Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس بوشهر توریسم بوشهر ۲۰۲۲ بیان کرد:بخش توریسم و گردشگری استان بوشهر یکی از فضا‌های بسیار سودآور مادی و معنوی که در آن غفلتی تاریخی شده است.

او افزود: در صورت مرسوم شدن تعطیلات زمستانی استان‌های جنوبی، چون استان بوشهر می‌تواند نقش خوبی در عرصه جذب گردشگر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر تصریح کرد:پارسال در استان بوشهر، ۲۹ مرکز بوم‌گردی افتتاح شد و امروز نیز شاهد بهره‌برداری از ۱۹ مرکز بوم‌گردی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیرمیراث فرهنگی و گردشگری بودیم که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این میزان به ۵۴ واحد بوم‌گردی برسد.

گراوند عنوان کرد: گردشگری دریایی، با وجود ظرفیت‌های فراوان، در دوره‌های پیشین برنامه برایش در نظر گرفته نشده، اما در ۲ سال گذشته با ارائه بسته‌های حمایتی مناسب به سرمایه گذاران، زمینه رفع مشکلات زیرساختی موجود در عرصه گردشگری دریایی برداشته شده است.

او عنوان کرد: وجود سواحل فراوان با آب و هوای مناسب در فصول پاییز و زمستان در استان بوشهر، می‌تواند زمینه جذب گردشگران فراوانی را فراهم کند.

استاندار بوشهر گفت: نسبت به توسعه صنعت پرسود، پاک و خالص گردشگری استان بوشهر غفلت کرده‌ایم در این راستا فعالیت‌های انجام شده در دو سال گذشته، جهش مناسبی را در رفع مشکلات در این بخش داشته است.

گراوند بیان کرد: تنها بخشی که واحد راکد در استان بوشهر وجود ندارد حوزه گردشگری است که نه تنها زیان‌ده نیست بلکه در فصول مختلف سال پرسود است.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به‌فرد حوزه گردشگری، عنوان کرد: این بخش در تولید ثروت، شادابی، امید و نشاط در جامعه نقش ویژه‌ای دارد که برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان باید با کار فاخر از طریق رسانه ملی، استان بوشهر را نه با عسلویه بلکه با ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری به کشور باز شناسایی کنیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در طرح گردشگری دریایی ۱۳۷ قایق تفریحی فعالیت کردند،گفت: در این طرح به بیش از ۱۵ هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به پایان گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر همزمان با ایام نوروز آغاز شد و بدون هیچ حادثه‌ای خدمات لازم به جامعه هدف ارائه شد.

وی با اشاره به استفاده 675 هزار و 952 مسافر از طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر قایق‌های موتوری بیشترین سهم داشتند و بیش از 70 درصد از مسافران در گردشگری دریایی از قایق استفاده کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با  اشاره به بهره‌مندی بیش از 471 هزار نفر از قایق‌های تفریحی در بنادر استان گفت: در طرح گردشگری دریایی نوروزی 94 هزار نفر از جت اسکی، 50 هزار نفر از لنج و 42 هزار و 800 نفر از کشتی مسافری استفاده کردند.

شکیبی‌نسب فعالیت 9 لنج سنتی در بنادر بوشهر، بوالخیر، عامری و رستمی در طرح گردشگری دریایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این طرح 6 کشتی مسافری در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت کردند.

وی از فعالیت 30 فروند جت اسکی در قالب 8 باشگاه در طرح گردشگری دریایی نوروزی در بنادر استان خبر داد و بیان کرد: در طرح گردشگری دریایی 137 قایق تفریحی فعالیت کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح گردشگری دریایی پایانه مسافری بین‌المللی بندر بوشهر به بیش از 15 هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد و مهمترین دستاورد طرح گردشگری دریایی بنادر استان ارائه خدمات ایمن و بدون حادثه به گردشگران بود.

شکیبی‌نسب با  اشاره به ثبت حادثه در برخی مراکز غیرمجاز گردشگری دریایی استان بوشهر گفت: برخی فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری دریایی حادثه‌ای در نوار ساحلی استان بوشهر ثبت کردند که لازم است مردم در هنگام دریافت خدمات گردشگری دریایی به استفاده از مراکز ایمن و مجاز توجه لازم داشته باشند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر