Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی طرح استفساریه تبصره ۱ بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه در دستور کار قرار گرفت.

موضوع این استفساریه به شرح زیر است:

آیا تبدیل وضعیت استخدامی تبصره یک بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، شامل تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (اعم از خانواده شهدا، همسران و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان، یک سال اسارت و بالای یک سال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه و همسر و فرزندان آنان) می شود؟

پاسخ: بله، تبدیل وضعیت استخدامی مقرر در تبصره ۱ بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شامل کلیه مشمولان مندرج در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزیئات استفساریه تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران از زبان«کریمی»

علی اکبر کریمی، در خصوص جزئیات این استفساریه گفت: بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کلیه دستگاه های اجرایی مکلف بودند که حداقل ۲۵ درصد از نیروهایی که می خواهند استخدام کنند و یا به طرق غیررسمی جذب و به کارگیری کنند و همین طور نیروهایی که  می خواهند جایگزین بازنشستگان شوند، به مجموعه خانواده های شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان، همسران و فرزندانشان و رزمندگانی که سابقه حداقل ۶ ماه حضور در جبهه دارند و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در تبصره ۱ بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی اصلاح شد و مقرر شد هر نوع استخدامی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی مشمول حکم ماده ۲۱ باشد.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خاطرنشان کرد: پیش از این دستگاه های دولتی ابهامی را به قانون جامع وارد می کردند و می گفتند که اجرای این قانون فقط برای استخدام های رسمی است. بنابراین در قانون برنامه پنج‌ساله ششم مصوب کردیم که ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل همه نوع جذب اعم از رسمی، پیمانی، شرکتی و قراردادی است.

کریمی تصریح کرد: همچنین مصوب شد که وضعیت استخدامی مشمولان این ماده حداکثر پس از سه ماه به رسمیِ قطعی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه علیرغم گذشت حدود سه سال از تصویب قانون برنامه ششم، بسیاری از دستگاه ها از اجرای این حکم طفره می رفتند و این سهمیه را به جذب و به کارگیری ایثارگران و همچنین تغییر وضعیت استخدامی آنها اختصاص نمی دادند و ابهاماتی را در خصوص این بند از برنامه ششم مطرح می کردند، لذا طرح استفساریه ای از سوی فراکسیون ایثارگران تهیه شد که امروز به تصویب رسید.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران گفت: در این استفساریه تصریح شد که این اولویت برای استخدام ایثارگران باید به صورت کامل اجرایی شود و تفسیری صریح و روشن از این بند از قانون برنامه ششم ارائه شد که راه هر گونه طفره رفتن از اجرای قانون برنامه در خصوص استخدام ایثارگران را بست.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دولت مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

تسنیم نوشت: در این نامه آمده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۲۱۳۶۶۴/ت۶۲۰۹۷هـ مورخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۲، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (۱) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب ۱۳۷۶- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (۶) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است: «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»

۲۲۵۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898654

دیگر خبرها

  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی