Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید برقی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: مساله کمبود فضای آموزشی در مرکز استان به قصه پرغصه‌ای تبدیل شده و جای تاسف دارد که سرانه فضای آموزشی این شهرستان کمتر از پنج مترمربع است.

وی گفت: در زمینه فضای آموزشی در مرکز استان کوتاهی شده است که باید اذعان کرد و این وضعیت را با همکاری و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای تامین فضای آموزشی تمامی دستگاه‌ها باید پای کار باشند و مساله شوخی بردار نیست لذا همه دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی کردند، باید پاسخگو باشند.

معاون فرماندار بیرجند گفت: برای رفع مسایل مربوط به فضای آموزشی کارگروه ویژه‌ای تشکیل خواهد شد تا مسایل آموزش و پرورش که پایه اصلی کشور است در حد شعار نماند.

وی افزود: مهد علم و فرهنگ کشور با هفت پدر علم در چه جایگاهی است و آیا این جایگاه زیبنده این سامان است.

برقی گفت: امروز دیگر وقت شعار و تعارفات نیست و بیان مشکلات از سال‌های گذشته طرح موضوع شده است بنابراین مسایل پیش رو باید به صورت زیربنایی با همت مضاعف مرتفع شود نه اینکه خیری برای ساخت مدرسه به استان بیاید و برای عدم واگذاری زمین برود.

وی تصریح کرد: انگیزه مضاعف و همت جهادی انتظار ما از تمامی دستگاه‌ها، شهرداری و شورای شهر است و مسایل و مشکلات باید مطرح و مسئولیت‌سازی شود تا حوزه‌های مختلف پیگیر باشند و کوتاهی‌ها جبران شود.

معاون فرماندار بیرجند گفت: ۸۲ سال از ایجاد دانشگاه فرهنگیان بیرجند می‌گذرد و با اینکه اعتباراتی تخصیص یافته اما هنوز به دلیل عدم واگذاری زمین دانشگاه مستاجر است و ماهانه ۶۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی دانشگاه صرف اجاره می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند و باید بدانیم که سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز اضافه خواهند شد و اگر ۹۰ کلاس درس هم بسازیم، طبق آمار مربوط به آموزش و پرورش ۴۵۰ کلاس درس دیگر کمبود خواهیم داشت.

برقی اظهار داشت: وضعیت کمبود فضای آموزشی به هیچ عنوان نباید مغفول واقع شود و نباید بگوییم نمی‌شود زیرا اگر دستگاه‌ها پای کار باشند زیرساخت‌های موردنیاز به سهولت تامین می‌شود.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که فلسفه وجودی تمامی مسوولان خدمت به مردم است گفت: پذیرفتنی نیست که دستگاهی در زمینه ساخت مدرسه‌ عنوان کند زمین نداریم.

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی، فضاهای آموزشی بلااستفاده، رفع مبادی بی‌سوادی و بررسی طرح ایران مهارت از مهمترین دستور کارهای شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بود که معاون فرماندار بر برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در وقت مقرر اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همکاری لازم با دهیاران برای تعیین تکلیف فضاهای آموزشی بلااستفاده در روستاها صورت گیرد افزود: با تحقق این مهم ضمن حفاظت از این فضاها اشتغال روستایی رونق خواهد گرفت.

برقی درباره رفع مبادی بی‌سوادی تاکید کرد: دستگاه‌ها برای شناسایی افراد بی‌سواد به بخش‌های آموزشی کمک کنند و در ارتباط با طرح ایران مهارت با توجه به اهمیت پژوهش به عنوان زیربنای هر اقدام طبق سند توجه خاصی به این موضوع شود.

تشکیل کارگروه فضای آموزشی شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از مهمترین مصوبات نشست امروز این شورا بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش شهرستان پدر شهرداری مقام معظم رهبری وزارت آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف