Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:55:19 GMT

توسعه پژوهش در گرو توجه بیشتر مسؤولان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۶۲۱۷

توسعه پژوهش در گرو توجه بیشتر مسؤولان

رییس  پارک علم و فناوری استان زنجان روز دوشنبه در نشست خبری و اطلاع رسانی عملکرد هفته پژوهش با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای هفته پژوهش بحث ارائه و تبادل نتایج است، گفت: برگزاری نمایشگاه پژوهش در این هفته به عنوان یک نقطه قوت محسوب می شود که هدف ترویج پژوهش و دستاوردهای دانشگاهی و آشنایی شهروندان و بازدیدکنندگان با این امر مهم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود مرادخانی افزود: جمع آوری نیازمندی های دستگاه های اجرایی، مخاطبان و شهروندان و مشارکت حداکثری بین ذینفعان و سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار از مواردی است که در حوزه پژوهش پیگیری می شود و بر این مبنا نمایشگاه دستاوردهای فن بازار هفته پژوهش از ۲۳ تا ۲۵ آذر در محل کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه یاد شده ۱۸ دستگاه اجرایی شرکت کردند که ۶۰ فناور و ۴۸۰ محصول و فناوری خود را در  به نمایش گذاشتند و در مراسم پایانی از ۹ محصول جدید رونمایی شد و در این میان شهرداری زنجان با یکی از محصول های فناور را حمایت مالی کرده و در این خصوص قرداد ۳۱۲ میلیون تومانی منعقد کرده است.

مرادخانی ادامه داد: این اقدام موجب شد شهرداری تهران نیز یک تفاهم نامه چهار میلیارد تومانی را با پارک علم و فناوری برای محصول ارائه شده " بتن " منعقد کند که خوشبختانه نتایخ خوبی را به دنبال داشته است.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت:  کمیته برگزاری جشنواره تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان ۲ بخش کمیته علمی که وظیفه انتخاب افراد برتر را داشت و دیگری برگزاری مراسم بود که توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

دکتر علیرضا شغلی  افزود: طبق آئین نامه های ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به جدول امتیاز دهی به تمامی مراکز آموزش عالی و دستگاه های اجرایی فراخوان داده شد که در چند بخش مدارک مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پنج پژوهشگر هیات علمی در پنح حیطه علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامداری و دامپزشکی لحاظ شدند.

وی اضافه کرد: در بخش کارکنان نیز ۶ پژوهشگر  برتر ۲ معلم به عنوان پژوهشگر نمونه از اداره کل آموزش و پرورش برتر انتخاب شدند و در قسمت برگزیدگان فناوری نیز هفت فناور برگزیده شدند که ۲ نفر آن از اعضای هیات علمی دانشگاهی و پنج نفر نیز از پارک علم و فناوری، پارک علوم پایه، مرکز رشد دانشگاهها زنجان، علوم پزشکی و تحقیقات کشاورزی بودند.

این مسؤول ادامه داد: در بخش ویژه نیز ۲ عضو هیات علمی دانشگاهی استان به خاطر چاپ مقالات در مجلات معتبر و با اعتبار جهانی و یک فناور نیز به دلیل یک دهه فعالیت فنارانه موثر مورد تقدیر قرار گرفتند که در مجموع ۲۱ تقدیر و جایزه اهدا شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان نیز با اشاره به اینکه این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش یاریگر دانشگاهیان استان است، ادامه داد: بر این  اساس آئین نامه معاونت پژوهش و فناوری مرکز راهبردی وزارتخانه، سه کمیته برگزاری نمایشگاه فن بازار، کمیته دانشجویی و کمیته برگزیدگان پژوهشگر و فناوران دانش آموزی را اعلام کرد که دانشجویی لحاظ نشده بود.

ابراهیم احمدی افزود:  طی سال های گذشته مسوولیت کمیته برگزیدگان دانشجویی پژوهش و فناور سطح استان برعهده دانشگاه فنی و حرفه ای گذاشته شده بود.

وی اضافه کرد: درکمیته ای تشکیل یافته مقرر شد که از ۶ گرایش علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، پزشکی و هنر و معماری در ۲ شاخه تحصیلات تکمیلی و غیر، انتخاب دانشجویان انجام شود که در این راستا افراد حائز شرایط در کمیته دانشجویی بررسی و سپس انتخاب شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نجان نیز ادامه داد: شعار انتخاب شده حوزه دانش آموزی نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش "پژوهش، خلاقیت زندگی " بود که برگرفته از اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید دانش آموزان را برای مهارت های زندگی آموزش داد.

 بیت الله احمدی نژاد افزود: پژوهش و ارزشیابی در سند بنیادین آموزش وپرورش مورد توجه قرار گرفته و بر این مبنا این مهم در طی سال تحصیلی و در تمامی کلاس های درس جاری است و که در بخش دانش آموزی سه عنوان طرح جابربن حیان با محوریت تولید دست سازه های دانش آموزی و طرح نوجوان خوارزمی و طرح جوان خوارزمی  دربین گروه های هدف برگزار می شود.

برچسب‌ها هفته پژوهش علوم پزشکی آموزش و پرورش زنجان شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش علوم پزشکی آموزش و پرورش زنجان شهرداری زنجان هفته پژوهش علوم پزشکی آموزش و پرورش زنجان شهرداری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402

نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402

دیگر خبرها

  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • حل و فصل جنایات در فضا بررسی می‌شود
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری