Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی انتقال و فوق توزیع برق در مشهد گفت: در پویش "هر هفته الف. ب. ایران" وزارت نیرو که هم اینک در هفته دهم اجرای آن قرار دارد ۸۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال شامل نیروگاه‌ها، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های زه کشی و آب‌رسانی به روستا‌ها در ۱۸ استان کشور به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او ادامه داد: این پویش در ۳۱ استان کشور به مدد تلاش خانواده بزرگ صنعت آب و برق و هزاران شرکت طراح، سازنده، پیمانکار، مشاور و سازنده تجهیزات، مهندسین و پرسنل ستادی از نیمه دوم امسال آغاز شده است و تا پایان سال ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق در کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر این در استان‌هایی که تاکنون پویش مزبور اجرا شده، عملیات اجرایی ۲۹ طرح دیگر هم با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال آغاز شده است که در سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

اردکانیان افزود: در هفته دهم پویش، ۱۳ طرح با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که مهمترین آن پست ۴۰۰ کیلو ولت زکریا در مشهد است.

او تصریح کرد: هم اینک ۴۶ طرح در حوزه‌های آب، برق و فاضلاب به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال با پیشرفت اجرایی ۵۱ درصد در خراسان رضوی در حال اجرا است که امید است تا پایان دولت دوازدهم یعنی تابستان سال ۱۴۰۰ بخش قابل توجهی از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو  با بیان اینکه کار سخت‌تر از ساخت نیروگاه و پست و خط انتقال، عادت کردن به روش صحیح مصرف است، گفت: اگر خوش مصرفی را در کشور به ویژه در بخش منابع زیست محیطی نهادینه نکینم و این مهم تبدیل به فرهنگ و اخلاق نشود هیچ گاه فاصله بین تولید و تقاضا پرنخواهد شد و رسیدن به اهداف توسعه در کشور مستلزم اتخاذ روش‌های صحیح مصرف است.

اردکانیان با اشاره به آغاز عملیات ساخت پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا (ع) در مشهد، افزود: مطابق با برنامه، این پست در مدت دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که از مهمترین سازه‌های صنعت برق در مشهد مقدس و نخستین پستی است که در منطقه داخلی شهر ساخته می‌شود و نقش مهمی در پایداری برق، به ویژه در منطقه حرم مطهر امام رضا (ع) دارد.

او ادامه داد: علاوه بر طرح‌های حوزه انتقال و تقویت بخش برق در خراسان رضوی که امروز بهره‌برداری یا کلنگ زنی شد، سد زنگانلو در درگز که نقش مهمی در تامین آب شرب و بهداشتی و همچنین مصارف صنعتی منطقه دارد با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو گفت: همچنین طرح آبرسانی به ۳۰ روستا با جمعیت ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق روستایی مشهد، گناباد، درگز، خواف، داورزن و چناران به بهره‌برداری خواهد رسید و این روستا‌ها از نعمت دسترسی به شبکه آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

اردکانیان افزود: اختصاص ایستگاه‌های پمپاژ برای کشاورزی، تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب آن در بخش کشاورزی با رعایت مسایل زیست محیطی و کیفی از دیگر طرح‌های در حال اجرا در این استان است که امیدواریم منجر به رشد این بخش از صنعت فاضلاب شود و خراسان رضوی نیز در این بخش مثل سایر بخش‌ها سرآمد و الگوی همکاران و فعالان این صنعت باشد.     انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب مشهد توزیع برق مشهد وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل

حامد کیخسروی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و افتتاح حساب ۱۰۰ امام تشکیل شد و هدف از تاسیس آن تامین مسکن محرومین و مستضعفان و ساماندهی حاشیه شهرها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی است که پایه و اساس عمران روستایی به شمار می‌رود و سایر دستگاه‌های اجرایی هم خدمات خود را در بستر و چهارچوب این طرح ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر این بنیاد مسکن در قالب تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به سنددار کردن مسکن روستاییان می‌کند.

کیخسروی افزود: در این راستا برای واحدها و قطعات مسکونی واقع در محدوده طرح هادی تشکیل پرونده شده و نقشه آن را به اداره ثبت اسناد می‌دهد و اداره ثبت اسناد هم سند این قطعات را صادر می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که از این میزان ۵۰ درصد واحدها وارد عملیات ثبتی شده است.

به گفته او ، در سال‌های قبل برای واحدهای روستایی سندهای تک جلدی صادر می‌شد و الان اسناد به صورت تک برگ صادر می‌شود.

کیخسروی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اظهار کرد: هدف از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کاهش خسارت‌ها و تلفات حوادث قهری مانند سیل و زلزله به کمترین میزان است و در این زمینه استان اردبیل موفق شده است جایگاه خوبی در کشور کسب کند.

او با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ در روستاهای کشور و استان آغاز شده است، گفت: امسال در استان اردبیل هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد و امیدواریم با اقدامات در دست اجرا ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل