Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجید متقی‌فر» در نشست خبری که صبح سه‌شنبه در محل خبرگزاری فارس درباره انتخابات اظهار داشت: برای رفتارهای سیاسی اسلام همیشه مدل است. حضرت سجاد (ع) می‌فرمایند که رسول اکرم (ص) در رفتار سیاسی ابتدا قبیله‌گرایی را نفی کرد و در گوشی صحبت نکرد، یعنی با همه صحبت کرد و دعوتش علنی بود و با آنان که دعوت الهی خود را نفی می‌کردند و اسلام دور شده بودند را از خود دور می‌کرد و آنان که دعوت اسلام را اجابت کرده بودند، از نزدیکان خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متقی‌فر تاکید کرد: چقدر در نظام،  قبیله‌گرایی بوده و چه فرزندان فاسدی بر روی کار بودند. چقدر از اقوام و دوستان بر سر کار هستند.   یعنی شایسته‌سالاری و شاخص‌های حق کنار گذاشته شده و شاخص هم‌خونی اهمیت یافت. این عالی ترین مدل سیاسی و ملاک ما برای تاسی از رفتار حضرت رسول اکرم است؟ اینها با جوهره انقلاب اشکال دارد.

وی یادآور شد: انتخابات به این معنی است که ما به ۲۹۰ نفر قدرت بدهیم تا تدابیر و اطلاعات نظام را در اختیار بگیرند.

سخنگوی جبهه پایداری گفت: کسانی باید به مجلس بروند که دین‌دار، آگاه و توانمند باشند. کسی که نماز شب‌خوان باشد ولی سواد نداشته باشد، کار را خراب خواهد کرد. ما امروز اگر به حضرت علی دسترسی نداریم، حضرت آقا که هستند.

اگر از پایداری یک نماینده انتخاب نشود ناراحت نمی‌شویم
متقی‌فر افزود: اگر مسائل حل شود، انتخاب بد نخواهیم داشت. اگر افراد خوب به مجلس بروند، حتی اگر از پایداری یک نماینده نباشد ناراحت نمی‌شویم. به هیچ وجه نباید قبیله گرایی و چیزی خارج از چارچوب اسلام باشد. اگر راهی بهتر از این وجود دارد، حاضریم بشنویم.
وی بیان کرد: برخی صحبت‌ها درباره جبهه پایداری دور از انصاف بوده و برخی افراد خود را منتسب به ما می‌کنند. پایداری ضدوحدت نبوده و نیست. وحدت جزو فرایض دین است و باید مبتنی بر شاخص دینی باشد.
متقی‌فر عنوان کرد: نباید اصل ساختار نظام و ستون‌های آن تخریب شود. در اسلام فرض بر این است که اگر کسی بداند فردی از او شایسته‌تر باشد تا منصبی را بگیرد، بر او حرام است تا آن پست را بگیرد. الان رسیدن به منصب برای رسیدن به ثروت است. برخی تخلفات نجومی است و این همان خروج از ریل حقیقت و اسلام است.

سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: ما چندین شاخص برای تخصص داریم. تحصیلات باید به کارهای کمیسیون‌ها مرتبط باشد و تجارب خوبی در زمینه‌های کار مجلس داشته باشد.

وی با اشاره به سلفی نمایندگان با فدریکا موگرینی (مسؤول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا) و پایین آمدن شان مجلس، تاکید کرد: افراد باید ابتدا متدین و پس از آن توانمند باشند و این توانمندی باید مرتبط به کار مجلس باشد. سن نماینده باید به گونه‌ای باشد که تجربه داشته باشد و با مسائل حقوقی و بودجه‌ای آشنا باشد.  

از نامزدهای مجلس و ریاست جمهوری باید آزمون گرفته شود
متقی‌فر افزود: باید از همه نامزدها آزمون گرفته شود. چرا سنجش توانمندی برای نمایندگان، نامزدهای مجلس و یا ریاست جمهوری نباید وجود داشته باشد.
سخنگوی جبهه پایداری گفت: ما کشوری فقیر نیستیم و می توانیم بدون اتکا به نفت جزو کشورهای پیشرفته باشیم. چرا با وجود این ذخایر، رشد اقتصادی ما منفی شده است. دلیلش بی تدبیری دولت و مجلس است.
وی بیان کرد: نماینده اگر دیندار باشد، خیانت نمی کند. چرا امام راحل روی شهید مدرس تاکید داشت. مدرس حقوق نمایندگی را نمی‌گرفت و به همراه چند نماینده دیگر با حقوق خود بیمارستان ساختند. این نماینده اصلح است. این فرق دارد با نماینده‌ای که دوست دارد همیشه با ثروتمندان بچرخد. نماینده‌ای که بالاتر از سطح متوسط زندگی کند، دیگر در فضایی زندگی نمی‌کند که درد مردم را نمی شناسند.
سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: گفتمان اعتدال بر این بود که با غرب سازش کنیم و حالا به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا چقدر بد است. نمی‌توان مردم را هیچ انگاشت، مردم در صحنه هستند و اگر مسولان به صحنه نمی‌آیند، این نشانه عدم آگاهی آنها از آرمان انقلاب است.

ایرانی بودن از نظر آمریکا جرم است
متقی‌فر تاکید کرد: آمریکا برای ما حق حیات قائل نیست. ایرانی بودن از نظر آمریکا جرم است. باید باور کنیم استکبار با اصل وجود ما مخالف است و باید برای بودن، از نهم دی استفاده کنیم.  
وی افزود: ما پیشرفت‌های داشته‌ایم ولی هنوز به آمریکا نرسیده‌ایم. آمریکای پیشرفته از مردم ایران می‌ترسد. هر جا مردم حضور داشته اند، پیروزی از آن ما بوده است. حضور مردم از بمب هسته‌ای برای آمریکا خطرناک تر است. هر جا نقطه قدرت داریم، باید آن را تقویت کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه به مناسبت نهم دی‌ماه ۸۸، مراسم بزرگداشتی روز  هشتم دی‌ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز بعد از ۱۰ سال حق حماسه نهم دی‌ماه ادا نشده است. نهم دی‌ماه مراسم حزبی و گروهی نبود، بلکه مراسمی همسنگ با ۲۲ بهمن و مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران داخلی و خارجی بود.  در این روز معلوم شد که مردم به آرمان‌های نظام پایبند هستند و باعث تأسف است که عده‌ای که ادعای حقوق شهروندی دارند، در رسانه‌هایشان از کنار حماسه ۹ دی خاموش عبور می‌کنند.

تلاش کنیم ریزشی در بدنه اجتماعی اتفاق نیفتد

متقی‌فر اضافه کرد: تبیین ابعاد نهم دی‌ماه علاوه بر اینکه فرهنگ مقاومت را تقویت می‌کند، یک نوع دفاع هم است. این ظلم به مردم است که حضور در حماسه ۹ دی‌ماه را پوشش نمی‌دهند ولی گاهی به یک سلبریتی (هنرمندان) بها می‌دهند در حالی‌که باید تلاش کنیم که ریزشی در بدنه مردم اتفاق نیفتد.
سخنگوی جبهه پایداری تاکید کرد: مردم محبت اهل بیت را در دل دارند و به گفتمان غربی بهاء نمی‌دهند. در نهم دی‌ماه جمهوریت علیه اشرافیت فتنه انگیز قیام کرد و فتنه را از کف خیابان جمع کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نهم دی‌ماه را روز اتحاد نمی نامید، تصریح کرد: اتفاقا موضوع نهم دی‌ماه در دل خود اتحاد ملی را دارد. گاهی این فکر پیش می‌آید اتحاد به معنی ایجاد وحدت میان گروه‌های سیاسی است. اما حضور مردم در این حماسه به معنای اتحاد بوده و هست. نهم دی‌ماه به بهانه مقابله با فتنه بود. مردم بیزاری خود را از فتنه‌گران اعلام کردند و باید آنها به متن مردم بازگردانند.
متقی‌فر عنوان کرد: فکر می‌کنید کسانی که بیست و دوم بهمن یا نهم دی‌ماه آمدند، همه حزب الهی هستند؟ این روزها متعلق به مردم هستند. در نهم دی‌ماه همه گروه‌ها آمده اند. همه مردم در صحنه هستند و نظام و رهبری را دوست دارند. گفتمان امام (ره) هویت ما است.
وی افزود: خود نهم دی‌ماه رفراندوم است. اگر آرا مد نظر قرار دهیم، مردم خودشان میلیونی می‌آیند و حرف می‌زنند. رفراندوم رسمی در اختیار رهبری است و اگر کسی از این موضوع می گوید، دروغ گفته و حرفش بی‌اساس است.

برچسب‌ها اصولگرایان حقوق شهروندی جبهه پایداری پروندهٔ خبری گام دوم برای مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصولگرایان حقوق شهروندی جبهه پایداری اصولگرایان حقوق شهروندی جبهه پایداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اینتر اینزاگی به لیست تاجران قهرمانی در اروپا

به گزارش ورزش سه، اینتر میلان با شکست دادن روسونری در دربی دلا مادونینا بیستمین قهرمانی خود در سری ا را جشن گرفت و با این شرایط آنها اکنون دومین تیم پرافتخار این لیگ محسوب می‌شوند. اینتر در ۳ فصل اخیر با میلان از حیث قهرمانی برابر بود و هر با ۱۹ قهرمانی در تلاش بودند تا برای رسیدن به عدد بیست از یکدیگر سبقت بگیرند که این اتفاق رخ نداد و حالا اینتر است که موفق می‌شود زودتر از همشهری خود به این آمار برسد. اکنون نگاهی خواهیم داشت به تیم های فوتبال اروپا که موفق شده‌اند به رکورد بیست قهرمانی در لیگ داخلی برسند که با نگاه دقیق‌تر به آنها متوجه می‌شویم اینتر برای رسیدن به این عنوان هرگز مسیر آسانی نداشته است.

ایتالیا
یوونتوس: 36
اینتر: 20

اسپانیا
رئال مادرید: 35
بارسلونا: 27

انگلستان
منچستریونایتد: 20

آلمان
بایرن مونیخ: 33
پرتغال
بنفیکا: 38
پورتو: 30

هلند
آژاکس: 36
آیندهوون: 24
بلژیک 
اندرلخت: 34

اسکاتلند
گلاسکو رنجرز: 55
سلتیک: 53

یونان
المپیاکوس: 47
پاناتینایکوس: 20
ترکیه
گالاتاسرای: 23
اتریش
راپید وین: 32
اتریش وین: 24
آلبانی 
تیرانا: 26
بلغارستان
زسکا صوفیه: 31
لوسکی صوفیه: 26

کرواسی
دیناموزاگرب: 24

قبرس
آپوئل: 28

سوئیس
گراس‌اسپور: 27
بازل: 20

فنلاند
هلسینکی: 32

نروژ
روزنبورگ: 26

ایرلند
شامروک راورز: 20

مولداوی
شریف: 21

جمهوری چک
اسپارتا پراگ: 37
اسلاویا پراگ: 21
مسابقات لیگ چکسلواکی نیز در نظر گرفته شده است

رومانی
استوا بخارست: 26

روسیه
اسپارتاک مسکو: 22
مسابقات لیگ شوروی نیز در نظر گرفته شده است

صربستان
ستاره سرخ: 31
پارتیزان: 27
مسابقات لیگ یوگسلاوی و صربستان و مونته نگرو نیز در نظر گرفته شده است

سوئد
مالمو: 22

اوکراین
دینامو کیف: 29
مسابقات لیگ شوروی نیز در نظر گرفته شده است

مجارستان 
فرانس واروش: 34
بوداپست: 23
آجپست: 20

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • ورود اینتر اینزاگی به لیست تاجران قهرمانی در اروپا
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند