Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:44:26 GMT

آیا ارز مشترک اسلامی جایگزین دلار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۵۲۶۴

آیا ارز مشترک اسلامی جایگزین دلار خواهد شد

روزنامه «رأی الیوم » امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: آمریکا علیه دو طرح خط لوله انتقال گاز « نورد إستریم » و « ترک إستریم » مجازات هایی اعمال کرد و دارایی ها و منابع مالی شرکت های روسی ، اروپایی و ترکی شرکت کننده در این دو طرح را بلوکه کرد . این اقدام واشنگتن باعث شد تا کاسه صبر جامعه جهانی لبریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه چاپ لندن تاکید کرد: این اقدام آمریکا می طلبد تا کشورهای جهان به طور کلی و اسلامی به طور خاص با انجام یک حرکت دسته جمعی به زورگویی های سیاسی و اقتصادی واشنگتن  پایان دهند.

بر اساس این گزارش، قلمرو مجازات های آمریکا علیه بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته و کشورهای بزرگی همچون چین، روسیه، کره شمالی و کانادا و اکثر کشورهای اروپایی را در برگرفته است.

در واقع قلدرمآبی آمریکا در صحنه سیاست و اقتصاد امنیت و ثبات جهان را تهدید می کند و به طور حتم در نهایت بازخورد آن باعث از بین رفتن آمریکا خواهد شد.

رای الیوم افزود: واکنش علیه این قلدری آمریکا باید با لغو سلطه دلار بر اقتصاد جهان همراه شود. اقتصاد جهان هم اکنون در اسارت کاخ سفید قرار دارد و به همین دلیل باید با یافتن ارزهای جایگزین به این اسارت پایان داد. کشورهای جهان باید با اتخاذ رویکرد دسته جمعی بین المللی به سلطه دلار بر اقتصاد جهان به عنوان قوی ترین سلاح آمریکا در هنگام اعمال مجازات ها پایان دهند.

چین و روسیه در زمینه استفاده از ارزهای محلی به منظور پرداخت بهای تمامی معامله های تجاری فیمابین خود به توافق رسیدند. چین « یوان طلایی » جدید را به عنوان ارز اصلی برای نرخ بندی نفت برگزید و متعهد شد که تا پنج سال آینده به سلطه دلار پایان دهد.

«مهاتیر محمد » نخست وزیر مالزی در سخنرانی خود در نشست اسلامی کوالالامپور اعلام کرد که کشورش به همراه ایران، ترکیه و قطر در حال بررسی انجام معامله های تجاری بر اساس طلا و ساختار مبادلات پایاپای هستند .

وی تاکید کرد که در نشست اسلامی در کوالالامپور موضوع استفاده مجدد از «دینار طلایی» و پی ریزی مکانیزمی جهت اجرای آن در میان این کشورها به منظور در امان ماندن از مجازات های آمریکا در آینده را مطرح کرد.

شمار مسلمانان در جهان بیش از یک و نیم میلیارد نفر است. آنها به همراه کشورهایشان می توانند با تشکیل یک بلوک اقتصادی از رویکرد چین و روسیه جهت پایان دادن به سلطه دلار حمایت کنند. این اقدام می تواند یک راه حل موفق جهت مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای عربی و اسلامی باشد. واشنگتن بر اساس چنین سیاستی هم اکنون در حال گسترش بخشیدن به اسلام هراسی در غرب هستند.

نویسنده رأی الیوم معتقد است که «دونالد ترامپ» نمی تواند با تمام جهان بجنگد و توسعه بخشیدن به اعمال مجازاتها منجر به از بین رفتن اقتصاد آمریکا خواهد شد و کشورهای جهان از راه یافتن جایگزین هایی به جای دلار باید با ترامپ مقابله کنند و سلطه آمریکا و ساختار مالی جهانی موجود در اختیار واشنگتن را از بین ببرند.

به اعتقاد نویسنده این روزنامه، تسلط یافتن جایگزین دلار در جهان شروع شده و فرآیند آن در حال گسترش یافتن و سرعت گرفتن است.

۱۴۸۷

برچسب‌ها روسیه ترکیه قطر کانادا کره ‌شمالی اسلام هراسی مالزی إيران کاخ سفید آمریکا کوالالامپور ترامپ مهاتير محمد پروندهٔ خبری اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ترکیه قطر کانادا کره شمالی اسلام هراسی مالزی إيران کاخ سفید آمریکا کوالالامپور ترامپ مهاتير محمد روسیه ترکیه قطر کانادا کره شمالی اسلام هراسی مالزی إيران کاخ سفید آمریکا کوالالامپور ترامپ مهاتير محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه محفل انقلاب بزرگی در ایران و کشورهای جهان ایجاد کرد

دریافت 10 MB

کد خبر 6063032

دیگر خبرها

  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • مقاومت مردم غزه، فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • برنامه محفل انقلاب بزرگی در ایران و کشورهای جهان ایجاد کرد
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند