Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی تعطیلی مدارس را مسکن ناپایدار برای بهبود هوای آلوده تهران عنوان کرد و گفت: ما برای حل مشکل آلودگی تهران راهی به جز کم کردن تراکم جمعیتی این شهر نداریم.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به آلودگی هوای تهران و برخی کلان شهرها گفت: پدیده وارونگی هوا موضوع جدیدی نیست، همواره در فصل سرد و به ویژه در فصل پاییز این مشکل به وجود می آید چرا که جا به جایی هوا به دلیل سرد شدن توده ها متوقف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گذشته این مشکل وجود داشته است و هیچ گاه فکری به حال آن نشده است.

 

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی درصد غلظت بالا می رود هم ماندگاری بیشتری دارد و هم اثرات بیشتری در لایه های پایینی ایجاد می کند و ذرات آلاینده گرد و غبار به شکلی حذف می شود.

 

وی ادامه داد: مشکل اساسی کلان شهرهایی همانند تهران این است که در مدیریت ساخت و سازشان این ملاحظات لحاظ نشده است یعنی منافذ ورود هوا را گرفته اند. این حجم منزل مسکونی و واحدهای صنعتی و همچنین تعداد زیاد خودروها برای یک منطقه جغرافیایی خاص که اطراف آن کوه است و تا زمانی که بادهای موسمی نیایند، امکان جا به جایی هوا وجود ندارد، نشان می دهد که از قبل برای توسعه این شهر هیچ مطالعه و کار کارشناسی زیست محیطی انجام نشده است.

 

ابراهیمی تاکید کرد: البته شاید اطلاعات محیط زیستی جامعی در این زمینه وجود نداشته است که به موقع در این زمینه هشدار دهند. در منطقه شمال غرب تهران و یا چیتگر نباید این قدر بلندمرتبه سازی ها انجام می شد. این حجم خودروهایی که در داخل شهر تهران وجود دارد با حاشیه نشینی در قسمت شرق و جنوب شرق تهران باعث شده است این شهر به یکی از آلوده ترین شهرهای جهان تبدیل شود.

 

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و همچنین کاهش تردد خودروها در روزهای اخیر گفت: اینها مسکن های ناپایدار است. ما اگر می خواهیم فکری به حال تهران و آلودگی آن کنیم باید تراکم جمعیتی در این شهر را کم کنیم. بسیاری از شرکت ها و موسسات و کارخانجات خارج از تهران بی دلیل و بدون نیاز در داخل شهر تهران دفاتری را ایجاد کرده اند، حجم زیادی کارمند دارند و تعداد این دفاتر نیز قابل توجه است. اگر این دفاتر به همان جایی که این صنایع بزرگ و متوسط مشغول فعالیت هستند برگردند، قطعا مقداری از تراکم جمعیتی شهر تهران و ترددها کمتر می شود.

 

وی ادامه داد: شاید بسیاری از اقدامات برای ما هزینه بر باشد ولی می تواند اثرات ماندگاری داشته باشد. بالاخره تهران پایتخت سیاسی، اقتصادی و تجاری و صنعتی ایران است و بهتر است برای نجات این شهر از یک مقطعی شروع کنیم، مجوز واحدهای صنعتی را از تهران لغو کنیم و از همه مهم تر شرکت هایی که در تهران دفتر دارند را شناسایی و موظف به اینکه دفاترشان در همان محل کارخانجات و شرکت ها باشد، کنیم.

 

ابراهیمی تاکید کرد: باید در ساختمان سازی و بلندمرتبه سازی هایی که در تهران انجام شده است، بازنگری شود و برای صدور مجوزهای جدید ساخت و ساز سخت گیری های لازم انجام شود. ورود و خروج منافذ هوای شهر با دقت بررسی و کارشناسی شود.

 

این عضو فراکسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما از زندگی این است که سالم زندگی کنیم، محیطی که در آن سلامتی انسان ها به خطر بیفتد، قطعا محیط مناسبی برای زندگی سالم نیست./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان شب یلدا کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد طرح ملی فهما مسجد انتخابات فعالیت های مسجدی معضل آلودگی هوای تهران آلودگی هوای تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی

محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه گردشگری این منطقه ۱۵ از پایتخت در ایام نوروز و سال ۱۴۰۳، گفت: با توجه به اهمیت منطقه ۱۵ تهران به عنوان یکی از ورودی‌های مهم پایتخت، شهرداری منطقه با برپایی ایستگاه نوروزی در میدان ثامن الائمه پذیرای مسافران نوروزی از آخرین روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ بوده است و تاکنون این ایستگاه نوروزی میزبان و راهنمای بالغ بر پنج هزار مسافر و گردشگر نوروزی که از شهر‌های خراسان رضوی، سمنان و دامغان به تهران سفر کرده اند، بوده است.

شیری در راستای توسعه فضا‌های گردشگری منطقه ۱۵ با اعلام نویدی خوش به شهروندان تهرانی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، مجموعه ورزشی و پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال ۱۴۰۳ مجدد با جذب سرمایه گذار بازگشایی و آماده میزبانی از شهروندان تهرانی خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۵ ضمن برشمردن اماکن گردشگری و تاریخی این منطقه نظیر؛ زندان تاریخی هارون الرشید، کوشک امیر سلیمانی، بقعه مبارک سیده ملک خاتون و بوستان‌های آزادگان و فدائیان اسلام از شهروندان و مهمانان نوروزی برای بازدید از این اماکن در ایام نوروز دعوت بعمل آورد و گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای میزبانی از مهمانان نوروزی است و ما امیدواریم در این ایام با ویژه برنامه‌های تفریحی و اجرای تور‌های ویژه این ایام توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران میزبان شایسته‌ای در سال نو باشیم.

شیری همچنین با اشاره به میزبانی دهکده بهار ایران از میهمانان نوروزی تا عید سعید فطر، گفت: برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و معنوی با عنوان «نسیم رمضان» در فرهنگسرای خاوران در حال برگزاری است.

شهردار منطقه ۱۵ در ادامه به توضیح بخش‌های این جشنواره پرداخت و افزود: اجرای برنامه‌های متنوع معنوی و شاد نظیر نوروزخوانی، اجرای برنامه‌های هنری، آیینی و مذهبی، برپایی نمایشگاه آیینی، برپایی گذر‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و برگزاری مسابقات متنوع خانوادگی و بازی‌های مهیج رایانه‌ای هر شب از دیگر برنامه‌ها است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ذوب‌آهن راهی تهران می‌شود؛ فروردین سخت گاندوها در لیگ برتر
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • ۱۲۴ بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی البرز انجام شد
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته در مازندران
  • تخلفات مجتمع‌های بین راهی را اعلام کنید
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!