Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:47:23 GMT

طرح‌های اقتصادی اصفهان باید اولویت‌بندی شوند

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۳۹۲۶

طرح‌های اقتصادی اصفهان باید اولویت‌بندی شوند

حسن قاضی عسگر روز سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و اعضای اتحادیه‌های استان در اتاق اصناف اصفهان افزود: تمامی طرح‌های اقتصادی مستلزم ارزیابی است تا بویژه در راستای نیازهای استان برای آنها تصمیماتی اتخاذ شود و طرح‌های مهم و حیاتی زودتر به نتیجه برسند.

وی تصریح کرد: هر اندازه اولویت‌ بندیها اصولی تر و بهتر صورت پذیرد، حمایت لازم از طرف بانک‌ها تسهیل خواهد شد و در این راستا استانداری هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اشاره به اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط برای رونق اقتصادی اضافه کرد: دسته بندی مشکلاتی که اصناف و مشاغل گوناگون با آنها روبرو هستند ضروری است و باید قبول کرد که بسیاری از چالش‌های موجود در استان قابل حل است و نیاز به ارسال به تهران وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد: برخی مشکلات موجود در اصناف و مشاغل استثنا هستند و باید پس از شناسایی چه در استانداری و چه در اتاق اصناف روی آنها متمرکز شد و تصمیم گرفت.

قاضی عسگر بیان کرد: اگرچه مشکلات فراوان است، اما نقدها هم باید منصفانه و عادلانه باشد و موارد مثبت و اقدامات سازنده و مفید در کنار منفی‌ها دیده و بیان شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست با تاکید بر حمایت از اتحادیه‌ها برای رونق اقتصادی و کاهش مشکلات پیش رو گفت: ادغام اتحادیه‌ها بمنظور چابک‌سازی می‌تواند در بهبود عملکرد اتحادیه‌ها نقش ویژه‌ای داشته باشد.

اسماعیل نادری تصریح کرد: تعداد اتحادیه‌هایی با هسته‌هایی همگن، باید به حداقل برسند و این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اتحادیه‌ها در شهرستان‌ها نیز باید جمع بندی شود و بصورت یکپارچه روی آنها نظر داد.

نشست فعالان اقتصادی و اعضای اتحادیه‌های استان اصفهان با معاون و مسوولان استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف عصر سه شنبه در سالن همایش اتاق اصناف این کلان‌شهر برگزار شد.

در این نشست رؤسای اتحادیه‌هایی مانند صنایع دستی، خدمات خودرو، پلاستیک، تاکسی سرویس، کامیونداران و الکتروموتور و آسانسور مشکلات خود را مطرح کردند.

افزایش قیمت بویژه در بخش مواد اولیه، سه برابر شدن نرخ بنزین، واردات بی‌رویه و همکاری نامطلوب بانک‌ها از جمله چالش‌های مطرح شده در این جلسه بود.

استان پنج میلیون نفری اصفهان در زمان حاضر نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد.

برچسب‌ها طرح های زیرساختی توسعه اقتصادی اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی توسعه اقتصادی اصفهان استانداری اصفهان طرح های زیرساختی توسعه اقتصادی اصفهان استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

سیدمهدی خادمی گفت: این فراخوان با توجه به ضرورت هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ادارات و ارگان‌های دولتی صورت خواهد گرفت.

او، بهره‌گیری از توان علمی، فکری و مالی اقشار مختلف مردم و بخش خصوصی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال جدید را از اهداف این فراخوان دانست و افزود: در این زمینه از تمامی اهالی استان فارس و اقشار مختلف مردم درخواست می‌شود تا نسبت به ارسال ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه کوتاه و میان مدت خود با موضوع «جهش تولید با مشارکت مردم» حداکثر تا پایان ساعت اداری هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همکاری و اقدام کنند.

خادمی تاکید کرد: بدیهی است پس از بررسی طرح‌های ارسالی توسط هیئت کارشناسی، ضمن بهره‌گیری از طرح‌های مذکور در برنامه‌های عملی جهش اقتصادی فارس، ۳ طرح برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت و جوایز ارزنده‌ای از سوی استانداری فارس به ایده پردازان تقدیم خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس افزود: افرادی که حاضر به همکاری و ارائه طرح‌های خود هستند، می‌توانند طرح علمی خود را به آدرس شیراز، خیابان جهاد، روبه‌روی مجتمع آموزشی علوی، قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری و اقتصادی کوثر و یا از طریق کانال ایتا به شماره ۰۹۳۷۳۰۱۸۲۳۱ ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • اولویت رده‌بندی نهایی تیم‌ها در لیگ برتر
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد