Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای از دستگیری تعدادی از عوامل مسلح حوادث و اغتشاشات اخیر ماهشهر خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی اعلام سهمیه بندی و تغییر نرخ بنزین، همانند سایر نقاط کشور در استان خوزستان نیز تجمعات اعتراضی صورت گرفت که این تجمعات در شهرستان ماهشهر با نفوذ عناصر آشوبگر به خشونت کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشوبگران با مسدود کردن مسیرهای ورودی و خروجی منتهی به شهرستان ماهشهر، مانع تردد خودروها در محورهای ماهشهر - اهواز، ماهشهر - بندرامام  - آبادان، ماهشهر  - هندیجان و ماهشهر - امیدیه  شدند و با بکارگیری سلاح، امنیت شهروندان ماهشهری را به مخاطره انداختند.

عوامل مسلح با جلوگیری از تأمین مایحتاج ضروری مردم ماهشهر و ممانعت از تردد خودروهای امدادی و گروگانگیری رانندگان، از تردد خودروههای سنگین که وظیفه حمل و نقل (صادرات و واردات) کالاهای اساسی کشور را به عهده داشتند، جلوگیری کردند.

 در چنین شرایطی عناصر مسلح با تیراندازی به سوی نیروهای نظامی انتظامی و مردم ماهشهر تعدادی از آن ها را شهید و مجروح کردند که این اقدام موجب ایجاد وحشت و اخلال در امنیت عمومی شهروندان شهرهای ماهشهر، بندرامام، چمران و طالقانی گردید.  

در پی وقوع این حوادث، سازمان اطلاعات سپاه خوزستان با اقدامات دقیق و هوشمندانه،  عوامل اصلی تیراندازی به مردم و نیروهای نظامی و انتظامی را شناسایی کرد و با هماهنگی دستگاه قضایی تعدادی از عوامل مسلح حوادث ماهشهر را دستگیر نمود.

 عوامل دستگیر شده نسبت به انجام اقدامات ضدامنیتی و تشویق اراذل و اوباش برای مسدود نمودن مسیرهای منتهی به شهر، در جهت اخلال در امنیت و فلج نمودن صادرات - واردات و اختلال در فعالیت مجتمع های پتروشیمی و تیر اندازی به سمت مأمورین نظامی انتظامی و مردم اعتراف کردند.

 با عنایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج)  عوامل اصلی دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند، همچنین سایر عوامل مسلح شناسایی و در حال تعقیب می باشند.

2323

کد خبر 1334515

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران تجمعات اعتراضی بندر ماهشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد گفت: جهان می‌داند "وعده صادق" نیرو‌های مسلح ایران به هر گونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی پاسخ طوفانی و یکپارچه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران روزی است که با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع فرمام امام راحل مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران ثابت شد که ماهیت این سازمان وزین نظامی با ویژگی‌های مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ایمان، ولایتمداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‌ها صفات و ویژگی دستاوردی ارزشمند برای سربلندی، استقلال و اقتدار نظام امروز است.

وی گفت: ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن حفظ تمامیت اراضی و استقلال کشور با همراهی مردم عزیز، سپاه قهرمان، نیرو‌های مسلح، بسیج مخلص و با تقدیم بیش از 48 هزار شهید گلگون کفن و صد‌ها هزار جانبار آزاده و ایثارگر سرافراز در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

امیر رضایی بیان کرد: امروز بیشینه و ارتباط درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به بازندگی مقتدرانه و درون‌زای نظام اسلامی منتج شده و پیام اقتدار ایران به گونه‌ای مقابله شد که جهان می‌داند "وعده صادق" نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی پاسخ طوفانی و یکپارچه است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد افزود: آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در تجاوز آشکار دشمن غاصب صهیونیست به ثمر رسید و دل مردم مظلوم به ویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه را شاد کرد تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است که با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم افزایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود که دل دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مایوس کرد.

وی ادامه داد: نقش آفرینی ارتش در تقویت ستاد قدرتمند دفاعی با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‌های مختلف از جمله پایگاه‌های راهبردی پهبادی و تاکنیکی زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین؛ هوا و فضا و بی‌شک در عرصه‌های علوم سایه هر گونه تعرض و جسارت زبون از نظام مردم شریف مردم ایران برداشته است.

امیر رضایی خاطرنشان کرد: امروز روز بزرگداشت حماسه آفرینی نیروی ارتش قهرمان است که نیروی زمینی با ساختار جدید رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیر دفاع از هزاران کیلومتر مرز در مناطق مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی بخشی از عمر و زندگی خود را سپری کردند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مجاهدت‌های همرزمان غیور ما در سپاه قهرمان، فراجای شجاع، بسیج مخلص، وزارت دفاع، نیروی هوایی، نیروی پدافند، نیروی دریایی و نیروی زمینی به ویژه حضور مردم عزیز ایران در حقیقت لبیک به فرمان امام خود برای قوی شدن و ماندن برای رسیدن به اوج بالندگی است و جای خوشحالی است که ارتش ایران همسو با انجام وظایف خطیر؛ صیانت از کیان و تمامیت اراضی کشور در راستای رسالت مردمی بودن توانسته است در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی و مردم یاری در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار و پاکسازی میلیون‌ها زمین آلوده به مین در دوران دفاع مقدس، مبارزه با تهدید‌های زیستی کرونا، حضوری چشمگیر داشته باشد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش
  • رئیسی: اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود
  • کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
  • عملیات وعده صادق از مناسبت‌های به‌یادماندنی شده است