Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم فنی و تخصصی هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال‌زایی را به مرحله اجرا درآورده‌اند، گفت: راهکار مهم کمیته امداد استان اردبیل در اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی ارائه آموزش و مشاوره‌های لازم شغلی به مددجویان است تا آن‌ها بتوانند به خوبی از عهده فعالیت‌های کسب‌وکار خود برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه امسال پرداخت شده است تا طرح‌های اشتغال‌زایی خود را ایجاد کنند، افزود: در صورتی به خانوار تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود که از هر لحاظ توانایی آن‌ها برای ایجاد شغل مورد علاقه خود ارزیابی شده و دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و مددجو از لحاظ هدایت و راهبری شغلی دارای پشتیبانی باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل پس از شناسایی دقیق خانوار تحت حمایت که توانایی انجام کار دارند به استعداد‌های نهفته آن‌ها توجه کرده و سعی می‌کنیم به رشد و ارتقای آن کمک کنیم، بیان کرد: پس از شناسایی، خانوار تحت حمایت مورد مشاوره قرار می‌گیرند و بر اساس استعدادی که دارند کارگاه‌های آموزش شغلی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

سیفی با بیان اینکه در طول اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با نظارت دقیق تلاش می‌شود تا هیچگونه انحرافی در مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت صورت نگیرد، گفت: کمیته امداد استان اردبیل تنها به نظارت بر طرح‌های خودکفایی اکتفا نکرده و با ارائه مشاوره‌های لازم و ایجاد بازار کار مناسب درصدد است تا کسب‌وکار خانوار تحت حمایت را تقویت کند.

او با اشاره به اینکه از محل اعتبارات تبصره ۱۶ بانک‌های عامل حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان اردبیلی قرار گرفته است، اعلام کرد: از محل پرداختی بانک‌های عامل هزار و ۲۶۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل وارد بازار کار شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۳۷۰ اشتغال پایدار نیز در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان اردبیل ایجاد شده است، بیان کرد: یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان اردبیل پرداخت شد تا بتوانند شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

سیفی به برخی از مددجویان تحت حمایت که نمی‌توانند به تنهایی اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مناسبی برای این مددجویان به کار گرفته‌ایم که از طریق کاریابی و همکاری مضاعف با کارآفرینان، کارگاه‌های تولیدی و صاحبان مشاغل در سطح استان زمینه اشتغال آن‌ها نیز فراهم شود.

او با بیان اینکه در قالب طرح «راهبران شغلی»، مددجویان به کارآفرینان حرفه‌ای استان اردبیل که تجربه و فعالیت‌های موفقیت‌آمیز داشته‌اند، معرفی می‌شوند و کارآفرینان نیز آن‌ها را در اشتغال موردنظرشان راهبری می‌کنند، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارخانه، کارگاه‌های تولیدی و کارآفرینانی که می‌توانند هدایت شغلی مددجویان تحت حمایت را بر عهده گیرند، تلاش داریم گام‌های موثری در زمینه اشتغال‌زایی برداریم.

سیفی با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرصت شغلی کمیته امداد کسب مهارت مددجویان اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، گفت: همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئوکنفرانس ۸۰۹ واحد مسکن محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های مسکن محرومان در اردبیل، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور در قالب جلسه شورای ملی مسکن بیش از 33 هزار واحد مسکن روستایی به بهره‌برداری رسید که سهم استان اردبیل 809 واحد با پراکنش در شهرها و روستاهای مختلف بوده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با مشارکت شرکای اجتماعی همچون بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران نسبت به ساخت این واحدهای مسکونی اقدام کرده تا شاهد تکمیل و تحویل این واحدها به متقاضیان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در مجموع بیش از 901 واحد مسکن با همکاری شرکای اجتماعی کمیته امداد در حال احداث است که از این تعداد 809 واحد به بهره‌برداری رسید و مابقی واحدها نیز تا پنج ماه آینده و قبل از شروع فصل سرما آماده بهره‌برداری خواهد شد.

حسین‌نژاد افزود: این واحدهای مسکونی اغلب در مناطق روستایی و در 2 سال اخیر اجرایی و عملیاتی شده تا در شهرهای مختلف برای مددجویان ساکن در روستاها تحویل داده شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در پنج شهرستان هدف مأموریت ساخت مسکن مقاوم برای مددجویان و محرومان را پیدا کرده که از جمله این شهرستان‌ها می‌توان به انگوت، گرمی، مشگین‌شهر، کوثر و خلخال اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: 401 واحد با مساعدت و کمک بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی اجرایی شده و 50 میلیون تومان کمک بلاعوض این نهاد انقلابی را شاهد بودیم و در کنار آن 100 میلیون تومان کمیته امداد مساعدت بلاعوض داشته و صاحبان این واحدها از تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن نیز بهره‌مند شدند.

حسین‌نژاد بیان کرد: سایر پروژه‌ها نیز با کمک بلاعوض 100 میلیون تومانی کمیته امداد و تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن اجرایی و عملیاتی شده تا تحویل مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 98 واحد باقیمانده نیز قرار است تا پنج ماه آینده در این استان تکمیل و تحویل شود تا ما هیچ مددجوی مشمول بالای 2 نفر در روستاها که نیازمند مسکن باشند، شاهد نباشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: واحدهای باقیمانده 30 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش مؤثر بر این است تا در فرصت باقیمانده این واحدها نیز با سرعت در شهرهای مختلف تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • ۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد
  • اشتغالزایی برای بیش ۳۰۰ مدد جوی کمیته امداد شوش