Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درباره میزان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در کل کشور گفت: در کل کشور برای ۲۶۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام صورت گرفته است که از این تعداد حدود ۲۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در استان تهران برای حدود ۷۰ هزار واحد ثبت نام شد که از این رقم ۵۰ هزار واحد مربوط به شهر تهران و ۲۰ هزار واحد مربوط به سایر شهر‌هاست.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: برای فراهم کردن سری جدید ثبت نام برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در تلاش برای تامین زمین در شهر‌های مختلف هستیم و امیدواریم تا پایان سال علاوه بر افزوده شدن زمین، پالایش فرم‌های متقاضیان به اتمام برسد تا برای ظرفیت‌های باقی مانده امکان ثبت نام فراهم شود.

محمود زاده در خصوص اینکه چه تعداد واحد در شهر پردیس ثبت نام شده است، اظهار کرد: در ثبت نام شهر پردیس ۳ هزار واحد در حدود ۲۵ دقیقه پر شد، ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده برای تهران ۱۷ هزار واحد بود که با تلاش ویژه این واحد‌ها به ۷۰ هزار واحد افزایش یافت، ظرفیت استان تهران نسبت به سایر مراکز استان‌ها سریع‌تر تکمیل شد.

وی اظهار کرد: قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان به صورت متوسط در نظر گرفته شده و متراژ این واحد‌ها میانگین ۷۵ متر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط ثبت نام در تهرانسر گفت: تهرانسر یک پروژه مشارکتی است و در این مرحله ثبت نامی برای این منطقه انجام نخواهد شد چرا که باید از شروع آن مدتی بگذرد و سپس تعیین سهم صورت گیرد تا سهم بین دولت و سازنده مشخص شود که فعلا به این مرحله نرسیده است.

محمودزاده با بیان اینکه کلنگ زنی پروژه طرح ملی مسکن در برخی از شهر‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها در حال حاضر پیشرفت ۴۰ تا ۵۰ درصدی داشته اند و بسیاری از این واحد‌ها در فنداسیون و اسکلت هستند یا در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهند شد.

وی ادامه داد: مکانیزم مدیریت اجرایی این پروژه در سیستم وزارت راه وجود دارد و مهم‌ترین موضوع در پیشبرد این طرح آورده به موقع متقاضیان انتخاب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آورده ابتدایی با مبلغ ۳۰ میلیون تومان پس از پالایش و دریافت فرم ج سبز از سوی متقاضیان و معرفی آن‌ها به بانک و افتتاح حساب دریافت می‌شود و مراحل بعدی ثبت نام را انجام می‌دهند.

محمودزاده در خصوص متقاضیان بافت‌های فرسوده در طرح ملی مسکن بیان کرد: هر کسی در بافت‌های فرسوده زمین داشته باشد، دولت به این افراد تسهیلات پرداخت می‌کند و بسته‌های حمایت از جمله تخفیف عوارض که شهرداری‌ها می‌دهند در حساب دولت به عنوان بدهی به شهرداری تهاتر و پرداخت خواهد شد و پس از ساخت این واحد‌ها به متقاضیان عرضه خواهد شد.

وی در پایان گفت: تا کنون ثبت نام ۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و تمامی سازندگان این پروژه زمین دار هستند و به بانک معرفی و قرار داد می‌بندند و پس از دریافت تسهیلات اقدام به شروع ساخت وساز می‌کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در سومین جلسه شورای مسکن امسال با اشاره به اینکه هر ماه باید هزار مسکن تحویل متقاضیان شود، افزود: جلسات منظمی با حضور مسئولان مربوطه شکل گیرد تا زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز واحدهای آماده نهضت ملی مسکن سبب تاخیر در تحویل نشود.

استاندار در ادامه به جایگاه مناسب استان قم در خصوص نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: روند پیشرفت باید امسال تسریع شود تا بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم.

وی به تورم اسفند ماه اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل عمده تورم استان قم در ماه گذشته تورم مسکن بوده که عملکرد در این زمینه مناسب نبوده است.

استاندار گفت: تحویل سریع مسکن‌ها سبب کاهش تقاضا و کاهش نرخ مسکن می‌شود که در کلان نرخ تورم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق هرچه سریع‌تر واحدها به متقاضیان تحویل شود تا نیاز جامعه به مسکن کاهش یابد.

در این جلسه مدیران کل راه و شهرسازی، تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد مسکن گزارشی از روند پیشرفت طرح‌ها ارائه کردند.

در پایان جلسه ۳۰۰ سند زمین‌های نهضت ملی مسکن شهر سلفچگان به مساحت ۸۰ هکتار که به همت اداره کل ثبت اسناد تنظیم شده بود به بنیاد مسکن تحویل شد.

دیگر خبرها

  • صدور پنج هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام
  • برای خرید میکرو‌آپارتمان چقدر باید هزینه کرد؟
  • آمار معنادار مخاطبان روستایی و شهرستانی صداوسیما
  • افت ۱۶درصدی بارش‌های امسال نسبت به سال‌های نرمال
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد