Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی وزیر نیرو گفت: آمار بارش باران در خراسان رضوی اگرچه نسبت به سال گذشته اندکی کمتر است اما این بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت 30 درصد بیشتر بوده است.

رضا اردکانیان روز سه شنبه سوم دی‌ماه در حاشیه افتتاح طرح آب رسانی شهر ششتمد سبزوار بدر جمع خبرنگاران عنوان کرد: سال گذشته حجم زیاد وکم سابقه‌ای از بارش‌ها را داشتیم اما تاکنون میزان بارش‌ها در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو اظهار کرد: با توجه به گنجایش خوب مخازن سدها  و استفاده مطلوب از منابع آبی تلاش می‌کنیم تابستان سال 99 همراه با آسایش و امنیت خاطر هموطنان باشد.

اردکانیان با اشاره به افتتاح طرح‌های آب، برق و فاضلاب وزارت نیرو در سراسر کشور گفت:  با راه‌اندازی پویش "هر هفته الف.ب. ایران" 227 طرح با سرمایه‌گذاری 330 هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

وزیر نیرو مطرح کرد: در قالب پویش "هر هفته الف.ب. ایران" از ابتدای مهر امسال تاکنون ۸۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: در سفر امروز به خراسان رضوی ۱۳ طرح بزرگ آب، برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گفت.

افتتاح دو پروژه صنعت آب و فاضلاب شهری در سبزوار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار نیز گفت: همزمان با سفر وزیر نیرو به این شهرستان پروژه‌های آب رسانی به شهر ششتمد و شبکه‌های فاضلاب در شهر سبزوار به بهره‌برداری رسید و پروژه اجرای شبکه جمع‌آوری باقیمانده توحید شهر و منطقه کلاته سیفر کلنگ‌زنی شد.

حسین ریاضی افزود: طرح آب رسانی ششتمد با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و مجموع اعتبار شبکه‌های فاضلاب افتتاح شده و اجرای 10 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب باقیمانده توحید شهر و منطقه کلاته سیفر شهر سبزوار 190 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: برای پروژه آب رسانی به شهرششتمد حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای خط انتقال با لوله فایبرگلاس به قطر 250 میلیمتر و فشار 10 و 16 بار و به طول حدود 41 کیلومتر و احداث ساختمان سرچاه به همراه حصارکشی و محوطه‌سازی ، سه باب مخزن 300 متر مکعبی به همراه حصارکشی و محوطه‌سازی و دو باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

وی ادامه داد: شبکه‌های فاضلاب شهر سبزوار نیز مشتمل بر اجرای خطوط با اقطار مختلف و تعداد 300 منهول به طول 15 کیلومتر در محله‌های قلعه نو، صالح آباد و توحید شهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ریاضی گفت: آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری باقیمانده توحید شهر و منطقه کلاته سیفر سبزوار نیز توسط وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير نيرو افزایش بارندگی سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه گفت: واحد آزمایشگاه بیمارستان با همت همکاران علوم آزمایشگاهی، بیش از ۲۶ هزار مورد خدمات به بیماران بستری و مراجعان به این واحد در سال ۱۴۰۲ ارائه داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود افزایش ۱۰ درصدی داشته است. 
خانم دکتر الداغی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده چندین دستگاه جدید از محل اعتبارات بهداشت جهانی و به صورت رایگان برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان به واحد آزمایشگاه بیمارستان اضافه شده که در تلاشیم تا روند تجهیز بیمارستان به دستگاه‌های جدید ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها