Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در نشستی به منظور بررسی عملکرد وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید کرد که این وزارتخانه در بعضی موارد نیاز به تغییرات جدی دارد.

وی اظهار داشت: یک کمیته از جوانان به منظور تولید فکر فرهنگی ایجاد گردد و طرحی را جهت تقدیر هنرمندان خلاق و هنرمندانی که دچار مشکلات مالی هستند ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف غنی افزود: در زمینه تولید فرهنگ، باید فکر فرهنگی ایجاد شود و اتشه های فرهنگی در نمایندگی های دیپلماتیک افغانستان در خارج از کشور، باید از تاریخ، فرهنگ و جغرافیای افغانستان آگاهی داشته باشند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین بر اهمیت نقش موزه ها تاکید کرد و گفت: باید در قسمت حفاظت آثار ملی کارهای بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند