Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان استان اصفهان را در نرخ تشکیل سرمایه، پرچالش ترین استان کشور دانست و گفت: این امر به دلایلی چون مهاجرپذیری زیاد و صنعتی بودن استان حادث شده است.

مسعود گلشیرازی، در هشتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، اظهار کرد: امروز به دلیل اهمیت تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه و به مناسبت هفته پژوهش، امضای تفاهم نامه میان سه دانشگاه و سه شرکت صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی صنعت را، برقراری جریان دانش در واحدهای اقتصادی و صنایع دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در اصفهان متولی واحدی ندارد، خواستار برنامه ریزی مناسب در این زمینه و مشخص شدن سهم بخش های دولتی و خصوصی در سرمایه گذاری برای سال آینده شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه با همت مدیران دستگاه های اجرایی، روند اصفهان از شیب منفی در شاخص های کسب و کار در سال جاری خارج شده است، افزود: با وجود این، لازم است این روند در بدنه اجرایی استان حفظ شود تا به روحیه بخشی در بدنه اقتصادی استان منجر شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همچنین برنامه ریزی دقیق و جزء به جزء برای چاره اندیشی در خصوص راهکارهای متناسب سازی میزان تولید و صادرات استان را از مهمترین اقدامات دستگاه های اجرایی  و مشخص کردن برنامه سال آتی در این زمینه اعلام کرد.

گلشیرازی استان اصفهان را در نرخ تشکیل سرمایه، پرچالش ترین استان کشور دانست و تصریح کرد: این امر به دلایلی چون مهاجر پذیری زیاد و صنعتی بودن استان حادث شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت مدیریت چالش های اجتماعی از طریق سرمایه گذاری تاکید کرد و خواستار احصای پروژه های مناسب سرمایه گذاری برای سال آینده، درنظر گرفتن زمین، صدور مجوز بدون نام در دستگاه های مختلف استان و همچنین در نهایت، آماده سازی طرح فرایند فراخوان سرمایه گذاران شد.

وی در ادامه خواستار ایجاد فرمول مبدل در حوزه سرمایه گذاری شد و تصریح کرد: با این اقدام می توان نرخ تشکیل سرمایه در اصفهان را ارتقا بخشید و باید گفت که تنها راه رفع معضل اشتغال استان، افزایش نرخ سرمایه گذاری است.

راه رشد اشتغال افزایش نرخ سرمایه‌گذاری است

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: به منظور برقراری تعامل هدفمند میان صنعت و دانشگاه و تسریع و تعمیم یکپارچگی میان علم، صنعت، تجارت و تولید اتفاق بسیار ارزشمندی است.

عباس رضایی تاکید کرد: با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت با استفاده از پتانسیل های علمی موجود در دانشگاه ها، بسیاری از مشکلات از جمله آلودگی هوا حل شدنی است.

وی از سفر قریب الوقوع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اصفهان خبر داد و خواستار تشکیل کمیته ای برای احصا و جمع بندی مباحث مربوطه شد.

استاندار اصفهان افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده، وضعیت استان اصفهان در حوزه های مختلف در سال جاری رو به بهبود است و این امر حاصل همراهی و هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی استان است.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین خواستار تشکیل کمیته ای توسط مدیران اجرایی به منظور رفع مشکلات سرمایه گذاران استان و  تشکیل پنجره واحد مجازی در این خصوص شد و افزود: جایگاه ایران و اصفهان باید در حوزه سرمایه گذاری ارتقاء یابد و در همین راستا روند جذب سرمایه گذاری خارجی نیز باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

تصویب محاسبه سود بانکی و ربح مرکب

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز از تصویب نحوه محاسبه سود بانکی و ربح مرکب در مجمع تشخیص خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، افراد حقوقی با بدهی بانکی پایین تر از ۵۰۰ میلیون و افراد حقیقی با بدهی پایین تر از ۲ میلیارد تومان که با روش سود مرکب محاسبه می شد، تا پایان سال جاری فرصت دارند درخواست تجدید نظر خود را به بانک ارایه دهند و بانک ها نیز موظف هستند تا پایان شهریور ماه سال آینده وجوه اضافی دریافت شده را برگشت دهند.

حمیدرضا فولادگر، همچنین از بخشنامه شورای پول و اعتبار مبنی بر یکسان سازی نحوه محاسبه سود تمامی بانک ها بر اساس سود ساده خبر داد. 

استان اصفهان در رتبه ۱۱ تملک دارایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه چشم انداز ۲۰ ساله کشور ترکیه در جایگاه اول قرار گرفته و ایران با ۲۳ کشور دیگر این حوزه هم گروه است، افزود: قرار است سال ۱۴۰۴ جایگاه اول علمی و اقتصادی این کشورها به ایران تعلق گیرد.

نعمت الله اکبری، عربستان و ایران را به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این چشم انداز دانست و تصریح کرد: این در حالی است که امارات بهترین عملکرد را در تمامی شاخص های فضای کسب و کار  در گزارش ۲۰۲۰ بانک جهانی داشته است.

وی در ادامه رتبه استان اصفهان در تملک دارایی را ۱۱ اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که استان خوزستان دارای رتبه اول، سیستان و بلوچستان رتبه دوم و تهران دارای رتبه ۱۴ در این شاخص هستند. 

اکبری افزود: به این ترتیب، سهم تملک دارایی استان های بزرگ زیاد نیست؛ ولی با احتساب سهم تملک ملی و ویژه، آمارها متفاوت خواهد شد.

وی افزود: استان اصفهان در کسب مالیات با اختلاف قابل ملاحظه با تهران دارای رتبه دوم بوده؛ اما در شاخص های اعتبارات هزینه ای، توازن، ۳ درصد نفت و تملک دارایی، رتبه استان از ۱۵ بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نتیجه این امر را مظلوم و محروم واقع شدن استان اصفهان بیان و بر لزوم چانه زنی توسط نمایندگان مجلس در حوزه پیوست بخش بودجه تاکید کرد.

وی همچنین از اقدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور جلوگیری از افزایش رشد درآمدهای مالیاتی استان خبر داد و افزود: این در حالی است که رشد پرداخت مالیات در استان اصفهان نسبت به متوسط کشور پایین تر است.

قانون عملیات بانکی بدون ربا، مجوزی برای ربح مرکب ندارد

در ادامه رئیس کمیسیون هماهنگی بانک ها تاکید کرد: قانون عملیات بانکی بدون ربا، مجوزی برای ربح مرکب ندارد.

محمد نورآزادی، همچنین از آمادگی بانک ملی به صورت خاص و آمادگی بانک های کشور به صورت عام برای ورود به مبحث تولید و تخصیص منابع بانکی به تولید خبر داد و پیشنهاد معرفی واحدهای تولیدی استان را که دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی هستند، به بانک ها از سوی اتاق بازرگانی ارایه کرد.

حبیب اله بهرامی، عضو هیات رئیسه اتاق تعاون نیز پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی و بندر خشک را دو پروژه مهم سرمایه گذاری در اصفهان دانست و خواستار رفع هر چه زودتر موانع اجرایی آن ها شد.

گفتنی است در این جلسه گزارش شاخص های اقتصادی استان و نقدی بر لایحه بودجه سال آینده کل کشور و لایحه جدید مالیات های مستقیم، ارایه و بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از برگزاری رویداد استارت‌آپی با همکاری دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد و گفت: در این رویداد از طرح راه یافته به مرحله نهایی، سه طرح برتر این رویداد شناخته شده و با دعوت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران، زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول سواری با اشاره به برگزاری این رویداد در روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت اظهار کرد: نخستین رویداد استارت‌آپی سال ۱۴۰۳ با موضوع "مدیریت مصرف آب در واحدهای رنگرزی و تکمیل صنعت نساجی" به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و از طریق دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد از بین ۲۸ طرح در قالب طرح‌های استارت‌آپی و دانشجویی و طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری به رویداد نهایی راه پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: قرار است در این رویداد از طرح راه یافته به مرحله نهایی، سه طرح برتر این رویداد شناخته شده و با دعوت از صنعتگران و سرمایه گذاران علاقه‌مند، زمینه‌های جذب سرمایه و حمایت‌های مالی جهت تجاری‌سازی محصولات فناورانه فراهم شود.

سواری با تاکید بر اهمیت نفوذ ایده‌های نو و خلاقانه در توسعه صنایع کوچک و متوسط و تقویت روش‌های جدید و نوآورانه در آن صنایع برای ارتقا جایگاه آنها، بیان کرد: حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های کمک نوآور توسعه صنایع کوچک و متوسط به نوعی توسعه کارآفرینی به شمار می‌آید و می‌تواند نقش بسیار مهمی را در رونق و جهش تولید ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای رقابتی شدید، لازم است واحدهای تولیدی نسبت به به‌روزرسانی خود در شیوه‌های تولید و حرکت در مسیر توسعه پایدار اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان یکی از خلاءهای فضای نوآوری و استارت‌آپی کشور را نبود فرصت‌ها و بسترهای جذب سرمایه دانست و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی تلاش دارد زمینه را برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای سرمایه‌پذیری و برای سرمایه‌گذاران برای بررسی شرکت‌های آماده و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری از سوی دیگر فراهم کند.

سواری خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت‌های معاونت صنایع کوچک سعی بر آن بوده است موضوعات رویداد بر اساس چالش‌ها و مشکل‌های موجود در صنعت و یافتن راهکار از طریق شرکت‌های کمک نوآور تعریف و اجرا شود.

وی استان اصفهان را قطب صنعت نساجی کشور توصیف کرد و افزود: این صنعت یکی از بزرگترین صنایع پرمصرف آب است و با توجه به مشکلات آبی استان لزوم برگزاری چنین رویدادی ضروری به نظر رسید و در جلسات مشترک با استادان دانشگاه و خبرگان صنعت بر این موضوع تاکید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اهمیت آب در صنعت نساجی یادآور شد: در صنعت نساجی آب نه تنها به عنوان یک ماده اولیه حیاتی برای تهیه بخار به منظور گرم کردن و یا خشک کردن به کار می‌رود بلکه بیشتر عملیات تکمیلی از قبیل شستشو، سفیدگری، رنگرزی و چاپ در محیط آبی انجام می‌شود.

سواری مدیریت صحیح و کنترل دقیق فرآیندها، باز چرخانی و تصفیه آب مصرف شده در فرایند تولید را در کاهش آلودگی و مصرف آب مؤثر دانست و گفت: نهادهای سیاست‌گذار و تسهیلگر باید با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط هرچه نزدیک‌تر فناوران با صنایع و سرمایه‌گذاران شرایط لازم را برای گسترش فناوری و ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش را ایجاد کنند.

کد خبر 746975

دیگر خبرها

  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان