Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سفر وزیر بهداشت به شهرستان سپیدان، با شرکت در آئین بهره برداری از پروژه‌های سلامت سپیدان در فرمانداری این شهرستان ادامه یافت.

سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع مسئولان شهرستان سپیدان با بیان اینکه امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با وجود همه این مسایل، به نحوی برنامه ریزی شده است که تا ماه‌های ابتدایی سال آینده، از نظر تامین دارو‌های اساسی، مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و تجهیزات اتاق عمل با مشکلی مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را از دیگر دستاورد‌های مجموعه وزارت بهداشت خواند و افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، پایش سلامت ۲۰ میلیون فرد ۳۰ تا ۷۰ سال در این بسیج پیش بینی شده بود، اما با بسیج ملی که در این زمینه صورت گرفت، ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پایش شدند.

وزیر بهداشت از ایجاد زیرساخت‌ها برای حرکات علمی و منطقی کردن اقتصاد سلامت در کشور خبر داد و گفت: طرح تحول نظام سلامت، با تاکید بر کاهش پرداخت از جیب مردم، رسیدگی به بیماران صعب العلاج، تهیه دارو‌های اساسی و تامین زیرساخت در مناطق کمتر توسعه یافته در حال تداوم است.

نمکی همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از الگو‌های توسعه یافته در آموزش پزشکی قبل و بعد از انقلاب معرفی کرد.

او با اشاره به تحقق سه وعده در حوزه سلامت این شهرستان شامل افتتاح کلینیک ویژه، بخش CCU و آموزشگاه بهورزی، از بررسی برای توسعه دیگر خدمات سلامت در شهرستان خبر داد.

فرماندار سپیدان در این نشست مهم‌ترین رویکرد دولت تدبیر و امید را اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد که آحاد مردم، به ویژه مستضعفان و محرومان جامعه را تحت پوشش قرار داد.

جمال جوادی جهرمی، اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون برای پایش سلامت آحاد مردم را از دیگر دستاورد‌های وزارت بهداشت عنوان کرد.

او ضمن بیان ارائه خدمات سلامت در شهرستان سپیدان، در قالب ۱۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، بهداشتی و درمان، مهم‌ترین اولویت‌های این شهرستان را در حوزه سلامت و پیرامون مسایلی نظیر توسعه تجهیزات پزشکی، استقرار پزشکان متخصص، ساختمان شبکه بهداشت و درمان و مرکز آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) بیان کرد.

فرماندار سپیدان همچنین با اشاره به گردش پذیر بودن منطقه، بر اهمیت توجه به موضوع توریسم درمانی در این شهرستان تاکید کرد.

امام جمعه سپیدان نیز با اشاره به اقدامات بزرگی که در حوزه سلامت انجام شده است، گفت: این خدمات بر هیچ کس پوشیده نیست و نادیده گرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحمان موسوی انور افزود: با توجه به توریستی بودن سپیدان، با توسعه تجهیزات، سطح خدمات رسانی بهبود می‌یابد.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، قاسم جان بابائی معاون درمان وزارت بهداشت، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، مهرزاد لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدحسین حیدری مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، کیانوش جهان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اعضای هیات رئیسه و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این سفر وزیر بهداشت را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که در سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته سلامت که از اول اردیبهشت تا هفتم همین ماه ادامه دارد شعار محوری سلامت خانواده با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ما در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که بخشی از آنها انجام پذیرفته و بخشی نیز در ادامه هفته سلامت انجام خواهد گرفت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجموعه‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان استان در این هفته برنامه‌های خوبی اجرا خواهند کرد که گزارش این اقدامات از طریق رسانه‌ها و نشریات به اطلاع مردم  استان خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: بنا داریم در این هفته جشنواره رسانه‌ای سلامت نیز در استان برگزار کنیم و از ظرفیت رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب در این حوزه بهره ببریم این برنامه در پارک غدیر شهر بندرعباس و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی بهداشت برگزار می‌شود. 

جاودان با اشاره به مهم ترین برنامه‌های حوزه سلامت استان اظهار داشت: ما در حوزه تخت‌های بیمارستانی کمبودهایی داشتیم اما با همکاری همه‌جانبه مدیران استانی ساخت هزار تخت بیمارستانی در دستور کار است و در این دولت به نتیجه خواهد رسید. 

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان در حال انجام است مسئله دانشکده های علوم پزشکی در شرق و غرب استان بود که امیدواریم در نتیجه این دانشکده‌ها مردم دسترسی مناسبی به خدمات درمانی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/864 

دیگر خبرها

  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان