Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسهیل فرآیند صادرات کالا و خدمات و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های خلاق است.

به گزارش حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به اینکه تسهیل فرآیند صادرات کالا و خدمات و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های خلاق می‌باشد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های خلاق می‌توانند برای تسهیل در امر صادرات، خدمات متنوعی از این معاونت و نهادهای همکار دریافت کنند. از جمله این خدمات می‌توان به «اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری»، «حضور در پاویون ملی در نمایشگاه‌های خارج از کشور»، «حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی»، «ارائه کمک هزینه تحقیقات بازار بین‌المللی»، «پرداخت کمک هزینه‌های تهیه اقلام تبلیغاتی بین‌المللی» و «عضویت در وب‌سایت های B2B » اشاره کرد.

شرکت‌های خلاق همچنین مورد ارزیابی صادراتی قرار می‌گیرند. در ارزیابی آمادگی صادرات به طور کلی شاخص‌هایی مانند «دارا بودن بازار داخلی»، «داشتن برنامه و اهداف جامع صادراتی مدون»، «وجود زیرساخت‌های کافی به منظور صادرات مانند وب‌سایت‌های دو زبانه» مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین دارا بودن گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی، بسته‌بندی مناسب کالا، وجود تحقیقات بازار بین‌المللی و غیره مورد توجه قرار خواهند گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب‌سایت‌های اینترنتی «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز»، «برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق» و «کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری» مراجعه کنند.

انتهای پیام/4112/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های خلاق خدمات صادراتی نمایشگاه های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین

دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ یاسر قرایی؛ دبیر رویداد مانوین در نشست خبری این رویداد که در مدرسه دارالفنون برگزار شد از برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان، ایده‌پردازان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنایع خلاق در ایران خبر داد.

این رویداد 4 روزه که همزمان با اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، بستری را فراهم می‌کند تا فعالان این حوزه با تبادل نظر، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، از تجارب یکدیگر بیاموزند و برای خلق آینده‌ای روشن در این حوزه گام بردارند.

قرایی در این نشست خبری اظهار کرد: ما نیاز داریم تا به حوزه فناوری و نوآوری نگاه بومی و هویت‌محور داشته باشیم و مانوین نیز به دنبال این رسالت شکل گرفته است تا جریان و شبکه‌ای که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم ایجاد شدند را به یک اجتماع فعال تبدیل کند.

مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور

وی در ادامه افزود: در این رویداد، 28 غرفه در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق از جمله نوشت‌افزار، آموزش و یادگیری، نوآوری اجتماعی، صندوق‌ها، سبک زندگی و مد و پوشاک حضور خواهند داشت و فرصتی ایده‌آل برای رونمایی از دستاوردها، محصولات و خدمات نوآورانه خود به مخاطبان ارائه خواهند داد.

دبیر رویداد مانوین همچنین به برگزاری پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های TED، روایت پیشرفت و رویدادهای B2B در این رویداد اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها فرصتی عالی برای تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مختلف در حوزه صنایع خلاق، از جمله فعالیت‌های کنسرسیومی، مطالعات و فناوری، نوآوری و توسعه فناوری و همچنین تقدیر از افراد اثرگذار در این حوزه را فراهم می‌کند.

قرایی در پایان سخنان خود، از علاقه‌مندان به حوزه صنایع خلاق برای حضور در این رویداد دعوت کرد و گفت: مانوین، گامی در جهت رونق اقتصاد خلاق و توسعه پایدار است و با گردهم آوردن فعالان این حوزه، زمینه‌ای را برای تبادل دانش، تجارب و ایده‌ها فراهم می‌کند و به پیشرفت و توسعه این صنایع در ایران کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات