Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از شرکت ۳۸ روستا و منطقه عشایری در ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد.

ناصر مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تلاش بـرای تأمیـن بودجه‌های لازم بـرای گسـترش فعالیت‌های مربـوط بـه کتـاب و کتاب‌خوانی در روسـتاها ، افزایش توجه نهادهـای روسـتایی بـه اهمیـت کتـاب،  فرهنگی‌تر شـدن فضـای روسـتاها و غنی سازی اوقـات فراغـت کـودکان و نوجوانـان روسـتایی از طریق مطالعه از اهداف جشـنواره روسـتاها و عشایر دوسـتدار کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در فراخوان اولیه شهرها و روستاها تا ۳۰ آذر مهلت داشتند اقدامات انجام‌شده، برنامه‌ها، مـدارک و مسـتندات خـود را کـه مبنـی بر فعالیت‌های مرتبـط بـا کتـاب و کتاب‌خوانی آن روستاسـت، بـا امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه اسـتانی جشـنواره مستقر در ادارات کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی استان‌ها مستقر یا دبیرخانه مرکزی تهران ارسـال کنند ولی این مهلت تا ۱۰ دی ماه تمدید شده است.

وی افزود: رویداد «پایتخت کتاب ایران» که هرساله برگزار می‌شود یک شهر از میان شهرهای نامزد به‌عنوان پایتخت کتاب ایران با همکاری یونسکو و دفتر مطالعات و برنامه ریزی، وزارت فرهنگ و ارشاد و چند دستگاه دولتی برگزیده می‌شود؛ شهری که به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود کمک‌های مالی برای توسعه طرح‌های کتاب‌خوانی، توسعه کتابخانه‌های عمومی و ... دریافت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: تا کنون از ۳۸ روستا و منطقه عشایری در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور شرکت کرده اند و امید است تا پایان مهلت این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طنزپهلو» فراخوان داد

فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) منتشر شد.

به گزارش ایسنا،  این دوره از جشنواره با همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

 علاقه‌مندان  می‌توانند آثار خود را با موضوعات «انتخابات»، «یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه»، «بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران؛ توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران»، «ورزش به ویژه فوتبال»، «گرانی خودرو»، «مصائب اینترنت»، «گرانی خانه و کرایه خانه»، «آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها و…)»، «جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران‌گردی جهانیان»، «صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی»، «بروکراسی اداری» و آزاد تا ۳۱ فروردین‌ به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.
بر اساس این فراخوان جوایز جشنواره به این شرح است: نفر اول هر بخش ۱۰۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم هر بخش ۷۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر سوم هر بخش ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره  و نفر تقدیری در هر بخش ۲۰ میلیون ریال به همراه تقدیرنامه.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • تمدید مهلت ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش