Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سوپر استاد شطرنج ایران تصمیم گرفته است تا در مسابقات قهرمانی جهان روسیه (جام ملک سلمان) با پرچم فیده با رقیبان مسابقه بدهد.

«علیرضا فیروزجا» نابغه شطرنج ایران و یکی از جوانترین سوپر استادهای شطرنج جهان بعد از اعزام نشدن تیم مردان ایران به مسابقات شطرنج قهرمانی جهان (سریع و برق‌آسا) که در روسیه برگزار می‌شود، تصمیم گرفت که با پرچم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در این رقابت‌ها شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام فیروزجا در حالی است که وی از چند ماه پیش به فرانسه رفته و در آن کشور زندگی می‌کند. پیش از این شایعاتی در مورد تغییر تابعیت این شطرنج باز مازندرانی مطرح می شد که فدراسیون آن را تکذیب کرد.

سارا خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان، شادی پریدر، میترا حجازی پور و مبینا علی نسب ترکیب بانوان اعزامی ایران به این مسابقات روسیه را تشکیل می‌دهند.

همچنین قرار بود که علیرضا فیروزجا، پوریا درینی، احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و محمد امین طباطبایی بازیکنانی بودند که قرار بود در قالب تیم آقایان راهی این مسابقات شوند که این اعزام لغو شد.

فیروزجا که کمتر از ۱۷ سال سن دارد دومین شطرنج باز جوانی دنیا به شمار می رود که به عنوان سوپر استادی رسیده است. او ۲ عنوان قهرمانی در المپیاد زیر ۱۶ سال دنیا، عنوان قهرمانی تیمی آسیا، مدال طلای شطرنج برق‌اسای آسیا، مدال طلای میز یک مسابقات المپیاد زیر ۱۶ سال، مدال طلای میز ۶ قهرمانی تیمی جهان و قهرمانی در شطرنج جام فجر را در کارنامه دارد.

وی سال گذشته ۲۰۱۸ توانست در مسابقات قهرمانی جهان و در بخش سریع عنوان ششم را به خود اختصاص دهد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شطرنج روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

محمد سروش مهر قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره سطح این رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقات خوب و میزبانی عالی بود و سطح مسابقات  را بالا دیدم. ان شا الله بتوانم رکورد خوبی نزدیک مسابقات قهرمانی جهان بزنم.

سروش مهر درباره اینکه کشور‌های جنوب شرق و اروپایی برای مسابقات قهرمانی جهان از لحاظ تجهیزاتی و امکاناتی  دارند سرمایه گذاری می‌کنند و تا دندان مسلح هستند، گفت: ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم و فقط باید پیست‌هایی طراحی شود که ما بتوانیم بیشتر تلاش کنیم. ان شا الله به صورتی شود که ورزشکارانی که زحمت می‌کشند بتوانند مدال‌های آسیایی و جهانی بگیرند.

او درباره اینکه نبود پیست استاندارد کار را برای اسکیت سواران  ما سخت نمی‌کند، گفت: تنها مشکل ما همین است، چون در این پیست‌ها تمرین نمی‌کنیم و روزی که باید مسابقه بدهیم باید در چنین پیست‌هایی مسابقه بدهیم. ما در پیست" ترک"  خیلی ضعیف هستیم، اما در پیست" رولر"حرف برای گفتن داریم. ان شا الله این پیست طراحی شود تا در هر شهری این پیست را داشته باشیم تا بازیکنانی که زحمت می‌کشند قهرمان آسیا و جهان شوند.

قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره اینکه از ۱۲  نوع اسکیت، ۸ اسکیت فعال هستند و نگاه وزارت ورزش به این رشته ورزشی به چه صورت است، بیان کرد: اگر حمایت فدراسیون اسکیت باشد، ورزشکاران کم نمی‌گذارند و همه آنها باغیرت هستند و زحمت می‌کشند و وقت می‌گذارند. شاید یک ورزشکار یک سال تمرین برای ۱۵ ثانیه مسابقه کند. ان شا الله همگی موفق باشیم و بتوانیم اسمی از خودمان در آسیا و جهان جا بگذاریم.

سروش مهر درباره اینکه سال ۱۴۰۲ برایش چطور بود، گفت: سال خوبی بود و توانستیم قهرمان آسیا شویم و ان شا الله تازه شروع کارمان است.

او درباره اینکه او هم جزو ورزشکارانی هست که  پاداش  قهرمانی آسیا را نگرفته است، گفت: بله، هر چیزی سلسله مراتبی دارد که باید طی شود و مکاتبی با وزارت ورزش و فدراسیون نکردم.

او در پایان گفت: ما تمرکزمان روی قهرمانی مان هست و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنیم. ان شا الله اگر فدراسیون اسکیت همین طور به حمایت هایش ادامه بدهد و بتوانیم اسکیت خوبی در تمام شهر‌ها بزنیم ان شا الله بتوانیم قهرمانی جهان هم کسب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنجباز ایران شد