Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: شهرداری ملکف است در راستای ایجاد شفافیت در معاملات و پیشگیری از تضییع حقوق عمومی و به منظور تسریع و تسهیل در تشخیص مصادیق مشمول قانون منع مداخله وزرا، نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشور مصوب ۲۲ دی ماه ۱۳۳۷، گزارش اقدامات مربوط به این مصوبه را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر ارایه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بتول گندمی افزود: فهرست شرکت‌هایی که اعضا یا کارکنان شورای اسلامی شهر و مدیران یا کارکنان شهرداری پنج درصد و بیشتر سهام آن‌را دارا هستند یا به عنوان مدیرعامل، عضو هیات مدیره، عضو هیات امنا، عضو هیات نظارت، بازرس، حسابرس، و مشاوره در این شرکت‌ها مسوولیت دارند، باید تهیه و ارائه شود.
وی ادامه داد: شهرداری باید این لیست را به طور کامل و به صورت برخط در سامانه فاش منتشر و در دسترس عموم قرار دهد.

تاسیس شرکت ارتباطات مشهد
تاسیس شرکت ارتباطات شهر مشهد (سهامی خاص) از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص نیز گفت: به‌ منظور تحقق و توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند، بهره‌برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های فیزیکی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود و توسعه آتی ظرفیت‌های لازم در سطح شهر، بهبود سیما و منظر شهری و ارتقای سلامت و امنیت شهروندان، اساسنامه شرکت ارتباطات شهر مشهد با سهم حداقل ۴۰ درصدی سهام ممتاز برای شهرداری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تصویب شد.
 

طرح کمک به ورزش قهرمانی
طرح دوفوریتی الحاق چند تبصره به آیین نامه حمایت از ورزش قهرمانی از دیگر دستورکارهای جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: رویکرد شورا در حمایت از ورزش مشخص است و اولویت با ورزش همگانی است اما در حمایت از ورزش قهرمانی نیز با رویکرد اجتماعی ورود کرده‌ایم.
محمد رضا حیدری افزود: قصد تیم‌داری نداریم و برا ی کمک به ورزش قهرمانی منابع باید بهینه مصرف شود لذا طبق این طرح کمک مالی شامل تیم‌هایی می‌شود که حامی مالی دارند تا در صورت بروز نوسان در حمایت‌های شهردای، تیم‌ها دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: همچنین تیم‌های مورد حمایت باید در اختیار بخش خصوصی باشد تا شهرداری وارد فرایند تیم‌داری نشود.
وی گفت: دو فوریت این طرح به دلیل تعیین تکلیف تیم‌های ورزشی است و این موارد در بودجه ۹۹ لحاظ خواهد شد، شهرداری در بودجه سال جاری حتی بیشتر از اعتبار مصوب به تیم‌های ورزشی کمک کرده‌است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به ادعای مسعود ریاضی عضو این شورا مبنی بر تلاش وی برای جمع کردن امضا در خصوص این طرح نیز افزود: این ادعا در خصوص بنده درست نیست و توهین به شعور اعضای شوراست، دوستان آگاهانه طرح را امضا کرده‌اند.
عضو شورای شهر مشهد نیز در مخالفت با ۲ فوریت این طرح گفت: این طرح باید ابتدا در کمیسیون‌های مربوطه به صورت کارشناسی بررسی شود.
مسعود ریاضی افزود: کمک‌های شهرداری به بخش‌های مختلف خارج از وظیفه ذاتی آن است.

در نهایت دو فوریت این طرح رای نیاورد و با تصویب یک فوریت این طرح برای بررسی به کمیسیون‌های مربوطه برای بررسی بیشتر ارجاع شد.
تصویب اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی در منطقه هشت شهرداری مشهد با قید دو فوریت از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری مشهد محمدرضا حیدری شهر هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری مشهد محمدرضا حیدری شهر هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد شورای شهر شهرداری مشهد محمدرضا حیدری شهر هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تست گرم فاز یک خط سه قطار شهری از پروژه‌هایی بوده که شورای شهر به جد پیگیر آن است و امیدواریم با همت شهردار تا مردادماه شاهد بهره‌برداری این مسیر باشیم.

حسن موحدیان امروز ۲۷ فروردین‌ماه، در صدودوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی، اظهارکرد: طی گذشت کمتر از دو هفته از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که موجب شهادت هفت تن از مستشاران کشورمان از جمله شهید زاهدی شده بود، شاهد تنبیه اسرائیل خبیث بودیم.

وی افزود: پس از ترور دانشمندان و چهره‌های شاخصی چون شهید فخری‌زاده توسط رژیم صهیونیستی، بنا به صبر و بردباری راهبردی جمهوری اسلامی اقدامی صورت نگرفت. پس از تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی به خاک ایران، دادن پاسخ کوبنده و محکم به این اقدام ضروری بود، سکوت و غفلت جایگاهی نداشت و شیرمردان سپاه پاسداران به ویژه هوافضای سپاه شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی را در دستور کار خود قرار دادند.

موحدیان ادامه داد: اروپایی‌ها و غربی‌ها دو جنگ جهانی را راه انداخته‌اند و حال امروز در نقش معلم اخلاق حاضر می‌شوند و ایران را دعوت به خویشتن‌داری می‌کنند و در شرایطی شعار اخلاق‌مداری سرمی‌دهند که کودکان و زنان فلسطینی هرروز به خاک و خون کشیده می‌شوند و هیچ صدایی از آن‌ها بلند نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: بسیار خرسندیم که پاسخ کوبنده ایران اسلامی به صهیونیست‌ها با استقبال عمومی و پشتیبانی ملت سرافراز ایران اسلامی همراه شد و همزمان با این حرکت افتخارآفرین، مردم کشورهای مختلف با تجمع در میادین اصلی از این اقدام حمایت کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند.

وی اضافه کرد: امیدواریم صهیونیست‌ها حماقت نکنند، در غیر این صورت کارشان سخت‌تر و پایان عمرشان نزدیکتر می‌شود. بی‌شک وعده پیروزی، وعده الهی و وعده صادق بوده و فتح و ظفر متعلق به حزب‌الله است.

موحدیان در ادامه با اشاره به حوزه مدیریت شهری مشهد عنوان کرد: طی یک ماه اخیر در قالب استقبال از بهار، برگ زرین دیگری در کارنامه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ثبت رسید؛ از برگزاری جشنواره‌های نوروزی مفرح گرفته تا برنامه‌های فاخر قرآنی و جشنواره‌های ورزشی. حوزه خدمات شهری شهرداری نیز کار بزرگی انجام داد و نشاط و شادابی مضاعفی را به ارمغان آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فروردین‌ماه از نظر عمرانی هم ماه بسیار خوب و امیدبخشی برای شهرداری مشهد بود. پس از اینکه دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی در آخرین روزهای سال به بهره‌برداری رسید، در این ماه نیز شاهد اتفاقات مهمی بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به تست گرم فاز یک خط ۳ قطار شهری و پایان عملیات تعریض پل دهرود اشاره کرد.

موحدیان ادامه داد: تعریض پل دهرود در شرایطی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که این پروژه در محدوده شهری واقع نبود، اما موجب رضایتمندی عمومی شد. تست گرم فاز یک خط ۳ نیز از پروژه‌هایی بوده که شورای شهر به جد پیگیر آن است و امیدواریم با همت شهردار، تاخیر پیش آمده در این پروژه جبران شود و تا مردادماه شاهد بهره‌برداری این مسیر باشیم. امیدواریم سایر پروژه‌های تعریف شده در بودجه و پروژه‌های زودبازده نیز هرچه زودتر محقق شود و رفاه و آرامش مردم را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • یکصدو دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • لغو پروازهای فرودگاه مشهد به ۱۰ شهر تا فردا صبح
  • تخلیه نخاله درگوشه و کنار گرگان/ معاملات شهرداری با کلک همراه نباشد