نسبت به تقویت تاسیسات و زیرساخت‌ها اقدام کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۴۲ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۴۲ هزار و ۶۵۷ گردشگر از اسفند پارسال۲۳ تا ۸ فروردین ماه امسال از موزه‌های استان بازدید کردند.

او افزود: ۹ میلیون و ۷۳۴هزار و ۱۳۶ نفر شب اقامت هم در این مدت در اقامتگاه‌های مازندران ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران تعداد بازدید‌های نظارتی در سامانه جانا را ۸۸۹ فقره اعلام کرد. 

او تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۲۶۳ هزار و ۳۲۸ نفر، تفریحی را ۹۹ هزار و ۴۷۹نفر، طبیعی را یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۴۷نفر و اماکن مذهبی را ۷۷ هزار و ۵۰۶ نفر، برشمرد.

ایزدی همچنین تعداد کل بازدید از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را ۱۵هزار و ۵۵۷ نفر عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰ میلیون نفر شب اقامت نوروزی در مازندران
  • اقامت پنج هزار نفر در اقامتگاه‌های کاشان
  • بیش از ۵۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید کردند
  • گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود
  • بازدید بیش از ۴۲ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد