Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا ، فرزاد سحرخیز، درباره حمایت از ایده تولید کاغذ با گلبرگ‌های دور ریز زعفران گفت: شرکت زعفران سحرخیز با رویکرد استفاده از فناوری‌های نو و مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به حمایت و شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در صنعت زعفران کرده است. در همین راستا مرکز دبیرخانه دائمی حمایت از استارتاپ‌ها، صنعت زعفران را در مرکز علمی کاربردی شرکت زعفران سحرخیز دایر کرده و سحر خیز اقدام به حمایت از استارتاپ‌هایی خواهد کرد که در حوزه تولید کاغذ از دور ریز گل‌های زعفران استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقای دکتر فرزاد سحر خیز ، عضو هیات مدیره گروه شرکت‌های زعفران سحرخیز افزود: باتوجه به اینکه استارتاپ‌ها خلاقیت‌هایی دارند؛ فضایی ایجاد کنند تا در این زمینه روندی رو به رشد را شاهد باشیم. اما نیاز به حمایت مهم‌ترین موضوعی است که بسیاری از استارتاپ‌ها به آن احتیاج دارند تا ایده‌های خود را به مرحله عملیاتی آن هم به صورت گسترده برسانند.

فرزاد سحرخیز افزود: گروه شرکت های زعفران سحرخیز  از یک استارت آپ حوزه گلبرگ زعفران حمایت میکند.

تولید کاغذ با گلبرگ‌های دور ریز زعفران ایده‌ایست که استارتاپ‌های ایرانی آن را به مرحله عملیاتی شدن رساندند و برای همین نیاز به حامی مالی داشتند. در این زمینه گروه شرکت های زعفران سحرخیز سرمایه‌گذرای را برعهده گرفته و سرمایه ای را در اختیار ایده‌پردازان قرار داده تا در کارخانه‌ای واقع در تربت حیدریه ساخت ماشین‌آلات تولید کاغذ با گلبرگ را به اتمام رسانده و پروژه را به مرحله عملیاتی شدن برسانند.

وی به امید استفاده از گلبرگ های دورریز برای تولید کاغذ اشاره کرد و افزود: این ایده‌ای است که برای نخستین بار در جهان به آن پرداخته شده و اگر با موفقیت عملیاتی شود می‌توان امیدوار بود درخت کم‌تری قطع و زباله کم‌تری تولید شود.

او با تاکید بر لزوم توجه به محیط‌زیست ادامه می‌دهد: این حمایت از استارتاپ‌ها با هدف توجه به محیط‌زیست بوده و از آنجایی که بالغ بر 20 هزار تن گل زعفران پاک کرده دور ریخته می‌شود می‌توان از این زباله به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

سحرخیز گفت: ایده محصول نوآورانه توسط گروه استارتاپ برای شرکت سحرخیز پرزنت شده و با در نظر گرفتن زنجیره ارزش شرکت و ارزش سازمان‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی به این جمع‌بندی رسیده سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها انجام گیرد و با پشتیبانی پارک علمی فناوری استان خراسان رضوی آغاز و این کارخانه تولید کاغذ را با ساخت ماشین‌آلات و دستگاه‌هایش در تربت حیدریه  شروع کرده است.

این کارشناس صنعت غذا اظهار امیدواری کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده تا یک ماه آینده ساخت ماشین‌آلات تولید کاغذ از طریق گلبرگ زعفران به اتمام خواهد رسید و تولید آزمایشی صنعتی برای نخستین بار در جهان آغاز خواهد شد.

فرزاد سحرخیز( عضو هیات مدیره گروه شرکت‌های زعفران سحرخیز) در نهایت افزود: این روزها موضوعات زیست‌محیطی در زندگی مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است و سحرخیز با هدف انجام یک مسئولیت اجتماعی و اینکه کاغذهایی با کیفیت‌های مختلف از گلبرگ زعفران و سایر گلبرگ گل‌هایی که دور ریخته می‌شود تولید خواهد کرد تا زعفران در بسته‌بندی از جنس خودش خودش مجددا به دست مصرف‌کننده برسد.  

در این راستا در پنجمین نمایشگاه پژوهش و فناوری گروه شرکت های زعفران سحرخیز تفاهم نامه حمایت از استارت آپ تولید کاغذ با حضور اقای دکتر کشمیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعقد کرد و پس از ان  قرارداد اجرایی تولید این ایده استارت اپی با حضور اقای دکتر محمد حسن عصاره ریاست ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید

اهمیت و توجه به محیط‌زیست دغدغه‌ایست که این روزها نه تنها فعالان محیط‌زیست را درگیر کرده بلکه بسیاری از فعالان حوزه‌های اقتصادی دیگر را نیز به فکر واداشته از چه راه‌هایی می‌توانند به محیط‌زیست کمک کرده و جلوی روند سرعتی تخریب این نعمت الهی را بگیرند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهان رشد زعفران صنعت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این تکنیک ساده عصبانیت خود را کنترل کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، واکنش‌های خشم‌آلود به رفتارها یا موقعیت‌های ناعادلانه اغلب عواقب ناخوشایندی به همراه دارند و خشم کنترل‌نشده می‌تواند منجر به مشاجره، درگیری فیزیکی، آزار و تجاوز و صدمه به خود شود.

متخصصان دانشگاه «ناگویا» در ژاپن اکنون این روش را توصیه می‌کنند که نه تنها می‌تواند به کسانی که خشمگین هستند کمک کند بلکه به افراد عادی نیز کمک می‌کند تا اضطراب خود را کم کنند. راه حل آنها نوشتن تجربیات منفی روی یک تکه کاغذ و سپس مچاله کردن، خرد کردن یا دور انداختن آن است.

در این مطالعه که در مجله تخصصی Scientific Reports on Nature منتشر شده است، محققان از حدود ۱۰۰ شرکت‌کننده در ۲ آزمایش خواستند تا نظرات خود را در مورد مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز بنویسند. سپس به آنها گفتند که اظهارات آنها توسط یک دانشجوی دکتری در دانشگاه ارزیابی می‌شود. ارزیابی به این شکل بود که ارزیابان از نظر هوش، منطق و عقلانیت به شرکت کنندگان نمره پایینی می‌دادند. همچنین این اظهارنظر توهین‌آمیز را می‌نوشتند که «باورم نمی‌شود یک فرد تحصیل‌کرده اینطور فکر کند. امیدوارم این فرد در دانشگاه چیزی یاد بگیرد.»

پس از ارائه این نظرات منفی، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا افکار خود را در مورد این ارزیابی بنویسند. در نهایت به یک گروه اجازه داده شد کاغذ را در سطل زباله بیندازند یا آن را ریز ریز کنند، در حالی که گروه دیگر فقط قرار بود کاغذ را روی میز بگذارند. نتایج نشان داد کسانی که کاغذ خود را دور انداخته بودند، خشم کمتری نسبت به گروه دوم داشتند.

متخصصان می‌دانند تولید مداوم مواد شیمیایی مرتبط با استرس از جمله کورتیزول و آدرنالین و تغییرات متابولیکی ناشی از عصبانیت مدیریت نشده می تواند به بسیاری از سیستم های مختلف بدن آسیب برساند.

افرادی که با افزایش سن جوان می‌مانند، معمولا این ۹ عادت روزانه را اتخاذ می‌کنند

برخی از مشکلات سلامتی کوتاه مدت و بلندمدت که با عصبانیت مدیریت نشده مرتبط هستند عبارتند از سردرد، مشکلات گوارشی، مانند درد شکم، بیخوابی، افزایش اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا، مشکلات پوستی مانند اگزما، حمله قلبی و سکته مغزی.

این مطالعه از سوی متخصصان ژاپنی نقطه اوج سال‌ها تحقیق در مورد ارتباط بین کلام مکتوب و کاهش خشم است.

کد خبر 844523 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم عصبانیت مهارت‌ها فرد

دیگر خبرها

  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • با این تکنیک ساده عصبانیت خود را کنترل کنید