Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار تهران گفت: تمام نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و کارخانجاتی که مصرف سوخت مایع مانند مازوت و گازوئیل دارند را مکلف به تغییر سوخت مصرفی خود به گاز کردیم و اعلام داشتیم که اگر این کارخانجات با کمبود گاز مواجه شدند موقتا فعالیت خود را متوقف کنند. تاریخ انتشار: 14:36 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۶۱۵

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، انوشیروان محسنی بندپی امروز دوشنبه در جریان نشست خبری سخنگوی دولت طی سخنان کوتاهی توضیحاتی را پیرامون تمهیدات اتخاذ شده برای رفع آلودگی هوای تهران بیان کرد و گفت: در سال ۹۸ در ۴ روز شرایط هوای تهران در وضعیت ناسالم برای همه اقشار قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده مشخص شده که بیش از ۶۰ درصد از علت آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک می‌باشد که از این میزان ۳۳ درصد به بخش خودرو‌های دیزلی و ۲۸ درصد به بخش ماشین‌های بنزین سوز مربوط می‌شود. همچنین سهم صنایع از آلودگی هوای تهران ۱۷ درصد است.

محسنی بندپی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده در رابطه با مقابله با آلودگی هوا گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری شرایط جوی تا پایان هفته، ما برای اینکه مردم را از بلاتکلیفی خارج کنیم اعلام کردیم که مدارس استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه تا پایان هفته تعطیل است؛ همچنین دستگاه‌های دولتی را مکلف کردیم نسبت به اعطای مرخصی به کارمندان خود محدودیت ایجاد نکنند.

وی بیان داشت: همچنین تمام نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و کارخانجاتی که مصرف سوخت مایع مانند مازوت و گازوئیل دارند را مکلف به تغییر سوخت مصرفی خود به گاز کردیم و اعلام داشتیم که اگر این کارخانجات با کمبود گاز مواجه شدند موقتا فعالیت خود را متوقف کنند.

محسنی بندپی گفت: در همین راستا سوخت کارخانه سیمان تهران از مازوت یا نفت کوره به گاز تغییر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:
استاندار تهران: استان تهران در آرامش و امنیت است

وی افزود: همچنین شهرداری‌ها در سطح استان تهران موظف شدند فعالیت‌های عمده خود را متوقف کنند همچنین پلیس راهور نیز از ورود کامیون‌ها به محدوده تهران جلوگیری به عمل می‌آورد.

محسنی بندپی بیان داشت: همه دستگاه‌های دولتی نیز که دارای اتوبوس گازسوز هستند موظف شدند اتوبوس‌های خود را در اختیار شبکه حمل و نقل شهری قرار دهند و شهرداری تهران نیز مکلف شده از حداکثر ظرفیت مترو و خطوط اتوبوسرانی استفاده کند.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد از ۳ میلیون موتور سیلکت تردد کننده در تهران فرسوده هستند لذا درصدد شناسنامه دار کردن همه دستگاه‌های موتور سیکلت هستیم همچنین ۶۰ د رصد از کامیون‌هایی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند فرسوده می‌باشند که برای نوسازی آن‌ها باید اقداماتی صورت گیرد.

محسنی بندپی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از راهکار‌های اساسی برای کاهش آلودگی هوا تبدیل سوخت تمام وسایل نقلیه کلانشهر‌ها به بنزین یورو ۵ است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسنی بندپی استاندار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی اهواز در سال ۱۴۰۳

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: آسفالت معابر، ساماندهی ورودی‌های شهر و تعریض، تعمیر و بهسازی پل‌های لشکر، راهنمایی و رانندگی، دغاغله، پیچ استادیوم و نورد لوله، همچنین تعریض جاده ساحلی از پل هفتم تا کتابخانه مرکزی و باز زنده‌سازی ساحل شرقی کارون از پروژه‌های مهم سال ۱۴۰۳ است.

مهدی مراد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: پروژه‌های این معاونت در سال جدید بر اساس برنامه توسعه پایدار شهری اولویت‌بندی شده است تا علاوه بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، اقدامات جدید صورت پذیرد.

وی افزود: بر همین اساس برای سال ۱۴۰۳ معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام همچون پارکینگ طبقاتی طالقانی و مراحل پایانی تقاطع شهید کجباف، پروژه‌های جدیدی را در شهر اهواز تعریف کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سه سال گذشته بیش از چهار میلیون مترمربع عملیات آسفالت در شهر اهواز انجام شده، اما همچنان آسفالت معابر یکی از مطالبه‌های مهم مردمی است و بر همین اساس همچون سال گذشته آسفالت معابر یکی از پروژه‌ای اولویت‌دار شهرداری اهواز است.

مراد حسینی ادامه داد: ورودی‌های هر شهر ویترین آن است، بر همین اساس برای اینکه ورودی‌هایی در سطح شهر اهواز داشته باشیم برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی ورودی‌های شهر اهواز از سه سمت ماهشهر، خرمشهر و اندیمشک شده است تا در سال جاری انجام شود.

وی تاکید کرد: تعریض و بهسازی پل‌های لشکر شهدای دغاغله، نورد لوله، پیچ استادیوم و پل راهنمایی و رانندگی برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار مدیریت شهری اهواز قرار دارد و علاوه بر آن تعریض جاده ساحلی حد فاصل پل هفتم تا کتابخانه مرکزی و فاز دوم باز زنده‌سازی کارون در ساحلی شرقی نیز از جمله پروژه‌هایی است که در تلاش هستیم تا در سال پیش رو انجام شود.

کد خبر 744682

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بیش از ۱۸ میلیارد تومان توسط شهرداری در منظریه هزینه شد
  • صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه
  • اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی اهواز در سال ۱۴۰۳