Web Analytics Made Easy - Statcounter

باباپور از اتمام آواربرداری ۱۷۹۰ واحد تخریب‌ شده در جریان زلزله شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب اظهار داشت: آواربرداری 1790 واحد تخریب‌شده در جریان زلزله شهرستان‌های میانه و سراب به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حافظ باباپور» خاطرنشان کرد: تاکنون 255 اتاقک اسکان موقت برای متقاضیان احداث شده و برای 2400 نفر نیز تسهیلات بلاعوض اسکان موقت پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که درمجموع 8600 واحد شهری و روستایی در این زلزله آسیب دیدند، افزود: از این تعداد، حدود سه هزار واحد نیاز به احداث مجدد دارند که تاکنون پرونده 1175 واحد برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد واحدهای دامی آسیب‌دیده نیز حدود دوهزار واحد بود که 1243 واحد برای دریافت تسهیلات بازسازی به بانک معرفی شده‌اند.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر اینکه فرمانداران، مدیران بحران شهرستان‌ها هستند، گفت: توزیع کمک‌های مردمی و سازمان‌ها و نهادها باید با مدیریت و تحت نظارت فرمانداران انجام شود.

«جواد رحمتی» افزود: برخی اقدامات احساسی ممکن است در آینده مشکل‌ساز شود و بر این اساس لازم است روند بازسازی و کمک‌رسانی به مردم در این مناطق تحت مدیریت واحد صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، بنیاد مسکن مسئول ارزیابی خسارت‌های واردشده به واحدهای روستایی است و تسهیلات بازسازی نیز بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

محمدرضا مشایخی، فرماندار ویژه میانه و ایرج ثقفی، فرماندار سراب نیز در سخنانی جداگانه به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند و فرمانده سپاه عاشورا و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آمادگی حداکثری برای ادامه امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان خبر دادند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های مساجد طرح ملی فهما فعالیت های مسجدی استان همدان نماز جمعه مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

ملانوری مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران یزد گفت: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر فروچاله و بارش باران دچار ریزش و تخریب شد. 

وی افزود: این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.
 
ملانوری ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیرو‌های عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه نمود.
 
ملانوری افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند