Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:54:08 GMT

خیمه آلودگی هوا بر سر آبیک

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۵۶۷۸

خیمه آلودگی هوا بر سر آبیک

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، از هفته پایانی آذر سکون هوای سرد و نبود باد و جریانات جوی و بارندگی؛ حجم آلاینده‌های معلق در هوای شهر‌های بزرگ استان از جمله آبیک را افزایش داده به گونه‌ای که از ظهر امروز غباری از آلودگی، این شهر را در تاریکی فرو برده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست شاخص آلودگی را عدد ۲۳۲ یعنی بسیار ناسالم اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین وضعیت باعث شد، مدارس شهرستان آبیک در شیفت عصر امروز برای چندمین بار در هفته اخیر، تعطیل شود.

همچنین رسیدن شاخص آلودگی هوا در آبیک به مرز بسیار ناسالم باعث شد جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون استاندار و مدیرکل ستاد بحران استان در این شهرستان تشکیل شود.

سید موسوی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین می‌گوید: گرد و غباروارده از غرب کشور، کانون‌های ریزگرد استانی، صنایع، خودرو‌های دیزلی، نیروگاه شهید رجایی قزوین و آلودگی حاصل از سوخت مسکن و خودرو‌ها از جمله عوامل تشکیل دهنده ذرات ریز معلق در هواست.

آقای جمالی پور استاندار هم چند روز قبل در نشست از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی آلایندگی صنایع از جمله کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی خبر داده بود.

کارخانه سیمان آبیک در این شهرستان واقع شده، اما مالکیت و درآمد آن برای استان البرز است.

هواشناسی هم اعلام کرده: انباشت غلظت آلاینده‌های جوی تا روز چهارشنبه در استان ادامه دارد و در این مدت دمای هوای استان تغییر چندانی نخواهد داشت.

کاشناسان محیط زیست می‌گویند: قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در محدوده صفر تا ۵۰ یعنی هوای پاک؛ ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس؛ ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک است.

شهرستان آبیک با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا شهرستان آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز (۴ اردیبهشت) تهران روز بارانی را پشت سر گذاشت و میانگین آلاینده شاخص هوای پایتخت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون) طی ۲ ساعت گذشته، عدد ۷۶ را نشان می دهد که بیانگر کیفیت مطلوب است. البته اکنون شاخص هوا با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. همچنین اکنون ۱۸ ایستگاه زرد (قابل قبول) و ۵ ایستگاه هم نارنجی (ناسالم) هستند.

شاخص کیفیت هوا(AQI) صفر تا ۵۰ هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوا خطرناک

کد خبر 846850 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی