Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا ناظم‌زاده معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های مدارس برای جبران روز‌های تعطیلی ناشی از آلودگی، اظهار داشت: خانواده‌های دانش‌آموزان دغدغه عقب افتادن فرزندانشان را از دروس دارند، ولی بیشتر دغدغه مربوط به مسئولان آموزش و پرورش است که وضعیت و زمان آموزش دانش‌آموزان با آسیب جدی رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: مسئولان آموزش و پرورش نگران‌هایی زیادی در این زمینه دارند و دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش نامه‌ای به استان‌ها برای ارسال پیشنهادات مبنی بر جبران تعطیلات فرستادند که این امر نشان از اهمیت موضوع دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان پیشنهادات و نظراتی که مسئولان آموزش و پرورش استان به آن رسیده‌اند، گفت: تجویز نسخه واحد برای همه مدارس وجود ندارد و نمی‌توان به همه واحد‌های آموزشی اعلام کرد که از ظرفیت روز‌های پنج‌شنبه استفاده کنند چرا که بعضی از دبیران روز‌های پنج‌شنبه در کلاس‌های فوق برنامه حضور دارند و نمی‌توانند به مدرسه بیایند.

او تصریح کرد: با نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان جلساتی مبنی بر جبران روز‌های تعطیل برگزار شده و اینکه بر اساس اقتضا‌های هر منطقه، ناحیه و مدرسه تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

ناظم‌زاده ادامه داد: به عنوان مثال یک مدرسه می‌تواند از ظرفیت روز‌های پنج‌شنبه استفاده کند یا یک مدرسه دیگر از بعد از ظهر‌ها و مدرسه دیگر از روز جمعه برای جبران تعطیلی استفاده کند، فرقی نمی‌کند، ولی همه مدارس باید برای جبران کمبود ساعات آموزشی برنامه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه تمامی مدارس باید برنامه‌های جبرانی برای روز‌های تعطیلی ناشی از آلودگی داشته باشند، اظهار داشت: هر مدرسه با توجه به شرایط خودش و هماهنگی با خانواده‌ها در صدد رفع کمبود ساعات آموزشی بربیایند.

ناظم‌زاده خاطرنشان کرد: بعضی از دروس نیاز به برگزاری کلاس اضافه ندارد در این صورت خود دانش‌آموزان باید درس بخوانند، ولی دروس پایه که نیاز به زمان بیشتر برای آموزش و یادگیری دارد باید راهکاری برای جبران پیدا کنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: پیشنهاد استفاده از ظرفیت نیمه اول خرداد ماه برای جبران ساعات آموزشی دوره ابتدایی داده شده و با توجه به اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت باید سر کلاس حضور داشته باشند، می‌توان این حضور را تا نیمه اول خرداد ادامه داد، ولی این راهکار برای دوره متوسطه اول و دوم امکان‌پذیر نیست، چرا که از ابتدای خرداد ماه امتحانات آنان آغاز می‌شود و جبران باید قبل از خرداد صورت بگیرد.

  منبع:تسنیم
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اصفهان جبران تعطیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت

صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

تربیت ۴۰۰ دانش آموز مرشد در مدارس تهران

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش آموز آموزش دیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده و در مدارس به هم مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آیین هفته سلامت در شهرستان ری برگزار شد افزود: به واسطه تکلیف در سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید با موضوع سلامت و تندرسی آشنا شوند.

بهرامی افزود: طرح شهید طوقانی در حال اجراست و این فرهنگ در کنار طرح شهید سلیمانی (فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، جذب معلمان تخصصی ورزشی) باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است