Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حکمت الله موسوی مدیر‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور بازپروری، حرفه‎آموزی و اشتغال زندانیان استان و استفاده از ظرفیت‎ها و تجارب تخصصی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، تفاهم‎نامه‎ همکاری مشترک میان این نهاد و اداره‎کل زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربینی استان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا بابائی مدیرکل زندان‎های استان خوزستان درخصوص انعقاد این تفاهم‎نامه با بیان این‎که سازمان زندان‎ها، دارای یک تکلیف و یک رسالت است، گفت: نگهداری متهمان و محکومان، تکلیف این اداره‎کل است و رسالت آن نیز عمده ماموریت اداره‎کل محسوب می‎شود، بازپروری و بازسازی افرادی است که به هر دلیلی طولانی‎مدت یا کوتاه‎مدت در زندان هستند.

او با اشاره به این‎که اصلاح و تربیت دارای هفت‎گام از نظری تا عملی است افزود: آخرین گام اصلاح و تربیت، موضوع حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان است.

بابائی اظهار داشت: باور تجربی ما این است که اشتغال و حرفه‎آموزی، قطعاً به انسان شخصیت و شاکله‎ای می‎بخشد که این شخصیت، تضمین‎کننده اقدامات تربیتی و بازپروری‎ای است که در مجموعه اداره‎کل اجرا می‎شود و منجر به جلوگیری از بازگشت زندانی به رفتار‌های قبل از زندان می‎شود.

مدیرکل زندان‎های استان خوزستان افزود: تفاهم‎نامه‎ای که میان ما و اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان منعقد شد، در این راستا بود که بتوانیم از ظرفیت‎هایی که در مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است در راستای حرفه‎آموزی و آموزش مهارت‎های حرفه‎ای که آمیخته با فرهنگ و هنر و استعداد‌های بومی و داخلی ما و متناسب با اقلیم استان و زندان‎ها است استفاده کنیم و بتوانیم از ظرفیت‎های دو طرف استفاده شود

او با بیان این‎که این رابطه دو سویه است و میراث فرهنگی خوزستان نیز می‎تواند از ظرفیت‎های اداره‎کل زندان‎ها استفاده کند گفت: زندانیان بعضاً صاحب هنر و حرفه هستند که می‎توان به عنوان مربی از آن‎ها استفاده کرد؛ بعضاً نیز در خارج از زندان محصولاتی توسط زندانیان تولید می‎شود که می‎توان آن‎ها را از راه اداره‎کل میراث فرهنگی به سطح جامعه عرضه کرد و به فروش رساند و درآمد آن را صرف زندانیان و خانواده آن‎ها کرد.

بابائی تأکید کرد: زندانیانی هستند که صاحب حرفه و هنر هستند که این حرفه و هنر را یا قبل از ورود به زندان و یا حین تحمل حبس از طریق اداره‎کل میراث فرهنگی یا فنی‎حرفه‌ای فراگرفته‎اند و بواسطه اوقات فراغت یا وقت خالی‎ای که زندانیان دارند، این زمینه برای تولیدات و مصنوعات دستی در مجموعه زندان‎ها فرآهم است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امضا تفاهم نامه میراث فرهنگی زندان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب گرایلو عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی در چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی گفت: امید است انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های ترانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در مجتمع بزرگ بندر امام، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از ۲ برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

کد خبر 6088182

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند