Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی گفت: تمامی تولیدکنندگان و تشکل های صنعتی لوازم خانگی تولید داخل تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند که برای ۸ گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالاهای خود شناسه دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، عباس هاشمی گفت: به تمامی تشکل های صنعتی و واحد های تولیدی ابلاغ شده است که تا 15 دی ماه برای دریافت شناسه کالا برای محصولات تولیدی خود اقدام کنندو در سطح بازار هم با هماهنگی و با اطلاع رسانی که با اتحادیه فروشندگان و توزیع کنندگان لوازم خانگی انجام شده است تا زمان نهایی تعیین شده باید برای کالاهای موجود خود شناسه کالا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت توضیح داد: در شهریور سال 95 آیین نامه شناسه و رهگیری کالا موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت ابلاغ شد و پیرو آن دستورالعمل اجرایی ثبت و اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم خانگی تدوین شد که مشمول 7 قلم کالا در صنعت لوازم خانگی شامل کولر، یخچال ، فریزر، تلویزیون، ماشین لباس شویی، ماکروویو، جاروبرقی بود که در ابلاغیه جدیدپکیج نیز به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: این قدم نخست است و در قدم های بعدی تمامی اقلام لوازم خانگی را شامل خواهدشد و باید تولید کنندگان و واردکنندگان اقدام به ثبت، اخذ و نصب شناسه کالا کنند.

هاشمی افزود: باتوجه به هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است وبا اطلاع رسانی که به واحدهای تولیدی و برای بخش های فروش و توزیع در سطح بازار انجام شده است بعد از 15 دی ماه اگر کالایی دارای شناسه کالا نباشد در سطح بازار کالای قاچاق تلقی خواهد شد.

وی به آخرین آمار دریافت کنندگان شناسه کالا اشاره کرد و گفت: تاکنون 8 هزارو 263 فقره برای 8 گروه کالایی در سامانه ثبت شده است که شامل هزارو 457 فقره شناسه برای کالاهای تولید داخل و 6 هزار و 806 فقره برای کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت توضیح داد: تاکنون 51 واحد تولیدی و 258 واحد وارداتی برای کالاهای خود اقدام به ثبت شناسه کرده اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شب یلدا طرح ملی فهما انتخابات استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان مجلس کانون های مساجد شناسه برای لوازم خانگی وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل اقتصاد ودارایی استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای فارس گفت: قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از طریق مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود کسب و کار وزارت اقتصادی و دارایی پیگیری می‌شود و بر این اساس لازم است همه مجوز‌های کاغذی قدیمی کسب و کار به شناسه یکتا با دریافت یک پیامک و دریافت QR اقدام کنند.
ایوب فرامرزی افزود: درگاه ملی مجوز‌های کشور به نشانی moiavez. Ir در نظر گرفته شده است و کلیه کسبه و فعالان اقتصادی برای دریافت خدمات هوشمند دولتی و بانکی باید مجوز‌های قدیمی را در قالب شناسه یکتا به شناسه جدید تبدیل کنند و مجوز‌های قدیمی بعد از اردیبهشت فاقد اعتبار هستند.
وی افزود: دریافت این شناسه رایگان است و  فقط باید مشخصات پشت کارت ملی، و شماره ملی و و شناسه صنفی و کد پستی درج شده بر روی پروانه صنفی را ثبت کرد.

دیگر خبرها

  • تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد
  • پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب و کار در همدان
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب‌ و‌ کار در همدان
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه