Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از صرفه‌جویی ۹۶میلیون برگ کاغذ A۴ با حذف پایان‌نامه‌های کاغذی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی نظر پور با اعلام این مطلب افزود: با توجه به ابلاغ بخشنامه حذف و ممنوع کردن چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و موارد مشابه به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی با احتساب ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری در دو سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ و ۱۳۹۹-۱۴۰۰ می‌توان میزان صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: اگر پس از ابلاغ مصوبه فوق در هر سال، ۱۶۰ هزار رساله و پایان‌نامه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور دفاع شود با احتساب میانگین ۱۵۰ صفحه (۷۵ برگ ۴ A) و ۴ نسخه، تقریباً ۴۸ میلیون برگ کاغذ صرفه‌جویی می‌شود که با در نظر گرفتن انرژی و هزینه‌های نهان این فرآیند قابل‌توجه خواهد بود.

 دکتر نظرپور تاکید کرد: با اشاره به اینکه برآورد این مسئله بر این اساس صورت می‌گیرد که یک درخت با ارتفاع ۱۲ متر و قطر بین ۱.۸ تا ۲.۴ متر، حدود ۱۷ بند کاغذ شامل ۸۳۳۳ برگه A۴ را تولید می‌کند که با حذف چاپ پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، از قطع بیش از ۱۱۵۲۰ درخت جلوگیری می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی تصریح کرد: برای تولید تنها یک کاغذ A۴ بالغ بر ۱۰ لیتر آب (شش بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری) مصرف می‌شود. بنابراین با توجه به حذف چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها  ۹۶۰ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم حذف پایان نامه های کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: درسبد سوخت خودرو‌ها درسال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز سی. ان. جی در استان توزیع شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نه درصد کاهش یافت.
احمد نیا افزود: با مصرف سوخت پاک گاز طبیعی فشرده، درمصرف بیش از ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین دراستان صرفه‌جویی شده و از تردد سه هزار و ۳۴۳ دستگاه نفتکش در جاده‌های خراسان شمالی جلوگیری شده است.
مجید ربانی رئیس سی. ان. جی منطقه خراسان شمالی گفت: میزان توزیع سی. ان. جی در استان با اشاره به فعالیت بدون وقفه ۲۹ باب جایگاه سی. ان. جی در منطقه درایام تعطیلات عید نوروز درپانزده روز اول سال ۱۴۰۳ میزان ۳ میلیون و ۶۳۹ هزار متر مکعب سوخت سی ان جی مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش مصرف گاز سی ان جی را در منطقه نشان می‌دهد.
وی گفت: شمار جایگاه‌های سی. ان. جی در خراسان شمالی ۲۹ باب است که از این تعداد ۹ باب ۲ منظوره و ۲۰ باب تک منظوره است.

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام
  • صرفه جویی سه میلیون متر مکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی اردبیل
  • ۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد
  • صرفه‌جویی۴۶۰ هزار مترمکعبی مشترکان آب در آذربایجان‌غربی
  • سه میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی استان اردبیل صرفه‌جویی شد
  • صرفه‌جویی ۴۶۰ هزار مترمکعبی مشترکان آب در آذربایجان‌غربی
  • مشترکان آب در آذربایجان‌غربی ۴۶۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی کردند
  • اعطای ۴۱۲ میلبون تومان پاداش صرفه جویی به مشترکین آب در آذربایجان غربی
  • صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی
  • آب را به اندازه مصرف کنید