Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریادار امیر رستگاری امروز در دیدار با استاندار گیلان ساخت شناورها در کوتاه‌ترین زمان ممکن را یکی از موفقیت‌های مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد از تجهیزات شناورهای تولیدی ایران بومی‌سازی شده و به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این مجموعه را یکی از مهمترین سازمان‌های دریایی کشور اعلام کرد و گفت: تحریم‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر روی توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم تأثیری نگذاشته است به طوری‌که هر روز شاهد افتخارآفرینی آنان در عرصه‌های مختلف علمی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر دفاع پیشرو بودن مجموعه صنایع دریایی با وجود ۱۰ دفتر طراحی، ۱۰ مرکز ساخت و ۱۶ مرکز توسعه فناوری در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: رعایت استاندارهای روز دنیا در تولید شناورها و تجهیزات دریایی ضمن بهره‌گیری از زیرساخت‌های مطلوب در کنار تخصص‌های علمی از اولویت‌های ما است.

وی از فعالیت بیش از ۲۰۰ نفر در مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی سخن گفت و با تأکید بر اینکه عمده این افراد از نیروهای توانمند گیلانی هستند ابراز داشت: صنایع دریایی وزارت دفاع جهت همکاری در بخش‌های مرتبط یا غیرمرتبط با دریا نظیر احداث شناورهای تفریحی و هتل رستوران‌ها در استان گیلان آمادگی کامل دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رعایت شاخصه‌های کیفی و فنی جهت احداث و ارائه خدمات پس از فروش را از اهداف این نهاد اعلام کرد و گفت: تکیه بر توان تخصصی، علمی، فنی و دانشی متخصصان داخلی، بستر لازم را برای حرکت به جلو و بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات فراهم کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: تولید جنگنده کوثر با سرعت درحال انجام است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روند تولید جنگنده کوثر در تهران و اصفهان با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در این رابطه افزود: امیدواریم در روز ۲۹ فروردین سال آینده همزمان با روز ارتش، رژه سه فروندی جنگنده‌های تمام ایرانی کوثر را به اجرا در بیاوریم.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع دفاع به صورت مشترک خط تولید جنگنده‌های کوثر را مدیریت می‌کنند، افزود: نیروی هوایی ارتش در تهران و سازمان صنایع دفاع در اصفهان این کار را انجام می‌دهند.

 هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فنآوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار داده است. این هواپیما به دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تبدیل خواهد بود که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

2727

کد خبر 1334877

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جنگنده ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیروهای مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می‌شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دور اندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه‍ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می‍شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاوردها مطابق با فناوری روز، موجب می‍شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه‌ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند

کد خبر 6064170 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • استقبال از پرچم رضوی در عرشه ناوشکن دنا
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان