Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکسوانی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی به مصلای باب الرحمه طمع دارد و گروه‌های افراطی این رژیم دنبال تبدیل مصلای مذکور به کنیسه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: مصلای «باب الرحمه» در بخش شرقی مسجدالاقصی به میدانی برای نزاع تقریبا هر روزه میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیست و پلیس این رژیم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رژیم صهیونیستی ۱۶ سال این مصلا را بسته بود و پس از آنکه در فوریه گذشته اداره اوقاف اسلامی قدس (وابسته به وزارت اوقاف و مقدسات اسلامی در اردن) آن را باز کرد بازداشت نمازگزاران فلسطینی و نگهبانان مسجدالاقصی ادامه دارد.

 

شیخ «عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی در این زمینه به خبرگزاری «آناتولی» گفت: رژیم اشغالگر طمع‌های آشکاری به این مسجد دارد و برخی گروه‌های یهودی افراطی نیز هستند که صراحتا به تبدیل این مسجد به کنیسه‌ای یهودی فرا می‌خوانند.

 

وی تأکید کرد، مصلای باب‌الرحمه بخش لاینفک مسجدالاقصی است و غیرمسلمانان اجازه مداخله در آن را ندارند.

 

مسلمانان معتقدند این مصلا در زمان «صلاح الدین ایوبی» پس از آزادسازی قدس بسته شد زیرا بیم ورود صلیبی‌ها به داخل مسجد و قدس از طریق این دروازه وجود داشت. این مکان تا سال ۱۹۶۷ به عنوان مصلا باقی ماند و سپس از آن به عنوان کتابخانه دینی استفاده می‌شد.

 

پلیس رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۳ به بهانه استفاده شدن این مصلا توسط یک سازمان فلسطینی غیرقانونی آن را بست و علیرغم مطالبات گسترده اداره اوقاف، هر سال بستن این مصلا را تجدید کرد تا ااینکه در فوریه ۲۰۱۹ اداره اوقاف قدس و مسؤول اداره مسجدالاقصی با کمک نمازگزاران، مصلای باب‌الرحمه را بازگشایی کرد.

 

پلیس رژیم صهیونیستی خشم خود را از باز شدن دوباره این مصلا پنهان نکرد و وعده بستن دوباره آن را داد اما درخواستش همچنان در یک دادگاه اسرائیلی در حال بررسی است.

 

شیخ الکسوانی در این خصوص گفت، هدف گرفتن مصلای باب‌الرحمه از ابتدای بازگشایی آن مشخص بود اما این مصلا نیز مانند دیگر مصلاهای مسجدالاقصی است و مسلمانان حق نمازخواندن در آن را دارند زیرا بخشی از این مسجد شریف است.

 

«گلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تا کنون چند بار تهدید کرده باب‌الرحمه را خواهد بست و آن را مصلا نمی‌داند.

 

 مدیر مسجدالاقصی تأکید کرد، هر تلاش اسرائیلی برای بستن این مصلا مردود است و در قبال اقداماتی از این دست سکوت نخواهد شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شب یلدا مسجد طرح ملی فهما کانون های مساجد نماز جمعه انتخابات خبرگزاری شبستان استان بوشهر یورش صهیونیست ها باب الرحمه مسجدالاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه آمریکایی با ارائه جزئیاتی درباره تلاش دولت بایدن برای جلوگیری از وقوع جنگی تمام‌عیار در منطقه در پی تحقق پاسخ وعده‌داده شده ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، مطرح کرد که پاسخ ایران طی حملات گسترده پهپادی و موشکی به اراضی اشغالی، بدترین سناریویی بود که نهادهای اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند و واشنگتن ملتمسانه از شرکای منطقه‌ای خود می‌خواست ایران را از انجام دادن حمله‌ای علیه رژیم صهیونیستی منصرف کنند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: رییس‌جمهور بایدن و تیم امنیت ملی او در ۱۳ آوریل(۲۵ فروردین) با نگرانی فزاینده‌ای در اتاق وضعیت کاخ سفید مانیتورها را تماشا می‌کردند که در ابتدا، ۳۰ موشک و بعد ۶۰ و بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک ایرانی را نشان می‌داد که در حال شلیک به سمت اسراییل بودند.

موشک‌های کروز ایران و موجی از پهپادهای به پرواز درآمده بودند و قرار بود همراه با موشک‌های بالستیک به اسراییل برسند؛ شلیک سهمگینی که بایدن و دستیاران او نگران بودند بر توانمندی‌های دفاعی تقویت‌شده‌ای غلبه کند که خودشان و اسراییل یک هفته مشغول آماده کردنش بودند.

پس از این حمله، مقامات آمریکایی گفتند که گستره اولین حمله مستقیم تهران علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، مطابق بدترین سناریویی بود که نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا متصور شده بودند؛ این حمله نه‌تنها یکی از متحدان نزدیک آمریکا را تهدید کرد، بلکه تهدیدی نیز برای امیدهای بایدن به جلوگیری از گسترش بحران شش‌ماهه منطقه، یعنی جنگ غزه، به یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای بود.

بایدن و دستیاران او که ۵:۱۵ دقیقه عصر شنبه در اتاق وضعیت جلسه‌ای برگزار کرده بودند، هنوز مطمئن نبودند که سامانه‌های ضد موشکی اسراییل که با اعزام سامانه‌های ضد موشکی و ضدپهادی آمریکا ده روز پیش از آن تقویت شده بود، بتواند راه رگبار شلیک‌های ایران را سد کند.

همان روز، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفته بود، «نتیجه استفاده این امکانات دفاعی تا زمانی که قائله ختم نشود، نامعلوم است.»

انتظار عذاب‌آور در مدت حمله ایران، یکی از سخت‌ترین لحظات در بحران ۱۹ روزه‌ای بود که بایدن و تیم امنیت ملی او گرفتارش بودند؛ بحرانی که آن‌ها خود را در آن از آنچه رژیم صهیونیستی و ایران برنامه داشتند در مواقع حساس انجام بدهند، بی‌اطلاع یا نامطمئن می‌یافتند.

کد خبر 846127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • اسرائیل بیمارستان دوستی غزه را به پادگان نظامی تبدیل کرد
  • رژیم صهیونیستی بیمارستان دوستی غزه را به پادگان نظامی تبدیل کرد
  • بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ غزه زن و کودک هستند
  • رهبر انصارالله: آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند
  •   رژیم صهیونیستی به دنبال پوشاندن شکست خود از طریق سانسور خبری