Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری بدون استفاده از سهمیه در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ ویژه شاهد و ایثارگر با بیان اینکه این چهارمین مراسم تقدیر از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری بدون استفاده از سهمیه در آزمون سراسری است افزود: وقتی در چنین برنامه‌هایی حضور می‌یابیم می‌بینیم که خواسته‌های امام خمینی (ره) در مسیر اعتلای علمی فرزندان شهدا و ایثارگران محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۵ طی دستوری بنیاد را موظف کردند که مسائل آموزشی و تربیتی فرزندان شهدا و ایثارگران را از کودکستان تا دانشگاه بر عهده بگیرد. بر همین اساس طرح شاهد تدوین شد و امروز محصول آن نگاه و دستور امام راحل را مشاهده می‌کنیم.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جامعه ما مدیون فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران است افزود: استفاده از سهمیه‌های تحصیلی بر اساس قانون حق ایثارگران است اما تلاش ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستاست که دانشجویان و دانش آموزان شاهد و ایثارگر را به سطحی از درجه علمی برسانیم که نیازی به استفاده از این سهمیه‌ها نداشته باشند. خوشبختانه امروز شاهد هستیم این عزیزان از نظر علمی دارای سطح بالایی هستند.

معاون رییس جمهور افزود: در حال حاضر ۱۱۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها در رشته‌های گوناگون مشغول به تحصیل هستند. همچنین حدود ۳ هزار عضو هیئت علمی در سراسر کشور از خانواده شهدا و ایثارگران هستند. در سال ۱۳۹۸، ۵۶ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت کردند که حدود ۱۹ هزار نفر از آن‌ها در دانشگاه‌های غیرشهریه‌ای پذیرفته شدند که ۶۵ درصد از این قبولی‌ها مربوط به رشته‌های روزانه دولتی بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در سال جاری با تلاش فرزندان شاهد و ایثارگر قبولی در رشته‌های روزانه دولتی حدود ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. ۱۵۰ نفر از ایثارگران عزیز رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کشوری را کسب کرده‌اند که از این میان ۱۷ نفر بدون استفاده از سهمیه حائز رتبه زیر ۱۰۰ کشوری شدند. در طول ۴ سال گذشته در مجموع ۷۵ نفر از ایثارگران بدون استفاده از سهمیه موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در پایان خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: شما عزیزان باید دانشگاه را خانه دوم خود بدانید و با جدیت به دنبال کسب علم باشید، زیر شما آینده‌سازان این کشور هستید و باید الگوی خوبی برای دیگران باشید. افتخار شما ایثارگر بودن است و سعی کنید در طول دوران تحصیل در دانشگاه‌ها نیز ارتباط خود را با بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ کنید.

در پایان این مراسم از ۱۷ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4806492

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران کنکور جانبازان و ایثارگران دانشجویان شاهد و ایثارگر شهرداری تهران آلودگی هوا شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش محسن هاشمی شهر تهران اداره کل محیط زیست استان تهران نیروی انتظامی سازمان تامین اجتماعی سازمان امداد و نجات هلال احمر دستگیری سارق امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه‌طور برای کنکور آماده شویم؟

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور در روزهای پایانی هفته برگزار می‌شود و داوطلبان در گروه‌های چندگانه در کنکور ۱۴۰۳ رقابت می‌کنند، به این بهانه در گفت‌وگو با یک مشاور به بررسی باید و نبایدهای کنکور در فاصله چند روز مانده به برگزاری بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور پرداختیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کنکور یک واژه فرانسوی است. در لغت به معنی مسابقه، فتح کردن، پیروزی و به صورت کلی‌تر آزمونی برای سنجش دانسته‌ها است، کنکور درواقع امتحان و آزمونی است که از داوطلبان ورود به دانشگاه یا برخی از مؤسسات خصوصی آموزشی، گرفته می‌شود.

در حال‌حاضر این آزمون در ایران، کره جنوبی و چین برگزار می‌شود، در حالی که در بسیاری از کشورهای غربی این آزمون وجود ندارد.

تنها یک هفته تا نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ که از پنجم تا یازدهم آذر ۱۴۰۲، ثبت‌نام آن از طریق سایت www.sanjesh.org انجام شد، باقی مانده است.

ساعات پایانی باقی‌مانده تا آغاز آزمون سراسری از اهمیت زیادی برخوردار است و ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد داوطلبانی دارد که پس از چندین ماه تلاش و کوشش می‌خواهند با حضور در جلسات کنکور نتیجه زحمات خود را بگیرند.

عمل به توصیه‌های مشاوران برتر کنکور برای روز و شب قبل از کنکور و روز کنکور، موجب می‌شود تا بتوانید به بهترین نحو از توانایی‌های خود استفاده کنید.

رعایت نکردن همین توصیه‌ها و حتی کوچک‌ترین اشتباه در لحظات آخر ممکن است تأثیر بدی در نتیجه شما داشته باشد.

زهرا کاشفی، مشاور کنکور درباره روزهای باقی‌مانده تا کنکور به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این روزها، ایام پراسترس و عجیب در حال گذر است، زمان برای مطالعه و تست‌زنی تمام دروس کم است و نمی‌توان دست روی دست گذاشت.

وی با بیان اینکه در روزهای باقی‌مانده برخی از کارها باید و برخی دیگر نباید انجام شود، می‌افزاید: ممکن است گاهی سرزنش موجب فعالیت و تحرک بیشتر در مطالعه به‌خصوص در آغاز مطالعه و سال تحصیلی شود، اما چند روز مانده به کنکور اصلاً زمان مناسبی نیست و اوضاع روحی بهم می‌ریزد.

مشاور کنکور ادامه می‌دهد: یکی از بدترین عادات مطالعه داوطلبان کنکور این است که به جای مرور و تثبیت مطالب درسی که مطالعه داشتند به دنبال مباحث جدید می‌روند که فرصت طلایی مرور و جمع‌بندی را از دست خواهند داد، همچنین گاهی اوقات داوطلبان کنکور در فرصت‌های پایانی تا کنکور به بهانه کم‌کردن استرس و اضطراب از صبح تا شب در فضای مجازی پرسه می‌زنند و زمان مفید تثبیت و مرور را از دست می‌دهند.

اقدامات مهم که لازم است در هفته پایانی تا کنکور انجام دهید

کاشفی اظهار می‌کند: خلاصه‌ها و یادداشت‌ها باید مرور شود؛ با توجه به حجم مطالب برای مطالعه کنکور چون امکان مطالعه تمام محتوا و مطالب درسی نیست بهترین راهکارها مرور یادداشت‌ها و خلاصه‌برداری‌ها است، همچنین در این روزها کتاب‌های جیبی که می‌توانند جایگزین خلاصه‌ها و یادداشت‌ها شوند و کتاب‌های آزمون محور می‌توانند مفید باشند.

وی بیان می‌کند: یکی از آسیب‌های این روزها فراموشی مطالب است که گاهی احساس کاذب است و گاهی جزئیات فراموش می‌شود، یکی از تکنیک‌های مهم برای رفع این مشکل جمع‌بندی و تست زدن است و پیشنهاد می‌شود هر سه روز یک‌بار، یک آزمون شرکت کنید. (آزمون‌های زیاد مؤثر است)

این مشاور درباره تنظیم ساعت خواب و بیداری داوطلبان ادامه می‌دهد: اگر شب‌ها تا دیر وقت بیدار هستید و صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوید، لازم و ضروری است در هفته پایانی این عادات را تغییر دهید، شب‌ها قبل از ساعت ۱۲ بخوابید و صبح‌ها ساعت ۶/۵ تا ۷ بیدار شوید در این صورت نیاز به استراحت شما برآورده می‌شود و برای روز آزمون آماده می‌شوید.

کاشفی می‌افزاید: ارتباط با افراد پر استرس و منفی‌بافی در این مدت و حتی استفاده از گوشی موبایل باید قطع شود، همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که بسیاری از داوطلبان سخت‌کوش به خاطر روحیه ضعیفشان در رسیدن به هدفشان متوقف شدند و برعکس داوطلبانی که خیلی خوب درس نخواندن با حفظ روحیه خود از دانسته‌ها بیشترین استفاده را داشتند.

وی می‌گوید: به جای حسرت خوردن در روزهای پایانی به گزینه‌های پیش رو فکر کنید و به خودتان شک نکنید، داوطلبان پر تلاش حتماً به آنچه حقشان است خواهند رسید.

روز قبل کنکور چه کنیم؟

مشاور کنکور با بیان اینکه عملکرد و سطح انرژی داوطلبان در روز کنکور تا حد بسیار زیاد به کارهای روز قبل کنکور بستگی دارد، اضافه می‌کند: زیاد خوابیدن برای ذخیره انرژی صحیح نیست، بیدار شدن بین ساعت ۷ تا ۸ مناسب است و سپس با آرامش صبحانه‌تان را میل کنید، همچنین اگر روز قبل کنکور سخت درس نخوانید هیچ اتفاقی نمی‌افتد پس ذهنتان را درگیر نکنید، اما اگر تمایل دارید برای مدیریت استرس درس بخوانید تا ظهر یادداشت‌ها و خلاصه‌ها را مرور کنید.
کاشفی می‌گوید: عصر روز قبل کنکور حوزه آزمون را شناسایی کنید که با دیدن فضا استرس داوطلب کم شود و اگر در مسیر مشکلی بود می‌توان مسیر جدید را شناسایی کرد و زمان رفت‌وآمد را با احتساب ترافیک در نظر گرفت.

وی بیان می‌کند: دیدار پدربزرگ و مادربزرگ، دیدن فیلم کمدی و قدم زدن در طبیعت می‌تواند از کارهای لذت‌بخشی باشد که داوطلب می‌تواند روز قبل از کنکور برای حفظ روحیه انجام دهد.

مشاور کنکور در ادامه به بیان دیگر نکاتی که روز قبل از کنکور باید رعایت شود می‌پردازد و ادامه می‌دهد: داوطلبان هرگز از تأثیر مدیتیشن و تنفس عمیق بر استرس غافل نشوند، وسایلشان را آماده کنند، شب قبل کنکور از خوردن غذاهای چرب و سنگین فست‌فود و خوراکی‌هایی که دستگاه گوارش را بهم می‌ریزد، خودداری کنند و نیاز نیست خیلی زودتر بخوابند، همین که کمی زودتر از همیشه بخوابند کافی است و اگر خوابشان نبرد ساعت کوک کنند، از قرص‌های آرام‌بخش به هیچ عنوان استفاده نکنند، خوردن یک لیوان شیر گرم با یک قاشق عسل می‌تواند مفید باشد و جهت احتیاط از یکی از اعضای خانواده بخواهند او هم ساعت کوک کند.

به گزارش ایمنا، از آنجایی که هفته آخر قبل از کنکور زمان بسیار مهم و حساسی برای داوطلبان است، نظرات رتبه‌های برتر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

رتبه‌های برتر هفته آخر چه کار کردند؟

نگین یغمایی، رتبه ۲ ریاضی کشور: من هفته آخر ساعت مطالعه‌ام را کم کرده بودم و بیش‌تر سعی می‌کردم آرامشم را حفظ کنم. بیش‌تر کتاب درسی را ورق می‌زدم و بیش‌تر عمومی‌ها را می‌خواندم. یک آزمون تألیفی هم کار کردم.

امید چهره‌گشا، رتبه ۵ ریاضی کشور: من فقط مجموعه‌ی ۹۲ خارج از کشور را آزمون دادم و بقیه‌ی روزها به تورق سریع گذشت. ادبیات و شیمی و دین و زندگی را دو سه بار ورق زدم.

شایان پورمیربابایی، رتبه یک تجربی کشور: من یک آزمون سراسری تمرین کردم. سعی کردم نکاتی را که در دوران جمع‌بندی نوشته بودم مرور کنم. من در یک ماه آخر، زیست، زمین‌شناسی، دین و زندگی و نکات حفظی شیمی را یک دور کامل مرور کردم و سعی کردم از آن‌ها نکته‌برداری کنم تا در هفته آخر بتوانم از آن‌ها استفاده کنم. در هفته آخر کل آیات دین و زندگی را مجدداً مرور کردم. روی زمین‌شناسی هم وقت زیادی گذاشتم. سعی کردم مباحث حفظی زیست را مرور کنم. خلاصه‌هایی که از فصل‌های آخر کتاب‌های سال چهارم تهیه کرده بودم خواندم و در مورد تمام درس‌ها تورق سریع داشتم.

مهسا دولتشاهی، رتبه ۴ تجربی کشور: چند روز اول سعی کردم بعضی از مباحث عربی و ریاضی و زیست را که نیاز به توجه بیش‌تر داشت مرور کنم. من در یکی از آزمون‌های سنجش ثبت‌نام کرده بودم، اما شرکت نکردم و آن آزمون را در منزل در هفته‌ی آخر از خودم امتحان گرفتم. تاریخ ادبیات و یک‌سری لغت را هم مرور کردم. سعی کردم نگاهی به کتاب زمین‌شناسی داشته باشم و به مرور آیات دین و زندگی نیز پرداختم.

احسان موهبتی، رتبه ۳ انسانی منطقه ۲: من هفته آخر مجموعه آزمون خارج از کشور سال ۹۲ را آزمون دادم و تصحیح کردم. من در این یک هفته خلاصه‌های تاریخ ادبیات را مرور کردم و منطق و عروض را هم دوباره مطالعه کردم.

امیر زارع، رتبه ۴ انسانی منطقه ۲: هفته‌ی آخر فقط کتاب‌ها را ورق می‌زدم و قسمت‌هایی را که علامت زده بودم بیش‌تر می‌خواندم. هر درسی که تمام می‌شد یک آزمون تک‌درس جامع کار می‌کردم. در بین درس‌ها، درس‌هایی که سخت بود تست‌های علامت‌دار کار می‌کردم. در کل ساعت مطالعه‌ام در هفته‌ی آخر کم شد و دو روز آخر به مطالعه‌ی مطالب فرار پرداختم.

لادن خالوپور، رتبه یک ریاضی منطقه ۳ کنکور ۹۰، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: من در یک ماه آخر که آزمون می‌دادم پشت پاسخ برگ همان آزمون نکات هر درس را جداگانه می‌نوشتم. هفته آخر دوباره آن‌ها را مرور کردم. برای درس ادبیات فارسی دوباره کلمات و اعلام را خواندم و برای دین و زندگی نگاه کوتاهی بر آیات داشتم. چون فکر می‌کردم جلسه‌ی کنکور ممکن است برای من ایده‌آل نباشد، هنگام آزمون دادن خود را به شرایطی مثل محیط پر سر و صداتر و گرم‌تر عادت دادم. روز آخر نیز همراه با خانواده بیرون رفتم و خودم را از دغدغه‌ی کنکور دور کردم.

مریم فرحناک غازانی، رتبه ۹ ریاضی کشور کنکور ۸۹، دانشجوی مهندسی برق صنعتی شریف: در هفته آخر تمام کتاب‌ها حتی ریاضی و فیزیک را تورق سریع کردم و تقریباً تست کار نکردم. در ادبیات بیش‌تر روی واژگان و تاریخ ادبیات و در دین و زندگی روی آیات تمرکز کردم. در هفته آخر خیلی روی آرامشم کار کردم و سعی کردم به رتبه فکر نکنم چون به نظرم یکی از عوامل مهم موفقیت در کنکور داشتن آرامش است. از بعد از ظهر روز قبل از کنکور درس نخواندم و استراحت کردم. عصر هم به حوزه‌ی امتحانی رفتیم تا مسیر را شناسایی کنیم.

رستگار رحمانی، رتبه یک کنکور تجربی و زبان کنکور ۸۸، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران: در هفته آخر تقریباً نمی‌شود چیزی یاد گرفت؛ بنابراین از خواندن مطالب جدید که در طول سال تحصیلی نخوانده بودم، خودداری کردم. در هفته آخر آن چه را که تاکنون خوانده بودم، تقریباً ۲ بار روزنامه وار مرور کردم. از هر فصل یا مطلب، خلاصه‌ها، فرمول‌های مربوطه و تعدادی از تست‌های کنکورهای چند سال اخیر را تمرین کردم. همه چیز را برای یکی دو روز آخر نگذاشتم. این کار را حداقل از ابتدای هفته آخر شروع کردم. اجرا و کشف فلسفه تکنیک‌های متفاوت (* و– و زمان‌های نقصانی) را برای سر جلسه کنکور نگه نداشتم و با اجرای آزمون‌های کتاب‌های زرد این تکنیک‌ها را تمرین کردم. چون نگران بودم به مرور تمام آن چه که باقیمانده است نرسم، آن‌ها را با توجه به بودجه‌بندی چند سال اخیر اولویت‌بندی کردم.

کد خبر 745950

دیگر خبرها

  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • برگزاری ۷ طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر
  • چه‌طور برای کنکور آماده شویم؟