Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هرگونه نرخ‌گذاری مکمل‌های دارویی و تغذیه‌ای از سوی انجمن‌ها و سندیکاهای خصوصی تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هر یک از فرآورده‌هایی از قبیل دارو، مکمل و ویتامین که از نظر سازمان غذا و دارو برای نرخ‌گذاری آن‌ها ضرورت وجود دارد، تعیین نرخ آن‌ها باید در کمیسیون تبصره (۳) بند (۴) ماده (۲۰) قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، داروئی، مواد خوردنی و آشامیدنی انجام پذیرد و برای مواردی که مشمول نرخ‌گذاری از سوی کمیسیون مذکور نیستند، تامین‌کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان باید نسبت به رعایت ضوابط نرخ‌گذاری مصوب در تعیین نرخ محصولات خود اقدام کنند و در صورت دریافت شکایت، افزایش غیر متعارف قیمت و یا عدم رعایت ضوابط نرخ‌گذاری مصوب، اقدامات قانونی لازم از سوی این سازمان و سایر دستگاه‌های متولی انجام خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مهدی‌پورخاطرنشان کرد: هرگونه تعیین نرخ از سوی انجمن‌ها و تشکل‌های خصوصی فاقد وجاهت قانونی بوده و از مصادیق تبانی، موضوع ماده (۱-۵) قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تلقی می‌شود که در قالب مفاد ماده (۸) قانون مذکور قابل رسیدگی خواهد بود و بدیهی است هرگونه نرخ اعلامی از سوی انجمن‌های مذکور مورد تایید این سازمان نبوده و ملاک اعلام نظر کارشناسی به مراجع ذیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت گذاری قیمت گذاری دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از انجام بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی از مجاری عرضه سوخت و مصرف‌کنندگان عمده استان در سال ۱۴۰۲ در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، ناصر راشدی با اشاره به انجام کنترل‌های کمّی و کیفی مستمر فرآورده‌های نفتی در این منطقه بیان کرد: پارسال، با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، شهروندان و صیانت از سرمایه ملی، ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در سطح منطقه انجام شد.

وی افزود: کارشناسان منطقه به‌منظور تخصیص سهمیه سوخت مصرف‌کنندگان، در این مدت از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و مصرف‌کنندگان عمده بازدید کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در این منطقه انجام شده است.

دیگر خبرها

  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • حفظ سلامتی با استفاده صحیح از مکمل‌های بدنسازی
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی
  • کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه