Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:53:43 GMT

آتشِ «نوتردام» دامن کریسمس را هم گرفت

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۵۷۲۶

آتشِ «نوتردام» دامن کریسمس را هم گرفت

در پی آتش‌سوزی ماه آوریل کلیسای قرون وسطایی «‌نوتردام»،‌ مردم برای نخستین‌بار در ۲۰۰ سال گذشته قادر نخواهند بود روز کریسمس در این کلیسا تجمع کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سخنگوی اسقف اعظم پاریس در مصاحبه‌ای با رویترز بیان می‌کند: «هیچ تجمع نیمه‌شبی در کلیسای نوتردام صورت نخواهد گرفت. آخرین‌بار چنین اتفاق مشابهی  در جریان انقلاب فرانسه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از سال ۱۸۰۳ تاکنون هرساله شاهد تجمع مردم در روز کریسمس در نوتردام بوده‌ایم.»‌

پانزدهم آوریل، آتش بخش‌هایی از سقف و مناره کلیسای تاریخی ‌نوتردام را نابود کرد، با این حال آثار هنری و تاریخی ارزشمندی که در این کلیسا نگهداری می‌شدند در کنار برج‌های اصلی و دیوارهای بیرونی آن سالم باقی ماندند.

کشیش ارشد این کلیسا می‌گوید: «این موضوع ناراحت‌کننده است چرا که دوست‌ داشتیم کریسمس را در ‌نوتردام جشن بگیریم، اما در همین حال امیدهایی برای بازسازی این بنا وجود دارد؛ برای مثال این جرثقیل بزرگ کمک‌ خواهد کرد تا این داربست‌های عذاب‌آور را جدا کنیم.»

داربستی که این کشیش به آن اشاره دارد در حقیقت همان داربست فلزی است که پیش از حادثه آتش‌سوزی برای مرمت بخشی از بنای این کلیسا نصب شده بود، اما در جریان آتش‌سوزی ذوب شد.

این کشیش می‌افزاید: «کریسمس همان جشن گرفتن امید است. بگذارید چند سال دیگر صبر کنیم.»

او همچنین از کسانی که قبلا کریسمس را در ‌نوتردام می‌گذراندند دعوت کرد امسال در کلیسای «Saint-Germain l'Auxerrois» که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای پاریس محسوب می‌شود تجمع کنند.

«ویکتور هوگو» نویسنده مشهور فرانسوی در کتاب «گوژپشت نوتردام»‌ خود به  کلیسای «نوتردام»‌ که به قرن دوازدهم بازمی‌گردد اشاره کرده است. ناپلئون نیز در سال ۱۸۰۴ در همین مکان تاج‌گذاری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزی کلیسای نوتردام کلیسای نوتردام پاریس كريسمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب‌نیوز، در ادامه حمایت‌های مردمی در نقاط مختلف جهان از غزه، صدها نفر از مردم ترکیه امروز یکشنبه با حضور در خیابان‌های استانبول ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حاضران در این راهپیمایی همچنین خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

کد خبر 6084511

دیگر خبرها

  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • اعتراض متفاوت و شوکه کننده به کریدور زنگه زور توسط کلیسای سرکیس مقدس + تصاویر
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • جشن هواداران اینتر در خیابان‌های میلان و در مقابل کلیسای معروف شهر پس از کسب بیستمین قهرمانی در سری آ / فیلم
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه+ فیلم
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد