Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مرضیه قنبریان از صدور ۳۷۰ گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۵۲۱ مورد درخواست بازرسی آسانسور در سامانه مربوطه ثبت شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: تمامی بازرسی‌ها از آسانسور‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری، توسط شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران انجام می‌گیرد و در صورت تأیید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی، اداره کل استاندارد استان گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبریان بر اهمیت ایمنی و ارتقای کیفیت عملکرد آسانسور‌ها تأکید کرد و گفت: همه آسانسور‌های نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد تحت پوشش استاندارد قرار گرفته که این موضوع به همه شهرداری‌های استان به منظور لحاظ در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها ابلاغ شده است؛ بر این اساس صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای ساختمان‌های دارای آسانسور اعم از تجاری، مسکونی و دولتی، منوط به اخذ گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان شده است.

وی یادآور شد: عقد قرارداد نصب و راه اندازی و همچنین سرویس و نگهداری آسانسور تنها با شرکت‌های معتبر و دارنده پروانه طراحی مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجاز است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداردسازی آسانسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد

سعید تاجیک رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در نشست خبری امروز گفت: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشور‌ها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالا‌های صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

او افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی ۲۰ میلیارد دلار از کالا‌های صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالا‌ها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

تاجیک‌ تصریح کرد: روند تولید خودروهای برقی در دنیا مشخص است. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ درصد تولید خودرو در دنیا برقی بوده است، طبق پیش بینی انجام شده از سال ۲۰۳۰ دیگر خودروی فسیلی تولید نخواهد شد.

او بیان کرد: متاسفانه در کشور یک سیاست و یک نهاد گذار مطلوب برای خودروهای برقی نداریم، به طوری که ما عزمی درست در زیرساخت خودروهای برقی توسط وزارت نیرو را نمی بینیم و به نظر می رسد باید یک نهاد مطلوب در این زمینه دست به کار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد