Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسالار با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی دروازه ورود به دولت الکترونیک است تصریح کرد: ۹۱ درصد از جمعیت استان بوشهر جهت دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از  بوشهر،«اسکندر پاسالار» روز سه شنبه (3 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به یکصد و یکمین سال تاسیس ثبت احول اظهار داشت: در اولین سال از سده دوم فعالیت سازمان ثبت احوال شعار «خدمت هوشمند،شفافیت و کارآمدی» سرلوحه خدمات این سازمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر اینکه تحولات و آمار جمعیتی اساس و بنیان برنامه ریزی است تصریح کرد: در این راستا سازمان ثبت احوال اقدام به تهیه و انتشار نرم افزاری در خصوص اطلاعات تحولات آماری و جمیتی کرده است و این نرم افزار برای استفاده عموم به صورت رایگان قابل دریافت و نصب بر روی تلفن همراه می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال در سده دوم فعالیت خود تلاش دارد تا تمامی خدمات خود را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه کند، اظهار داشت: بخشی از خدمات سازمان ثبت احوال به دفاتر پیشخوان دولتی محول شده که در استان بوشهر تعداد 27 دفتر پیشخوان شهری و 10 دفتر پیشخوان روستایی در حال فعالیت می باشند.

 

پاسالار با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی دروازه ورود به دولت الکترونیک است تصریح کرد: 91 درصد از جمعیت استان بوشهر جهت دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.

 

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر اینکه تعداد 68 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از این تعداد شامل دانش آموزان تازه به سن قانونی رسیده و همچنین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی می باشند با توافق نامه ای که بین این اداره و دستگاه های نام برده انعقاد شده است با دریافت اطلاعات افراد جهت دریافت کارت ملی هوشمند سازمان ثبت احوال روند ثبت نام افراد را با حضور در این مراکز دنبال می کند.

 

وی با اشاره به اینک طبق جدیدترین آمار ،جمعیت استان بوشهر 1 میلیون و 172 هزار و 60 نفر می باشد تصریح کرد: 71 در صد این جمعیت در شهر های استان ساکن هستند و 29 درصد دیگر در روستاها.

 

پاسالار با اشاره به کاهش 18 درصدی متولدین در سال جاری نسبت به سال 97 اظهار داشت: در 9 ماه اخیر تعداد 12 هزار و 283 نفر در استان بوشهر متولد شده اند.

 

وی با بیان اینکه میزان فوت افراد در استان بوشهر نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: بیشترین علت مرگ و میر در استان بوشهر بیماری های قلبی عرقی، حوادث غیر عمد، سرطان و تومور می باشد.

 

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار طلاق در استان بوشهر نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد انتخابات استان بوشهر طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کارت هوشمند ملی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری

با اجرای طرح کهربا ما از به همراه داشتن کارت‌های بانکی در هنگام خرید و انجام هرگونه معامله که نیاز به ارتباط دوطرفه کارت بانکی و دستگاه پوز دارد، بی‌نیاز می‌شویم. طرح کهربا نیز برای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و به‌روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، فعلا با کارت‌های ۶بانک در دستور کار قرار گرفته است.

NFC چیست؟

ارتباطات میدان نزدیک (NFC) مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی است که ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله ۵سانتی‌متری یا کمتر امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری در واقع یک اتصال با سرعت کم را ایجاد می‌کند. مانند سایر فناوری‌های کارت مجاورتی، NFC مبتنی بر جفت‌القایی بین ۲ سیم‌پیچ الکترومغناطیسی موجود در یک دستگاه دارای NFC مانند تلفن هوشمند است. ارتباط میدان نزدیک به تعریف و ارتقای فناوری کمک کرده است و استاندارد‌هایی را برای تأیید انطباق دستگاه تنظیم می‌کند.

راحتی امور با یک تراشه

اکثر تلفن‌های هوشمند و تعدادی از لپ‌تاپ‌های جدید، تراشه NFC دارند. پیش از این بیشتر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، مجهز به این سیستم بودند، اما اخیرا گوشی‌های موبایل آیفون نیز به این تراشه مجهز شده‌اند. وقتی یکی از دستگاه‌ها متصل به اینترنت باشد، دیگری می‌تواند داده‌ها را با سرویس‌های آنلاین تبادل کند.

۵سانتی‌متر

برای استفاده از NFC کافی است شما گوشی هوشمند خود را حداکثر با ۵سانتی‌متر فاصله از برچسب NFC یا دستگاه‌های NFC خوان نگه‌دارید تا ارتباط برقرار شود. زمانی که ارتباط بین گوشی و دستگاه NFC خوان برقرار شد، اطلاعات رمزگذاری‌شده در عرض چند ثانیه بین دو طرف ارتباط ردوبدل می‌شود تا فعالیت‌هایی مثل پرداخت، اسکن و ... انجام شود. سرعت بالای این فناوری باعث شده تا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی استفاده شود.

اطلاع از قابلیت گوشی

اگر نمی‌دانید که گوشی شما مجهز به این قابلیت است یا نه، کافی است با مراجعه به تنظیمات آن و جست‌وجوی کلمه NFC از این موضوع مطلع شوید. در گوشی‌های اندرویدی مجهز به این فناوری آیکون آن در پنل نوتیفیکیشن‌ها نیز دیده می‌شود. حتی اگر گوشی خود را به یک NFC خوان نزدیک کنید نیز می‌تواند از وجود این قابلیت مطمئن شود. هرچند روی برخی دستگاه‌های مجهز به این چیپ، لوگوی آن درج شده است. اما اگر گوشی هوشمند شما مجهز به این فناوری نبود، جای نگرانی نیست. کافی است یک سیم‌کارت دارای تراشه NFC تهیه کنید تا به آن مجهز شوید.

همه کاربرد‌های NFC

اگرچه بیشترین و مهم‌ترین کاربرد این فناوری، در خرید‌های روزمره است و شما می‌توانید بدون همراه داشتن انبوه کارت‌های بانکی، همه خرید‌های خود را انجام دهید، اما کاربرد‌های دیگری هم مانند پرداخت پارکومتر، دریافت بلیت یا کارت پرواز، چاپ عکس با برخی پرینتر‌های بی‌سیم، استفاده از بلیت‌های مختلف و حتی ارتباط گوشی هوشمند با تلویزیون‌های هوشمند برای پخش تصاویر گوشی دارد.

امنیت بالا

از آنجایی که اطلاعات با فناوری NFC به شکل رمزگذاری شده رد و بدل می‌شود، امنیت بالایی هم دارد و به‌همین دلیل آن را به یک روش مطمئن برای پرداخت موبایلی و الکترونیکی تبدیل کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # موبایل ، بانک مرکزی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ورود رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • بلاخره نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود ؟
  • انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه
  • نام پدر از کارت هوشمند ملی حذف می‌شود؟