Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه فرا منطقه‌ای در گزارشی به تشریح نتیجه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ژاپن پرداخت و نوشت: ایران با نگاه به شرق ثابت کرده است دشمنان نمی‌توانند این کشور را به زانو درآورند و محاصره کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ روزنامه فرا منطقه‌ای رأی‌الیوم در گزارشی به تشریح نتیجه سفر حسن روحانی به ژاپن پرداخت و از آن با عنوان «گرایش ایران به شرق» یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: سفر رئیس‌جمهور ایران به ژاپن که روز جمعه انجام شد، اتفاق مهمی به‌شمار می‌رود؛ زیرا نخستین سفر حسن روحانی به توکیو بعد از حدود دو دهه و در حالی است که واشنگتن و کشورهای غرب آسیا در تلاش هستند تا ایران را نزد کشورهای منطقه و جهان منزوی کنند. با وجود این، جنگ اقتصادی اعمال‌شده علیه تهران باعث نشد تا رئیس‌جمهور ایران راهی کنفرانس اسلامی مالزی در کوالالامپور نشود و ایران در آنجا حضور پررنگی داشت. 

رأی‌الیوم می‌افزاید: روحانی در ادامه راهی توکیو می‌شود و هم‌زمان وزیر امور خارجه هند به تهران سفر و با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو می‌کند. این دیدارها و سفرهای دیپلماتیک رویکرد جدید سیاست خارجه ایران را در نگاه به شرق نشان می‌دهد و این در حالی است که تحریم‌های آمریکا علیه تهران افزایش یافته است و جمهوری اسلامی ایران دیگر امید چندانی به وفای عهد کشورهای اروپایی در قبال تعهداتشان ندارد.

پیشنهاداتی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

به‌نوشته این روزنامه فرا منطقه‌ای، گفته می‌شود که مذاکرات میان تهران و واشنگتن در بطن گفتگوهای میان حسن و روحانی و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن قرار داشت؛ چه اینکه رئیس‌جمهور ایران بلافاصله پس از بازگشت از توکیو گفت که ژاپن پیشنهاد جدیدی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارائه کرده است. با وجود این، روحانی درباره جزئیات پیشنهاد ارائه شده مطلبی بیان نکرد و تنها گفت که رایزنی‌ها در این زمینه ادامه خواهد یافت.

شینزو آبه در کنار حسن روحانی

رأی‌الیوم می‌نویسد: اظهارات رئیس‌جمهور ایران نشان می‌دهد که مذاکرات غیرعلنی میان روحانی و آبه که یک ساعت و نیم به طول انجامید، بر موضوع لغو تحریم‌های آمریکا متمرکز بود و توکیو نقش میانجی را میان تهران و واشنگتن بازی کرده است و پیام‌های تهران را (به واشنگتن) منتقل می‌کند. همچنین بیانگر این است که تماس‌ها و ارتباط میان دو طرف در زمینه تحریم‌های آمریکا علیه ایران تا زمانی که ثمره هرچند جزئی داشته باشد، ادامه خواهد یافت. این تماس‌ها در حالی انجام شد که هفتم دسامبر (16 آذر سال جاری) واشنگتن و تهران برای نخستین‌بار در چند سال اخیر به تبادل زندانی اقدام کردند؛ موضوعی که باعث شد گمانه‌زنی‌ها درباره امکان مذاکرات جزئی یا جامع میان تهران و واشنگتن افزایش یابد.

طبق این گزارش، دو روز پس از تبادل زندانی میان واشنگتن و تهران یک روزنامه ایرانی درباره جزئیات سیاسی این موضوع نوشت: در چارچوب این توافق دولت آمریکا به ژاپن چراغ سبز توافق‌های اقتصادی با ایران را نشان داد، از این رو حسن روحانی در هفته‌های آینده برای انجام این توافق‌ها به ژاپن سفر خواهد کرد.

این به معنای موافقت واشنگتن با نقش میانجی‌گری توکیو در رابطه میان ایران و آمریکاست؛ چه اینکه شینزو آبه 22 دسامبر (اول دی ماه جاری) پس از سفر روحانی به ژاپن، مذاکراتی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انجام داد و در آن درباره برخی موضوعات از جمله ایران، کره شمالی و روابط دوجانبه گفتگو کرد. محور این گفتگو انتقال پیام ایران به آمریکا بود.

سفر روحانی بدون دستاورد اقتصادی

رأی‌الیوم نوشت: سفر رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه به ژاپن نتیجه اقتصادی بزرگ و ملموسی نداشت و هیچ توافق‌نامه اقتصادی میان دو کشور امضا نشد، دلیل این موضوع آن است که توکیو با توجه به روابط گسترده اقتصادی، سیاسی و امنیتی با واشنگتن نمی‌تواند برای برقراری رابطه اقتصادی با ایران از زیر بلیت آمریکا خارج شود. حجم روابط تجارت میان ژاپن و آمریکا سالانه به 200 میلیارد دلار می‌رسد و این در حالی است که حجم مبادلات تجاری میان توکیو و تهران از دوره‌ای که آمریکا و ایران دچار تنش نشده بودند، از 3 میلیارد دلار در سال تجاوز نکرد. بنابراین طبیعی است طرف ژاپنی چندان تمایلی برای امضای قرارداد اقتصادی با ایران نداشته باشد، هرچند آبه از تمایل کشورش برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار سخن گفته است.

شینزو آبه و دونالد ترامپ

به‌نوشته این روزنامه فرا منطقه‌ای، گفته می‌شود که روحانی در سفر خود به توکیو درباره تمایل ایران برای انعقاد توافق‌نامه اقتصادی با ژاپن، ازسرگیری صادرات نفت به این کشور و بازگرداندن 20 میلیارد دلار بلوکه‌شده در بانک‌های ژاپن  یا حتی بخشی از آن گفتگو کرده بود.

افزایش نفوذ ایران در باب‌المندب و خلیج عدن

رأی‌الیوم می‌نویسد: شینزو آبه در گفتگو با حسن روحانی بر حمایت از طرح صلح هرمز و مشارکت نکردن ژاپن در طرح (ادعایی) آمریکا برای حفظ امنیت ناوبری دریایی در تنگه هرمز تأکید کرد. علاوه بر این، ابراز تمایل ژاپن برای ارسال کشتی شناسایی به خلیج عدن و باب‌المندب به همراه 250 سرباز با هدف مشارکت در حمایت از ناوبری بین‌المللی یک مزیت بزرگ برای ایران به‌شمار می‌رود و مطرح کردن آن با روحانی از نفوذ ایران در باب‌المندب و دریای سرخ حکایت دارد.

این روزنامه افزود: روحانی در گفتگو با آبه درباره اوضاع یمن صحبت و بر ارائه کمک به یمنی‌ها توافق کرد. این به معنای آن است که ایران پیشنهاد حمایت از حوثی‌ها (جنبش انصارالله) را به‌عنوان تضمین موفقیت عملیات دریایی خود در خلیج عدن و باب‌المندب پیشنهاد کرده است، موضوعی که می‌تواند از تکرار حوادثی همچون ربایش کشتی کره جنوبی در 18 نوامبر (27 آبان سال جاری) بعد از ورود به آب‌های منطقه‌ای یمن جلوگیری کند. بعد از آن رخداد بود که کره جنوبی از انصارالله عذرخواهی کرد و کشتی این کشور آزاد شد.

موفقیت ایران در نگاه به شرق

رأی‌الیوم می‌نویسد: ایران بر نقش‌آفرینی اروپا بسیار حساب می‌کرد و بعد از اینکه کشورهای اروپایی نتوانستند به تعهدات خود در قبال حفظ توافق هسته‌ای عمل کنند، از اروپایی‌ها بسیار ناامید شد و سیاست نگاه به شرق را در پیش گرفت. سیاست جدید ایران از آن رو دنبال شد که تهران بتواند ممنوعیت‌های آمریکا را دور بزند، افق‌های جدیدی را به روی خود بگشاید و در زمینه‌های مختلف در مقابل تحریم‌های آمریکا جبهه جهانی دیگری ایجاد کند. تهران در حوزه‌های اقتصادی و ... دست خود را دراز کرده است و این نشان می‌دهد که ایران گزینه‌های جایگزین دیگری (به جای رابطه با غرب) در اختیار دارد.

این روزنامه افزود: ایران با نگاه به شرق ثابت کرده است دشمنان نمی‌توانند این کشور را به زانو درآورند و محاصره کنند. سفر روحانی نتایج مثبتی به‌دنبال داشت که اثبات منزوی نشدن ایران در روابط بین‌الملل از مهم‌ترین موارد آن است؛ زیرا برخی کشورهای غربی تلاش می‌کنند این‌گونه القا کنند که ایران و سیاست‌هایش دیگر در روابط بین‌المللی و منطقه‌‌ای جایی ندارند. ایران همچنین مسیرهای جدیدی را در زمینه گفتگو با واشنگتن گشود که ممکن است طولانی شود و سخت خواهد بود، ولی تهران می‌تواند پیام خود را از راه توکیو به واشنگتن برساند و آمریکا را به پاسخ دادن وادار کند. تهران در پاسخ خود که به‌وسیله ژاپن منتقل شد، تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا را محکوم و تأکید کرد که خواهان ازسرگیری همکاری‌های اقتصادی با توکیو است. اینک توپ در زمین رهبران ژاپن است که میان روابط گسترده خود با واشنگتن و منافع و نیازهایشان به نفت و گاز ایران توازن برقرار کنند.

رأی‌الیوم در پایان نوشت: در این سفر نتیجه خاصی به ویژه در زمینه اقتصادی محقق نشد، ولی مشخص شد که ژاپنی‌ها خواهان سرمایه‌گذاری و همکاری در بندر چابهار هستند و این روند به محض ازسرگیری همکاری‌های اقتصادی گسترده میان دو کشور محقق می‌شود؛ به ویژه اینکه توکیو بتواند از عهده نقش میانجی‌گری خود در روابط میان تهران و واشنگتن به‌خوبی برآید.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا ایران حسن روحانی تحریم رئیس جمهور شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نگاه به شرق کنفرانس اسلامی مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوشمندانه و شجاعانه به اسرائیل از نگاه سیاسیون چپ و راست /إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجۡرِمِینَ مُنتَقِمُونَ... +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، جنگنده‌های اسرائیل ساختمان کنسولی سفارت ایران در محله «المزه» دمشق، را هدف قرار دادند و در نتیجه آن ۷ مستشار نظامی ایران به شهادت رسیدند. حمله اسرائیل به کنسولگری ایران که به نوعی تجاوز به خاک ایران محسوب می شد، تنش در روابط ایران و اسرائیل را وارد فاز جدیدی کرد.

گرچه برخی اعتقاد به پاسخ فوری نیروهای مسلح کشورمان داشتند اما در مقابل برخی مسئولان با تکیه بر ضرورت پاسخ مدبرانه،با دقت و اثرگذار، در چارچوب «صبر استراتژیک» پیش می رفتند. صبری که در آن تنبیه و مجازات اسرائیل نیز مستتر شده بود اما مجازاتی هوشمندانه.

رهبری وعده تنبیه دادند، وعده صادق عملیاتی شد

آنچنان که رهبر معظم انقلاب، در نماز عید سعید فطر، وعده تنبیه رژیم صهیونیستی را به مردم ایران دادند، تا ۱۳ روز پس از حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پهپهاد ها و موشک های سپاه پاسداران ایران در عملیات «وعده صادق» به آسمان سرزمین های اشغالی برسند و گنبد آهنین را به چالش بکشند.

این سطح پاسخگویی ایران به تجاوز اسرائیل که برای اولین بار در تاریخ تنش های بین تهران - تل آویو رخ می دهد، فارغ از حمایت های مردمی، با همبستگی و حمایت چپ و راست سیاست نیز همراه بود و افراد از طیف های مختلف سیاسی بدون توجه به مشی سیاسی، از این اقدام نیروهای مسلح ایران حمایت تمام قد کردند.

حمله ایران دفاع از خود بود!

«دفاع مشروع»؛ محور مشترک مواضع سیاسیون در حمایت از پدافند هوایی سپاه پاسداران در حمله به اسرائیل است، چه آنکه این طیف از سیاسیون معتقدند حمله به اسرائیل بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفته است.

هشدار مقامات ارشد نظامی

پس از اتمام عملیات «وعده صادق» سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، علاوه بر ثمر بخش دیدن و خاتمه یافتن این عملیات، تاکید کرد: از نظر ما این عملیات خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه این عملیات وجود ندارد، اما چنانچه اسرائیل اقدامی را علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و یا جای دیگری انجام دهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر از این انجام خواهد شد.

گرچه براساس سطح پاسخگویی ایران به حمله اسرائیل، برخی پیش بینی می کردند تل آویو وارد جنگ نظامی سخت با ایران شود، اما از یک سو عقب نشینی آمریکا و دیگر حامیان اسرائیل از ورود مستقیم به جنگ با ایران و از سوی دیگر تهدیدات جدی ایران مبنی براینکه مرحله بعدی پاسخگویی ایران سخت تر و سنگین تر خواهد بود، اسرائیل را مجبور به برداشتن گام های رو به عقب کرد. آنچنان که برخی حادثه امروز در اصفهان که در نتیجه پرواز چند ریزپرنده در آسمان اصفهان و شلیک پدافندی رخ داد، را پاسخی محقرانه دانسته که نیاز به پاسخگویی ایران ندارد.


در جدول زیر واکنش ها به عملیات وعده صادق را بخوانید؛

اظهارات

اسامی/ سمت

ردیف

همه دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند

حسن روحانی/ رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

۱

نتیجه راه مجاهدانه انقلاب اسلامی

علی لاریجانی/ مشاور رهبر انقلاب

۲

فرزندان غیور و دلاور شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند. تنبیه متجاوز که وعده صادق رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی بود، محقق شد. نیروهای مسلح سرافراز جمهوری اسلامی ایران در اقتدام نظام قاطع، اهداف نظامی و متعلق به رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را آماج عملیات ترکیبی خود قرار دادند

جمهوری اسلامی ایران طی شش ماه گذشته و بخصوص ده روز اخیر از همه ابزارها و امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلب توجه جامعه بین‌المللی نسبت به خطرات مهلک مترتب بر بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر قانون‌شکنی‌های مستمر رژیم صهیونیستی استفاده نمود ولی متأسفانه شورای امنیت تحت تأثیر و نفوذ آمریکا و برخی دیگر از حامیان رژیم صهیونیستی، از عمل به وظایف خود باز مانده است

سید ابراهیم رئیسی/ رئیس جمه

۳

پاسخ بازدارنده و پشیمان کننده مدافعان حریم کشور عزیزمان ایران، دل هر ایرانی که دل در گروی عزت و امنیت کشور پرافتخارمان دارد را شاد کرد. اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان براساس منشور سازمان ملل متحد بود

محمد باقر قالیباف/ رئیس مجلس

۴

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا اعلام کرد که جنایت رژیم متجاوز صهیونیستی در حمله به کنسولگری‌اش در دمشق را که به منزله حمله به خاک کشور است، بی‌پاسخ نمی‌گذارد؛ از اینرو، عملیات «وعده صادق» صرفاً در حد یک اقدام تنبیهی، تحقق یافت؛ البته به اذعان کارشناسان بین‌المللی و صاحبنظرانی نظامی و سیاسی از جبهه دشمن، عملیات مزبور، اقدامی پیچیده و شگفت‌آور بود و سبب ایجاد تحول در معادلات جهانی و منطقه‌ای شد؛ حتی برخی کارشناسان و صاحبنظران از جبهه دشمن، اعلام داشتند که باید وضعیت قاره آسیا را به قبل و بعد از عملیاتِ «وعده صادق» تقسیم کرد

غلامحسین محسنی اژه‌ای/ رئیس قوه قضاییه

۵

پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود. این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود

سید محمد خاتمی/رئیس دولت اصلاحات

۶

تقابل ایران با رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل وقاحت و تحلیل های غلط دشمن به یک ضرورت گریز ناپذیر تبدیل شده بود و این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود. فراموش نمی کنیم که رژیم سفاک اسراییل در طول این سالها تا چه اندازه در قتل ایرانیان و آزادیخواهان پافشاری کرده است و تا چه حد منافع ملی ما و هویت اسلامی مسلمانان را دستخوش تاراج قرار داده بود

سید حسن خمینی/ تولیت آستان امام خمینی

۷

اقدام قاطع،روشن و صریح جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اقتدار روز افزون جبهه مقاومت در منطقه یک واقعیت انکار ناپذیر است.
غیرتمندان جهان اسلام از یمن ، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و ایران کاری انجام داده اند که دنیا را به شگفتی وا داشته است

علی اکبر ولایتی/ مشاور رهبر انقلاب

۸

اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز، فتحی است که اسراییل را ریشه کن می کند و غزه و امثال غزه را نجات می دهد و مقاومت را می پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می کند، آن فتح مطلق است

آیت الله عبدالله جوادی آملی/ مرجع تقلید

۹

عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم مظلوم غزه، مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان گردید

آیت الله ناصر مکارم شیرازی/ مرجع تقلید

۱۰

پاسخ کوبنده سربازان اسلام و گروه‌های مقاومت بسیار بجا و مورد حمایت است‌ انشاءالله به زودی این غده سرطانی محو و ملت‌های مظلوم عالم به پیروزی نهایی خواهند رسید

آیت الله حسین نوری همدانی/ مرجع تقلید

۱۱

مقابله با اسرائیل مبتنی بر مبانی دینی است. حمله به اسرائیل فعلیت «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» و « تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» و تحقق عینی آن است. انشاء الله ما بمانیم و زوال اسرائیل غاصب را ببینیم

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار

۱۲

اقدام سپاه در عملیات شب گذشته پاسخی دندان شکن بود و خود دشمن نیز اعتراف کرد که این پاسخ خارج از تصور آن ها بود؛ حدود ده کشور به کمک اسرائیل آمده بودند و سامانه های مختلف دفاعی و پدافندی فعال شده بودند تا جلوی پهپادها و موشک های جمهوری اسلامی را بگیرند اما به فضل و وعده خداوند آنچه که باید رخ می داد، اتفاق افتاد

آیت الله حسینی بوشهری/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۱۳

امروز اسرائیل جنایتکار و کودک کش در درون خانه های غصبی مورد هجوم موشک ها و پهپادهای جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است و این قیام عظیم ادامه خواهد داشت

آیت الله اعرافی/ مدیر حوزه های علمیه

۱۴

تصمیم گرفتیم که یک معادله جدید بسازیم و آن این است که من بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، دارایی‌ها، شخصیت‌ها و به شهروندان ما حمله کند، ما از مبدأ جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد

سرلشکر حسین سلامی/ فرمانده کل سپاه

۱۵

علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود. ما این عملیات را منتج به نتیجۀ کامل می‌بینیم و قصدی بر ادامۀ عملیات وجود ندارد اما اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر خواهد بود

سرلشکر باقری/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

۱۶

سازمان‌های بین‌المللی باید ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد به مجازات رژیم صهیونیستی می‌پرداختند؛ اما به دلیل قصور و اهمال آنها از یک سو و مطالبه عمومی ملت بزرگ ایران از سوی دیگر، ما اقدام به این عملیات تنبیهی کردیم

امیر سرلشکر موسوی/ فرمانده کل ارتش

۱۷

نیروهای مسلح کشورمان در همه عرصه‌ها توانستند روی پای خود ایستادن را به منصه ظهور برسانند

آمادگی داریم به هرگونه تهدیدی در هر سطح و مقطعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهیم

امیرسرتیپ حیدری/ فرمانده نیروی زمینی ارتش

۱۸

‏ قَالُواْ یَمُوسَی‏ إِمَّا أَن تُلْقِیَ وَإِمَّآ أَن نَّکُونَ نَحْنُ الْمُلْقِینَ قَالَ أَلْقُواْ فَلَمَّآ أَلْقَوْاْ سَحَرُواْ أَعْیُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جَآءُو بِسِحْرٍ عَظِیمٍ‏. (آیه ۱۱۵ و ۱۱۶ سوره اعراف)

سردار حاجی‌زاده/ فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه

۱۹

اسرائیل باید بفهمد که هر حمله ای چه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و چه از سوی موساد با پاسخ متناسب ایران مواجه خواهد شد. نتانیاهو باید درک کند که راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» در برابر تهاجمات اسرائیل به «واکنش متقابل» تغییر یافته است

حسین علایی/ فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران

باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد و این یک مساله ملی است. و البته توجه کرد بازدارندگی علاوه بر ابعاد نظامی، دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم هست و براین اساس باید نسبت به تقویت انسجام ملی، جلب مشارکت عمومی مردم و جریان های سیاسی، مدارا با شهروندان و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیز همت گمارد

اسحاق جهانگیری/معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم

۲۰

ظلم باقی نمی ماند و ظالم در هر لباسی به شدیدترین وجه ممکن عقوبت خواهد شد.

إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجۡرِمِینَ مُنتَقِمُونَ

گواه،قرآن است

محمد باقر نوبخت/دبیرکل حزب اعتدال و توسعه

۲۱

اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد

محمد جواد ظریف/وزیر پیشین امور خارجه

۲۲

اگر دشمنی، به خود اجازه تعدی به خاک وطن عزیزمان ایران را به خود داد و در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، با تمام وجود و افتخار، لباس سربازی خواهم پوشید و در رکاب خیل عظیم سربازان وطن تا آخرین ذره وجود و قطره خون برای پاسخ به این تعدی مبارزه خواهم کرد چرا که «شرف» خود را در دفاع همه جانبه از وطن می‌دانم

محمدجواد آذری‌ جهرمی/وزیر پیشین ارتباطات

۲۳

عملیات «وعد صادق » علیه اسراییل به تنهایی نبوده است. در واقع تمام توانایی دفاع امریکا و فرانسه و اسراییل باعث شده بود تا عملیات ایران ناموفق باشد. ناموفق بود؟

عطاء الله مهاجرانی/ وزیر دولت اصلاحات

۲۴

در صورتیکه به اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ داده نمی‌شد، این رژیم بطور تدریجی عرصه را بر ایران چه از حیث سیاسی و چه از حیث مدیریت افکار عمومی جهانی تنگ می‌کرد تا جائیکه دیگر فرصتی برای بازدارندگی نگذارد

علی اکبر صالحی/رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی

۲۵

طبیعی است که اسرائیلی‌ها از طریق رسانه‌های وابسته به خودشان اقدام کنند تا بتوانند عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند و پدافند هوایی خودشان را کاملا مسلط معرفی کنند. بلوف زدن در جنگ طبیعی است و شاید درست هم باشد؛ یعنی مسئولین نظامی کشور ما هم باید همین کار را انجام بدهند

محمد مهاجری/ فعال سیاسی اصولگرا

۲۶

ماجراجویی های جنون آمیز رژیم صهیونیستی قاطعانه محکوم بوده و ضمن تقدیر از اقدام هوشمندانه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توفیق این شیرمردان را در راه حفظ و بسط هر چه بیشتر امنیت و منافع کشور از درگاه خداوند بزرگ مسئلت می نمایم

محمود واعظی/ رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دوازدهم

۲۷

اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری علیه ایران و منافع ایران بکند، باید این‌بار با پاسخ بسیار شدید مواجه شود؛ رژیم صهیونیستی باید بداند که ایران می‌تواند با توان بسیار بالایی سرزمین‌های اشغالی را شخم بزند و اگر این رژیم دنبال ماجراجویی باشد، ایران باید از فرصت استفاده و ضربه نهایی را به رژیم صهیونیستی وارد کند

علی مطهری/ نماینده سابق مجلس

۲۸

اقدام ایران در پاسخ به اقدام خلاف قوانین بین‌المللی اسرائیل بود، کما اینکه این رژیم به مراکز رسمی ایران در سوریه حمله کرده بود، این در شرایطی است که کنسولگری هر کشوری خاک آن کشور محسوب می‌شود و اسرائیلی‌ها جسارت کردند اقدام نظامی در کنسولگری تهران در دمشق اجام دهند و تعدادی از همرزمان ما را شهید کنند، لذا جمهوری اسلامی ایران متناسب با همین اقدام اسرائیل به خاک آنها حمله کرد، به این معنی که همانطور آنها خاک ما را زدند ما هم خاک آنها را زدیم

منصور حقیقت‌پور/عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم

۲۹

توصیه‌هایی که آمریکا به اسرائیل کرده پیرامون این محور است که اسرائیل به گونه‌ای عمل کند که موضوع خاتمه پیدا کند، بنابراین با توجه به این قضایا فعلاً معلوم نیست که چه اتفاق خاصی خواهد افتاد و شرایط بسیار مبهم است

سید محمد صدر/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

۳۰

حتما آمریکایی‌ها این را می‌دانند که اگر اسرائیل حمله کند، بلافاصله در ضد حمله موشک‌های جدید ایران شلیک خواهند شد، که به معنای یک جنگ تمام عیار است

حشمت الله فلاحت پیشه/ تحلیلگر مسائل بین الملل و سیاست خارجی

۳۱

پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل که برآمده از حق دفاع مشروع بود، به رغم بازدارندگی هوایی دولت های امریکا، بریتانیا، فرانسه و… ، هیمنه نظامی و پدافندی اسرائیل و همچنین قدرت‌نمایی بلامنازع این رژیم اشغال‌گر و کودک‌کش را به چالش کشید

جواد امام/ دبیرکل حزب مجمع ایثارگران

۳۲

ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، با صدها پهباد و موشک مستقیما خاک اسرائیل را مورد هدف قرارداد. این حمله بزرگترین و مهمترین حمله نظامی به اسرائیل بعد از جنگ سال ۱۹۶۷ اعراب و اسرائیل و بزرگترین حمله پهبادی تاریخ بود که پیامدهای آن میتواند معادلات آینده در خاورمیانه را تغییر دهد

سید حسین موسویان/ تحلیل گر ارشد سیاست خارجی

۳۳

بازوان توانا و سرانگشت معجزه نمای غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امتثال فرمان فرمانده کل قوا، حجت امام زمان (علیه السلام) و رهبر حکیم دلاور در تنبیه دشمن متجاوز که موجب سرور و شادمانی جهان اسلام شد؛ امید است قلب مقدس صاحب و آقای ما حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه) را خوشنود سازد و تبسم رضایت‌مندی از این شجاعت ایثارگرانه ی سربازانشان و سپاه آن حضرت بر شکوفه لب های زیبایشان نقش بندد

سیداحمد علم الهدی/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی

۳۴

هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند. و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است

محمود احمدی نژاد/ رئیس دولت نهم و دهم

۳۵

عملیات وعده صادق غیورمردان نیروهای مسلح که در پاسخ به حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولی ایران در سوریه و شهادت چند تن از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان انجام شد، اراده قوی جمهوری اسلامی در انتقام از مجرمان را به منصه ظهور گذاشت

احمد وحیدی/ وزیر کشور

۳۶

اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است

حسین امیرعبداللهیان/ وزیر امور خارجه

۳۷

قدرت نظام جمهوری اسلامی در این مرحله دارای بازدارندگی بسیار بالاست هم درسطح منطقه‌ای و هم در سطح جهانی و این قدرت را هم نشان داده است ما به سپاه غیور پاسداران، به فرماندهی کل قوا و هم به همۀ مردم عزیزمان تبریک عرض می‌کنیم

صادق آملی لاریجانی/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

۳۸

آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم و برای همه سناریوها برنامه داریم. صهیونیست‌ها منطقی عمل کنند

پاسخ ما به رژیم صهیونیستی مشروع بود و باید به تخلفات و جنایات آن پایان داده می‌شد

ابوالفضل عمویی/ سخنگوی کمیسیون امنیت

۳۹

این جواب کوبنده ما یک بازدارندگی برای اسراییل ایجاد خواهد کرد. یعنی باید بدانند که هیچ عملی از سوی آن‌ها بدون عکس‌العمل باقی نخواهد ماند. خیلی سال است که آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای غربی دنبال تضعیف ایران هستند و به اشکال مختلف در این ۴۵ سال سنگ‌اندازی کردند و همین گستاخی‌ها باعث شد که برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی چنین جواب دندان‌شکنی از خاک خود به اسراییل بدهیم

یحیی ابراهیمی/ نماینده دلفان در مجلس شورای اسلامی

۴۰

حمله به کنسولگری هر کشور حمله به خاک آن کشور است و حمله موشکی و پهپادی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به این رفتار یک دفاع مشروع به شمار می‌رود

اسماعیل کوثری/نماینده تهران

۴۱

قطعا این رژیم حساب پاسخ ما را کرده بود اما یک هوشمندی در جمهوری اسلامی وجود دارد که شتاب زده عمل نکرد و خواست عقلای نظامی و دفاعی کشور بود که دست به یک حرکت سریع زده نشود و قرار بود از توان نظامی که ناشی از پیشرفت علم و فناوری در کشور است در زمان خودش و با دقت لازم استفاده شود که بنا به اظهار فرماندهان نظامی بیش از ۵۰ درصد اهداف محقق شد

فریدون عباسی/ عضو کمیسیون انرژی

۴۲

این پیام محکمی بود و جدیت ایران را برای اینکه بعد از این همه اقدامات که اسرائیل در سوریه و علیه منافع ملی ما انجام داد یک جا بایست نشان داده می شد و این نقطه عطفی بود

عباس گلرو/ عضو کمیسیون امنیت ملی

۴۳

آمریکایی‌ها خیلی سعی کردند برای ما شاخ و شانه بکشند و تهدیداتی داشتند و جلسات مختلفی گذاشتند اما باور کردند این قدرت جمهوری اسلامی قدرت بازدارنده است، این اقدام هم حق قانونی و هم شرعی ما بوده و هم بر اساس قوانین و مقررات سازمان ملل این کار انجام گرفت

مهدی سعادتی /عضو کمیسیون امنیت ملی

۴۴

اینبار تنبیه متجاوز محدود به پایگاه‌ها و فرودگاه‌های نظامی بود اما ادامه حماقت‌های احتمالی صهیونیست‌ها، قطعا منجر به نابودی زیرساختهای حیاتی این رژیم جعلی خواهد داشت

جلال رشیدی کوچی/ نماینده مرودشت

۴۵

«الله اکبر -الله اکبر -الله اکبر

‏لعنت بر اسرائیل

به این خرگوش بی نوا گفته بودیم با دم شیر بازی نکن

علیرضا سلیمی/ عضو هیات رئیسه مجلس

۴۶

جمهوری اسلامی براساس حق دفاع مشروع، در پاسخ به انهدام مقر دیپلماتیک خود، تنبیه صهیونیستی متجاوز را آغاز کرد. صدای اصابت موشک‌های نقطه‌زن ساخت ایران در سرزمین‌های اشغالی، بیش از همه‌جا در واشنگتن شنیده شد تا باور کنند معادلات منطقه مدتهاست تغییر کرده است

مالک شریعتی/ نماینده تهران

۴۷

درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی ، انزجار افکار عمومی و فشارهای داخلی علیه این رژیم آپارتاید موجب گردیده تا سردمداران تبهکار آن به منظور جبران شکست‌های پیاپی به دنبال رویارویی مستقیم با ایران باشند تا به خیال باطل خود با گسترش جنگ در منطقه و دخیل نمودن ایالات متحده آمریکا به عنوان محور استکبار و هژمونی جهانی و برخی کشورهای امپریالیست غربی از باتلاق جنگ چندجانبه با نیروهای مقاومت بگریزند

حزب اعتدال و توسعه

۴۸

عملیات وعده صادق نیروهای مسلح بویژه دلاورمردان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با رمز مقدس یا رسول الله و در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران انجام شد، موجی از شادی و عزت و افتخار را در میان مردم ایران عزیزمان و کشورهای اسلامی به همراه داشت

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

۴۹

کوردلان رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست‌های کودک‌کش که غزه را به خاک مظلومان رنگین کرده و به پشتوانه شیطان بزرگ دست به هر جنایتی می‌زدند، هیچگاه تصور نمی‌کردند غیورمردان ایران زمین اینگونه آن‌ها را اسیر تدبر و خشم خود نموده و گنبد به ظاهر آهنین را به لانه سست عنکبوت مبدل کنند

شورای وحدت اصولگرایان

۵۰

ارزشمندی این اقدام رزمندگان اسلام نه‌فقط به شکستن هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها و اعاده‌ی حق دفاع مشروع و تنبیه صهیونیست‌های شرور، بلکه به پیوند آن به ایمان، اخلاص و رشادت برآمده از فرهنگ دینی و جهادی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ ایران عزیز رقم خورد و با هدایت‌ها و تدابیر هوشمندانه رهبری معظّم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) تداوم یافت

جامعه روحانیت مبارز

۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896495

دیگر خبرها

  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • حمله هوشمندانه و شجاعانه به اسرائیل از نگاه سیاسیون چپ و راست /إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجۡرِمِینَ مُنتَقِمُونَ... +جدول
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • شکست پروژه ژاندارم نیابتی
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟