Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تلاش برای تخلیه آب‌های باران توسط دستگاه‌های امدادرسان همچون شهرداری، آبفای شهری و روستایی، جمعیت هلال احمر و اورژانس خرمشهر برخی از مناطق و محله‌های همچون کوی‌شهید بهروز مرادی، منازل بهزیستی، کوی نیرو، کوی آریا، کوی منازل پیش‌ساخته و کوی سوم خرداد همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای خدماتی شهرداری، آبفا با تانکرهای لجن‌کش مشغول تخلیه رواناب‌ها از خیابان‌های مناطق بحرانی با کمک نیروهای شهرهای معین (ماهشهر و اهواز) ادامه دارد ولی با همه تلاش‌های انجام شده تاکنون وضعیت نابسامانی در خیابان‌ها به چشم می‌خورد.

جمعی از شهروندان خرمشهری در این باره گفتند: در حال حاضر بیشترین مناطقی که به خاطر وجود شبکه فاضلاب قدیمی و فرسوده، همچنان درگیر آبگرفتگی هستند و باران بی‌سابقه هفته گذشته موجب شده تا رواناب‌ها به داخل منازل مردم پیشروی و زندگی آنها را مختل کند.

یکی از شهروندان خرمشهری ساکن کوی بهروز گفت:یک هفته است که خانه من را آب گرفته و مجبور شدم که خانواده‌ام را به خانه یکی از بستگان در آبادان انتقال دهم.

موسی مرزوقی افزود: تمام دیوارهای خانه‌ام رطوبت گرفته و برخی از دیوارها ترک برداشته است و برخی از وسایل برقی خانه از جمله یخچال ما سوخت.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری ساکن کوی آریا بیان کرد: تمام خیابان‌های کوی آریا پس از بارندگی دچار آبگرفتگی شد و آب هنوز در برخی از این خیابان‌ها وجود دارد.

رضا جادری ادامه داد: تردد دانش‌آموزان و شهروندان در این منطقه تقریبا غیرممکن است و این امر زندگی مردم را دچار مشکل کرده است.

 شهروند ساکن منازل بهزیستی خرمشهر در این خصوص گفت: منازل بهزیستی در محاصره آب باران قرار گرفتند و فاضلاب در خانه‌های مردم جاری شده است.

زهرا منعم افزود: خیلی از اهالی محل خانه‌های خود را به ناچار ترک کردند و به خانه‌های فامیل و آشنایانشان رفتند تا وضعیت گرفتگی فاضلاب به حالت عادی برگردد.

سرپرست شهرداری خرمشهر از آغاز اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در کوی بهروز این شهرستان خبر داد و گفت: بنا به دستور استاندار خوزستان و مدیر کل مدیریت بحران استان اجرای طرح دفع آب‌های سطحی به طول به صورت پمپاژی و درمدت پنج روز اجرایی می‌شود.

عزیز ساعدی افزود: عملیات اجرایی این طرح با  همکاری سازمان عمران شهری شهرداری خرمشهر و آبفای شهرستان در حال اجراست.

وی ادامه داد: علاوه بر این کار تخلیه رواناب‌ها در مناطق بحرانی با تانکرهای لجن‌کش در حال انجام است.

سرپرست شهرداری خرمشهر با عذرخواهی از شهروندان خرمشهری گفت: امیدواریم این مشکل را به طور کلی از کوی بهروز مرتفع کنیم.

رییس اداره آبفای خرمشهر از راه اندازی ایستگاه پمپاژ و تلمبه‌خانه فاضلاب کوی فیصلی خبر داد و گفت: این تلمبه خانه برای دفع آب فاضلاب با دبی ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت با افزایش توان خروجی، فعالیت خواهد داشت.

غلامرضا پورجلالی با بیان اینکه حجم آب در برخی از مناطق خرمشهر زیاد است، گفت: علاوه بر این مردم نیز همزمان فاضلاب تولیدمی‌کنند و این امر زمان دفع روانابها را طولانی‌تر می کند.

وی بیشترین شدت  بحران را در منطقه کوی بهروز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام توان خود را برای دفع فاضلاب منطقه کوی بهروز گذاشته ایم اما به رغم تخلیه آب فاضلاب، روانابهای مناطق اطراف به  این منطقه سرازیر شده و کار نیروهای خدمات شهری و آبفا سخت تر شده ولی تلاشها با تمام توان در حال انجام است و به منظور رفع این معضل به دنبال راهکارهای دیگری هستیم به زودی مشکلات مردم مرتفع شود.

معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر خرمشهر از امدادرسانی به مناطق بحرانی در این شهر خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکل مردم در مناطق بحرانی نیروهای جمعیت هلال احمر در حال امدادرسانی و رساندن امکانات لازم هستند.

حاتم شراوه افزود: گروه‌های ارزیاب هم اینک مناطق شهری و روستایی آسیب دیده را رصد می‌کنند و موارد لازم را به ما گزارش کرده و اقلام مورد نیاز به این مناطق ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۳۰ خانوار اقلام مورد نیاز همچون پتو، موکت، بخاری، فانوس، بسته‌های مواد غذایی یک‌ماهه رادریافت کرده اند.

در بارندگی هفته گذشته  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرهای آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه شد.

اسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یکشنبه اول دی از مناطق آبگرفته شهرستان خرمشهر بازدید کرد.

کد خبر 472682 برچسب‌ها استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر