Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره ملی شهدای دانشجو و دانش‌آموز و فرهنگیان هم‌زمان با دومین روز از کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان بسیج کشور و جمعی از مسئولین کشوری، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: هرمزگان کنگره ملی شهدای دانشجو و دانش‌آموز و فرهنگیان هم‌زمان با دومین روز از کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان بسیج کشور و جمعی از مسئولین کشوری، لشکری، استانی و حضور دانشجویان و آحاد مردم هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز، دانشجو و فرهنگیان استان هرمزگان اظهار کرد: کنگره شهدا هرمزگان، پاسداشت ۱۵۰۰ سرو باعظمت که نور پرفروغ آن‌ها مسیر پیش روی این ملت را همیشه روشن نگاه می‌دارد.

 

سردار نعمان غلامی افزود: کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید نگاهی به راه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، وضعیت سرشار از عزت امروز و گرفتن درس ولایت‌پذیری شهدا برای باقی راه است.

 

 

 

وی با بیان اینکه همه می‌دانند که نظام اسلامی دیگر نظامی نیست که بتوان آن را با جنگ و تهدید عقب کشاند، عنوان کرد: ایران اسلامی که با مجاهدت فرزندان سربلند خود به همه نیازمندی‌های حوزه دفاعی در عالی‌ترین سطح مجهز است و تهدید جنگ برای ما مفهومی ندارد.

 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته تا عظمت بی‌نظیر ۴۰ سال ایستادگی را با استفاده از فشارهای معیشتی و اقتصادی از بین ببرد.

 

سردار غلامی عنوان کرد: برای ترویج اندیشه الهی و ولایی در عالم امروز ما با تمام ظرفیت‌های خود همه امکانات را در اختیار داریم درحالی‌که در زمان طاغوت ما کمترین امکاناتی در اختیار نداشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز روحیه جهادی و همکاری در جامعه کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در گذشته به‌واسطه این‌ها حماسه‌های بزرگی خلق شده است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما در کنگره ۱۵۰۰ شهید باید مرزهای خلق شده میان خود را از بین ببریم و برای خدمت‌رسانی به مردم متحد شویم، اظهار کرد: منتشر شدن تفکر شهدا در جامعه باعث ناامیدی دشمن خواهد شد.

 

وی بیان کرد: دشمن با استفاده از فشارهای معیشتی می‌خواهد روحیه یاس و ناامیدی را در میان مردم جای دهد اما ما با تأسی گرفتن از شهدا تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کنیم.

 

استاندار هرمزگان نیز در این اجلاسیه با بیان اینکه در دفاع مقدس همه اقشار برای دفاع از ایران اسلامی حضور داشتند، عنوان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و معلمان ازجمله این اقشار بودند که در دوران دفاع مقدس، جان‌فشانی و فداکاری نمودند.

 

فریدون همتی با تأکید بر لزوم ترویج سیره و روش زندگی شهدای بزرگوار، افزود: ما گنجینه عظیمی از ارزش‌های دوران دفاع مقدس و سیره زندگی شهدای بزرگوار را در اختیار داریم که باید آن را به‌خوبی به نسل امروز معرفی کنیم.

 

 

 

وی تصریح کرد: سیره رفتاری و اخلاقی شهدای دانش‌آموز و دانشجو الگوی کم‌نظیری برای دانشجویان و دانش‌آموزان امروز محسوب می‌شود و باید زندگی آن شهدا را موردمطالعه قرار دهیم و دائماً به آن بپردازیم.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: آرمان‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس و شهدای بزرگوار باید همواره برای جامعه بازخوانی و ترویج شود که برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا ازجمله اقدامات در این راستا محسوب می‌شود.

 

همتی اضافه کرد: دستاوردهای دوران دفاع مقدس و فداکاری‌های شهدای بزرگوار موجب شده تا امروز ایران اسلامی سرافراز و بااقتدار باشد و باقدرت در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

 

وی بیان کرد: ارزش‌های دوران دفاع مقدس و شهدای بزرگوار معیار بسیار مهمی برای ما محسوب می‌شود و همواره باید آن را در امور مختلف مدنظر داشته باشیم.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این اجلاسیه به بهره‌گیری از رهنمودهای شهدا در زندگی تأکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری برنامه‌های نظیر کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان، دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

 

سردار اباذر سالاری اضافه کرد: خدا را شاکریم که در این ایام بابرکت توفیق  یک هفته میزبانی خانواده شهدا، جانبازان، ایثار گران، رزمندگان، دانشجویان، دانش‌آموزان ،مسئولان و اساتید را به ما عطا کرد.

 

وی از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ همه‌ همکاران در مجموعه‌های بسیج دانش‌آموزی، بسیجی، بسیجی به‌ویژه روسای دانشگاه‌ها، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان و همه‌کسانی که در این مراسم ارزشمند همکاری کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه نخستین روز کنگره ملی شهدای استان هرمزگان به اجلاسیه به شهیدان زن اختصاص داشت، عنوان کرد: امروز نیز میزبان عزیزان در اجلاسیه دانشجویی دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان هستیم.

 

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید والامقام استان هرمزگان که از روز گذشته آغاز شده است، به همین روش تا پنجم دی‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

 

 

به گزارش ایسنا، اجرای نمایش توسط جمعی از بازیگران فیلم سینمای اخراجی ها، اجرای گروه سرود برتر بسیج دانش آموزی استان و تجلیل از خانواده های معظم شهدا دانشجویی، دانش آموز و فرهنگیان و همچنین  رونمایی از کتاب دانشجو شهید دانشمند و کتاب  شهدای دانش آموز استان هرمزگان از برنامه های این کنگره است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی مسجد کانون های مساجد انتخابات خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر طرح ملی فهما معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین هرمزگان بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی 4200 قطعه تخصصی، درسال 1402 در این نیروگاه خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،داریوش محمودی عنوان کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی بسیار زیادی محقق شده است و قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان بشمار می‌رود.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: این نیروگاه در سال ۱۴۰2، موفق به بومی‌سازی بیش از 42۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.
محمودی بیان کرد: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آب‌شیرین‌کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین، گیربکس باند اسکرین، دیافراگم اگزوز کوئیک والو تریپ ولو گاز، اکسپنشنها، کیسینگ پمپ اگزلری، اینترکولر، اکسپنشن آکاردئونی جی آرفن، پیستون کمپرسور هوا، یاتاقان گاید بیرینگ ساخته شده است.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در این‌مدت چرخ لنگر بانداسکرین، الکتروموتور پمپ کلرزنی، مکانیکال‌سیل پمپ روغن کاری مجموعه فیدپمپ، تجهیزات کلرزنی، اکسپنشن کانال هوای GA7، مکانیکال سیل پمپ ایرساید ژنراتور، قطعات یدکی پمپ گردشی آب بویلر، دیافراگم کوئیک اگزوز شات‌آف ولو، شافت اسلیو شافت بوسترپمپ، بوش اسلیو پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن‌ها، لنس سوت بلوئر لانگستروم توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.
وی در پایان مطرح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات‌ساعت یکی از نیروگاههای جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • روایت منشوری خانوم معلم از روابط غیراخلاقی دانش آموز ۱۲ساله!
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران