Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار در راستای ارائه خدمات ورزشی بهتر به جوانان و نوجوانان از سال ۸۴ در دستور کار قرار گرفت که به دلیل نبود اعتبارات و گاهی کمبود اعتبارات نتوانست به سرانجام برسد. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، شهرستان سبزوار دارای سه زمین ورزشی چمن شهید مظهری، شهید خوشبین و دکتر علی شریعتی است که مجموعه شهید مظهری متعلق به اداره ورزش و جوانان، شهید خوشبین متعلق به شهرداری و زمین چمن دکتر علی شریعتی متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار است و جوانان مستعد و فعال در عرصه ورزش برای مسابقات به این سه زمین مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شور و اشتیاق جوانان شهرستان، پروژه ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار در راستای ارائه خدمات ورزشی بهتر به جوانان و نوجوانان از سال 84 در دستور کار قرار گرفت که به دلیل نبود اعتبارات و گاهی کمبود اعتبارات نتوانست به سرانجام برسد.

این پروژه که در ابتدا قرار بود طی مدت چهار سال به اتمام برسد اکنون پس از گذشت 14 سال 80 پیشرفت فیزیکی دارد و جوانان و نوجوانان علاقه مند سبزواری هم چنان چشم انتظار بهره برداری از این زمین ورزشی هستند. این پروژه در آخرین اخبار قرار بود در هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد که باز هم این فرایند به تاخیر افتاد.

تهران| فاز نخست ورزشگاه 5 هزار نفری وحیدیه در دهه فجر افتتاح می‌شودمترو هشتگرد در آستانه بهره برداری قرار گرفتبهره برداری از 40 پروژه شهری در منطقه 20

معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار گفت: پروژه استادیوم 15 هزار نفری سبزوار در سال 1384 با شرکت راه گیل آغاز شد اما در آن سالها اعتبارات به طورکامل تخصیص نیافت و کار با شرکت خاتمه پیدا کرد اما این شرکت کارهای ابنیه  و سکوها را انجام داد و به پایان رساند.

حسین شاد  با بیان اینکه قرارداد دوم به صورت مجزا با یک شرکت برای تجهیز سیستم نور استادیوم منعقد شد و کار به اتمام رسید، اظهار داشت: پس از این وقفه در روند اجرایی پروژه ایجاد شد و در نهایت شرکت جدیدی از چهار سال قبل عملیات عمرانی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به طولانی شدن فرایند ساخت این استادیوم خاطرنشان کرد: در سنوات مختلف اعتبارات به طور کامل تخصیص پیدا نکرده است که این امر باعث شده کار با سرعت زیادی پیش نرود.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بسته شده فاز نخست استادیوم شامل کاسه زمین چمن، پیست دومیدانی، سکوها در تعداد 2 هزار و 300 نفر و ساختمان رختکن با 1500 متر مربع زیر بنا تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شاد با بیان اینکه محوطه سازی نیز درحال انجام است، ادامه داد: اعتبار 60 میلیارد ریال در چند قرارداد مجزا شامل ابنیه، چمن، صندلی، انشعابات و زیرساخت‌ها منعقد شده و با توجه به وضعیت موجود و تخصیص اعتبارات پیش بینی می‌شود فاز نخست این پروژه تا پایان سال 1398 به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر چمن و صندلی‌ها به محل پروژه آورده شده است، گفت: برای این پروژه 8 هکتار عرصه کار تعریف شده است که 11 هزار متر برای استادیوم و 1500 متر برای رختکن و فضای اداری است.

معاون فنی فرماندار سبزوار با بیان اینکه فاز دوم این پروژه اضافه کردن یک زمین تمرینی و افزایش تعداد صندلی ها و ظرفیت ورزشگاه است، اظهار کرد: فاز نخست پروژه در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی و ریالی دارد و کارها همچنان با سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته در سفر رئیس‌جمهور به استادیوم در زمان‌ سفر ایشان به سبزوار در سال گذشته، گفت: مبلغ 60 میلیارد ریال مذکور از محل اعتبارات ریاست جمهوری بوده است و برای فاز دوم هم باید از همین مسیر پیگیر جذب اعتبار باشیم.

شاد با اشاره به اینکه قرار بود این پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: کارفرمایی که این پروژه را در دستور کار دارد چند پروژه را همزمان در چند شهرستان انجام می دهد بنابراین چون کار به صورت جمعی انجام می شود امکان وقفه‌های کوتاه مدت در آن نیز وجود دارد که با تمام این مسائل تمام سعی و تلاش بر این است که این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

افتتاح فاز نخست ورزشگاه در دهه فجر

نماینده مردم شهرستان‌های غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در هفته گذشته نشستی با وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و در نهایت مقرر شد تا در دهه فجر امسال، فاز نخست پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار به بهره‌برداری برسد.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: سال گذشته تصمیم بر این شد که استادیوم 15 هزار نفری به صورت فازبندی بهره‌برداری شود و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به دیار سربداران، 30 میلیارد تومان اعتبار به تکمیل این پروژه اختصاص یافت که در حال حاضر به لحاظ اعتباری مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه تعهداتی دارد که باید به سرانجام برساند، اما در مجموع از تعهدات خود عقب مانده و پیست تارتان، دو‌ سرویس بهداشتی، دو رختکن و‌ دیگر بخش‌ها در فاز نخست این پروژه، در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در هفته گذشته نشستی با وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و در نهایت مقرر شد تا در دهه فجر 98 فاز نخست پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار به بهره‌برداری برسد.

وی با اظهار اینکه در بازدیدی که از ورزشگاه 15 هزار نفری سربداران سبزوار انجام شد، خوشبختانه عملیات زیرسازی زمین چمن رو به اتمام است و همچنین حدود 2هزار و‌ 500 صندلی و بخشی از چمن تاکنون به محل پروژه منتقل شده است، تصریح کرد: بخشی از فنس ‌کشی اطراف زمین چمن انجام شده و مابقی آن به زودی به پایان می رسد.

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم استان حوزه معدن و صنعت است که در رشد تولید و اشتغال تأثیر بسیاری دارد.   یعقوبعلی نظری افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری شده است.   وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.   استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.   نظری افزود: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

دیگر خبرها

  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳