Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@08:39:53 GMT

۹ روش ساده برای برطرف‌کردن بوی بد دهان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۲۵۶۰

۹ روش ساده برای برطرف‌کردن بوی بد دهان

آفتاب‌‌نیوز :

بوی بد دهان مسئله‌ای آزاردهنده است که در روابط اجتماعی مشکل‌آفرین است و موجب خجالت می‌شود. ما برای برقراری ارتباط با دیگران راهی جز حرف زدن نداریم و بدبویی دهانمان می‌تواند دیگران را از ما فراری دهد و باعث خجالت ما شود. این مشکل می‌تواند باعث انزوای اجتماعی و ایجاد اضطراب در فرد شود. به همین خاطر است که قفسه‌ فروشگاه‌ها مملوء از انواع و اقسام آدامس، قرص‌ خوشبوکننده، دهان‌شویه‌ و دیگر محصولاتی است که برای مقابله با بوی بد دهان طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- چای سیاه و زنجبیل

چای سیاه برخلاف قهوه به از بین بردن بوی بد دهان کمک می‌کند. می‌شود چای را نوشید یا در دهان غرغره کرد. همچنین نوشیدن چای زنجبیل اثری کارآمد در کم کردن بوی بد دهان دارد.

۲- رعایت بهداشت دندان‌ها

استفاده روزانه از نخ دندان و خالی کردن لای دندان‌ها از باقی‌مانده خوراکی‌ها باعث جلوگیری از انباشته شدن باکتری‌ها در آن ناحیه شده و درنتیجه به کاهش بوی بد دهان کمک می‌کند.

۳- مصرف لیموی تازه

چکاندن چند قطره لیموی تازه بر روی زبان و آبشویه کردن آن کمک زیادی به برطرف کردن بوی بد دهان می‌کند.

۴- جلوگیری از خشکی دهان

خشکی دهان می‌تواند باعث بوی بد دهان شود. نوشیدن آب زیاد سبب کاهش بوی بد دهان می‌شود.

۵- جویدن هل

جویدن دانه هل یا نوشیدن چای هل‌دار بعد از وعده غذایی می‌تواند به کاهش بوی بد دهان بسیار کمک کند.

۶- استفاده از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی محتوی روغن‌هایی هستند که از بوی بد دهان و التهاب دهان و لثه جلوگیری می‌کنند. خوردن سبزی جعفری هم پس از خوردن سیر یا کشیدن سیگار نیز در این راه موثر است. جعفری باعث تعدیل بوی بد دهان می‌شود.

۷- آدامس

جویدن آدامس به بوی باطراوت و خوش دهان کمک می کند.

۸- ماست

ماست طبیعی سبب کاهش باکتری‌هایی می‌شود که عامل بوی بد در دهان هستند.

۹- مراجعه به دندانپزشک

تمیز کردن روزانه دهان و دندان و مراجعه سالی دوبار به دندانپزشک، می‌تواند کمک موثری به از بین بردن بوی بد دهان کند.

متخصصان دهان و دندان نیز برای مقابله با بوی دهان چند راهکار طبیعی را معرفی می‌کنند:
۱- دهان‌شویه دارچین و میخک: یک فنجان آب مقطر را با ۱۰ تا ۱۵ قطره از هریک از روغن‌های میخک و دارچین به‌خوبی مخلوط کنید. مدت ماندگاری این دهان‌شویه بسیار طولانی است.

۲- دهان‌شویه سرکه سیب: دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک فنجان آب‌نمک و اسانس وانیل را به خوبی باهم مخلوط کنید. این ترکیب را در شیشه‌ای ریخته و دهانتان را با این محلول بشویید.

۳- دهان‌شویه نعنا و روغن درخت چای: یک فنجان آب مقطر را با دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین، ۸ تا ۹ برگ نعنا و دو قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. قبل از هر بار مصرف خوب آن را تکان دهید تا جوش شیرین ته‌نشین شده آن در تمام مخلوط پخش شود.

۴- دهان‌شویه نعنا و جعفری: دو قاشق غذاخوری جعفری، دو قاشق غذاخوری نعنا و یک فنجان آب مقطر را به مدت دو دقیقه در دستگاه مخلوط کن هم زنید. هر بار با یک قاشق از این محلول دهانتان را بشویید.

۵- دهان‌شویه آب نمک: این دهان‌شویه ساده از یک فنجان آب گرم و یک قاشق غذاخوری نمک تشکیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوی بد دهان بهداشت دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام

آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته باشگاه استقلال به یک هلدینگ مطرح واگذار شد و بلافاصله بعد از این اتفاق شایعاتی در مورد تغییرات مدیریتی در این باشگاه دهان به دهان چرخید، اما واقعیت این است که فعلا امکان تغییرات مدیریتی در این باشگاه وجود ندارد.

نکته اول اینجا است که مدیریت فعلی باشگاه استقلال باید تمامی اسناد و مدارک و میزان بدهی‌های این باشگاه را بر آورد کرده و در قالب گزارش به مسئولان هلدینگ مربوطه ارائه کند که این موضوع زمانبر است. از طرفی دیگر این هلدینگ باید نمایندگان خود را برای حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال معرفی کند تا اهلیت آن‌ها از مراجع مربوطه تائید شود و این موضوع نیز نیازمند زمان است.

همچنین با توجه به اینکه تا پایان مسابقات لیگ برتر ۶ هفته باقی مانده است اگر قرار بر تغییرات باشد بعد از پایان مسابقات لیگ برتر این اتفاق رخ خواهد داد؛ ضمن آنکه قطعا یکی دو عضو با سابقه ورزشی در هیات مدیره یا حتی برای مدیرعاملی این باشگاه در نظر گرفته خواهند شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)