Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک به ۱۰ ماه است که ارکستر ملی ایران رهبر ثابت ندارد. آخرین رهبر ثابت ارکستر ملی فریدون شهبازیان بود که به دلیل بازنشستگی، نتوانست همکاری خود را با بنیاد رودکی ادامه دهد.

اجرا‌های اخیر ارکستر ملی با رهبر مهمان دنبال می‌شود. مثلا در جدیدترین اجرای ارکستر ملی با عنوان «شبِ موسیقی ارمنی» رازمیک اوحانیان رهبر مهمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از اهالی هنر و رسانه منتظر معرفی رهبر ثابت از سوی بنیاد رودکی برای ارکستر ملی بودند، اما ظاهرا بنیاد چنین تصمیمی را حداقل تا پایان سال ۹۸ ندارد.

بیشتر بخوانید: ارکستر ملی نیاز به رهبر ثابت دارد/ برای ادای دین به چکناواریان، اجرا می‌کنم

امید صدیق مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی در این خصوص به خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست عمومی بنیاد رودکی این است که ارکستر ملی ایران در اجرا‌های آتی با رهبر میهمان فعالیت خود را ادامه بدهد؛ ما در سه ماه پیش رو با ارکستر ملی ایران شب موسیقی ایرانی - آذری به رهبری رهبر ارکستر ملی آذربایجان، اجرا در جشنواره موسیقی فجر و اجرای هفت سین موسیقی ایران را داریم. به این ترتیب ارکستر ملی به استقبال نوروز ۹۹ می‌رود و تنوع رهبر میهمان به افزایش کیفی ارکستر کمک می‌کند.

وی افزود: مروری بر فعالیت این ارکستر در ۹ ماهه ابتدایی سال هم نشانه‌ای بر این موضوع است. اجرای رویداد‌هایی مانند شب موسیقی ارمنی، شب خاطره‌ها (اجرای ارکستر برای بچه‌های ایران)، اجرای مناسبتی سمفونی آب تشنه، اجرا با تکنوازی کیوان ساکت و... به همت رهبران میهمان ممکن شد. طیف بیشتری از مخاطبان توانسته اند از رویداد‌های ارکستر ملی استفاده کنند و این در واقع حرکت در مسیر حقیقی و پیشرفت به سوی رسالت بنیاد رودکی برای توسعه موسیقی فاخر و ارتقای ذائقه موسیقایی است.

صدیق در پایان اضافه کرد: در تلاش هستیم جدول منظمی در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد تا مخاطبان ارکسترهای ملی و سمفونیک در روند اجرای ارکستر های بنیاد رودکی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر ارکستر ملی رهبر مهمان ارکستر ملی بنیاد رودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • تصویری از «تیتر یک» سایت رهبری با محوریت حمله ایران به اسرائیل
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • تکلیف ۲ گروه مشخص می‌شود
  • ۱۰ نکته در باب تذکر رهبر انقلاب برای حجاب