Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی _ فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان از شناسایی متجاوزان به اثرتاریخی گنبد سلطان بخت آقا که به قصد سرقت انجام پذیرفته بود با مشارکت مالکان این اثرتاریخی خبرداد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ سرهنگ بافرانی، اظهار کرد: «با عنایت به اینکه این بنای تاریخی دراختیار هیئت امنا حسینیه محله پامناراصفهان است،گزارشات واصله ازاین دوستان به یگان حاکی از تردد چند فردمشکوک در اطراف این مجموعه درشب گذشته داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او درباره جزییات این رخداد تصریح کرد:«گزارش مردمی یکی ازدوستداران میراث فرهنگی حکایت از تلاش چند نفر همراه با اتومبیل جهت ورود به این مجموعه داشت که پس ازاطلاع رسانی هیئت امنا، پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به سرعت به محل اعزام و افراد فوق الذکر از محل متواری شدند.»

بافرانی همچنین تصریح کرد: «تصاویری از پلاک خودروها و اشخاص فوق الذکر در دست داریم که به واسطه مدارک موجود دستور از مقام قضایی جهت پیگرد قانونی متخلفین اخذ شده است.»

گفتنی است پیش از این و در حدود 3 سال قبل نیز گروهی از سارقان میراث فرهنگی قصد تعرض به این بنای تاریخی را داشته‌اند که با پیگیری اعضا هیئت امنا و مداخله یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سارقان از دست یابی به نیت خود ناکام ماندند.

بنای تاریخی دو منار دردشت و گنبد سلطان بخت آقا در محله تاریخی در دشت واقع شده و متعلق به سده هشتم هجری قمری است، این بنای تاریخی باقیمانده یک مجموعه عظیم تاریخی است که امروز بخشی از آن شامل آرامگاه یکی از شاهزادگان خاندان « آل بویه» از خاندان‌های محلی ایرانی است که در ایام قترت سیاسی پس از سقوط مغولان تا زمان حمله تیمور بر ایران مرکزی حکومت می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد

به گزارش خبرنگار مهر، با حکم عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهمن اخلاقی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان شد.

وی سال‌ها سابقه کار در مجموعه میراث فرهنگی استان سمنان را دارد.

اخلاقی جایگزین امیر کرم زاده شد که دو سال و نیم مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بود.

وی قرار است امروز به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معارفه شود.

یکی از انتقادات از مجموعه میراث فرهنگی استان سمنان تغییر مکرر مدیران کل در این مجموعه است به صورتی که در شش سال اخیر این اداره کل پنج مدیرکل و سرپرست را به خود دیده است.

حالا باز هم قرار است این اداره کل مهم به مدت نامعلومی با سرپرست اداره شود.

کد خبر 6085239

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب