Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: متأسفانه جوانان و فارغ‌التحصیلان تنها به‌دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی هستند و به مسئله تولید توجهی نمی‌کنند. ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: گرچه در این جلسات گزارش‌های خوبی ارائه شد، اما اننظار می‌رفت به‌جای طرح مشکلات، راهکاری برای کاهش آسیب‌ها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مسئولان افزود: بیان این همه مشکلات نشان از بی‌تأثیری و ناموفق بودن برنامه‌هاست چراکه در صورت موفقیت، امروز به یک نقطه مثبت می‌رسیدیم و اکنون آنقدر آسیب و نگرانی وجود نداشت.

استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت حضور خود مدیران عضو ستاد ساماندهی جوانان در جلسات تصریح کرد: همه مسئولان دولتی در مقابل قشر جوانان مسئولیت داشته و نباید آنان به فراموشی سپرده شوند.

وی با ابراز تأسف از اینکه استان کردستان در زمینه طلاق جزو استان‌های اول و دوم کشور است، گفت: عواملی همچون «نبود اشتعال و بیکاری» مسائل آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند، گرچه دولت در این زمینه کمک‌های داشته اما مسئول صددرصدی ایجاد اشتغال، دولت نیست.

ماجرای تخلف ‌در انتخابات هیئت ورزش‌های همگانی ‌کردستان / چرا مدیرکل ورزش ‌در اجرای قانون تعلل می‌کند؟فرمانده سپاه استان اردبیل: کارهای بزرگ در طول تاریخ به دست جوانان سپرده شده استامام جمعه کرمان: پرسشگری در بین جوانان باید در دانشگاه و حوزه تقویت شود

مرادنیا با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی برای رفع معضل بیکاری جوانان کمک کنند، اذعان کرد: متأسفانه جوانان و فارغ‌التحصیلان تنها به‌دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی هستند و به مسئله تولید توجهی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه‌ها، مسئولان و کارشناسان عضو ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه تأثیرگذاری برای حل مشکلات جوانان ارائه دهند، ابراز داشت: نقش دستگاه‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه فرهنگی بسیار مهم است، با برگزاری چهار کنسرت نمی‌توان فضای نشاط و امید ایجاد کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: از همه مدیران انتظار می‌رود با حساسیت بیشتری به حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی و رفع مشکلات جوانان توجه کرده و ضمن رعایت صداقت، از مخفی‌کردن آمارهای واقعی پرهیز کنند چراکه هرچقدر مخفی‌کاری کنیم جامعه به سمت خطر پیش می‌رود.

مرادنیا اعلام کرد: برگزاری جلسات بدون خروجی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و فقط اتلاف وقت است، بنابراین باید در جلسات یک موضوع مناسب را پیگیری و راهکارهای مناسبی ارائه دهیم.

انتهای پیام/484/ش

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مقوله تعلیم و تربیت اجتماعی اظهار کرد: به عقیده من تعلیم و تربیت اجتماعی یک جریان پیوسته بین خانواده و آموزش و پرورش و دانشگاه است. این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب، ارائه راهکار است تا در واقع پاسخگویی نیازهای جامعه تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: تببین نقش استادان در تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان/ استاد نباید نسبت به بدحجابی بی‌تفاوت باشد

وی گفت: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، بنابراین آرمان‌های اسلامی و انقلاب اسلامی در آن موجود است. بنابراین زنجیره تعلیم از خانواده تا دانشگاه باید بر مبنای این آرمان‌ها باشد.

افروس با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، دانشگاه سه وظیفه تولید علم، تربیت عالم و جهت دهی مناسب علم و عالم را برعهده دارد، گفت: این سه وظیفه ایجاب می‌کند که آموزش و پرورش و آموزش عالی در کنار خانواده فعالیت داشته باشند. در این مسیر الگوها و استانداردها باید اسلامی باشد. در نهایت بتوانیم عنوان کنیم که حدود ۸۰ درصد جامعه از یک الگوی اسلامی تبعیت می‌کند. با توجه به جایگاه تاثیرگذار دانشگاه در تربیت جوانان(دانشجویان)، این نهاد می‌تواند در توسعه و ساختار جامعه اثر بگذارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برای اجرای تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان بیان کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که قرار است به تعالی دانشگاه منجر شود، به مباحث تربیت و معنوی نیز پرداخته شده است. بنابراین ما باید تلاش کنیم تا از ظرفیت اعضای هیئت علمی و تشکل‌های دانشجویی برای جریان سازی در حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی استفاده کنیم.

اشتغال به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز

وی گفت: دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی با هدف اجرای تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز تاسیس شده است. علاوه بر آن؛ دانشجویان می‌توانند مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در مدارس عالی مهارت به دست آورند. بنابراین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها باعث می‌شود تا دانشگاه نقش و وظیفه خود را حوزه تعلیم انجام دهد.

افروس درباره ارکان‌های مهم تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اساتید در قالب طرح اساتید مشاور فرهنگی و تربیتی، دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی خانواده ها، تعالیم اسلامی و مفاهیم استخراج شده از آنها، دانشکده‌های تعلیم و تربیت جزو عناصر مهم حوزه تعلیم هستند. این ها ارکان، نقطه اتصال مدارس به دانشگاه‌ها نیز محسوب می‌شوند. همچنین تربیت معلمان واجد شرایط برای اعزام به مدارس سما است.

این مسئول بیان کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی ترکیبی از رشته‌های علوم تربیتی، روانشناسی، مدیریت آموزشی و آموزش ابتدایی را شامل می‌شود که از نیمسال اول ترم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ همچنین موضوعاتی که به حوزه آموزش مرتبط است در این دانشکده تدریس می‌شود. مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی نیز محلی برای به کار گیری، فارغ التحصیلان این دانشکده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مشغول به تحصیل هستند. تربیت نسل جدید که قصد دارند به عنوان معلم و مشاور و مربی بیار و روانشناس در مدارس، مهدکودک و آموزشگاه‌ها فعالیت کنند در این دانشکده رقم می‌خورد.

تعلیم و تربیت اجتماعی باید متناسب با زیست بوم باشد

افروس با بیان اینکه سال‌هاست که اسلامی شدن متون درس علوم انسانی در دانشگاه‌ها مطرح است، تصریح کرد: در این سال‌ها تغییراتی در محتوا و ساختار دروس ایجاد شده است. همچنین الهی شدن برخی دروس نیز از سوی کارشناسان مطرح شده است. مهمتر از این موارد، اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز مورد تعلیم و تربیت اسلامی و اجتماعی ویژه قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه باید مطابق با سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باشد. همچنین برنامه ریزی و مجموعه اقدامات بایدمتناسب با زیست بوم هر استان انجام شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1227010 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی زنجان به فارغ‌التحصیلان
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند
  • احیای طرح کاد، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌رساند
  • وحدت در کلام و رفتار مسئولان، رمز حل مشکلات استان است
  • آموزش‌های مهارتی کرمانشاه به سمت توانمندسازی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی می‌رود
  • جلب اعتماد صنایع مهم‌ترین مشکل پژوهشگران است/ تسهیل استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مرتبط با صنعت
  • رفع مشکلات نیازمند اتحاد و همبستگی مسئولان دستگاه‌ها