Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی مستند گفت:کشور ما به دلیل دارا بودن از آخرین دین الهی که پر بار‌ترین دین آسمانی و برخوردار از فرهنگ، تمدن، انقلاب عظیم و استثنایی و تجربه ۸ سال دفاع مقدس و در توان آن ایجاد یک جبهه مقاومت منطقه که به منزله موتورمحرک است و عمق رویایی با استکبار جهانی و صهیونیسیم جهانی داریم از فرهنگ و دستاورد‌های و میراث بسیار غنی برخوردار است که باید به روش‌های مختلف و ساختار‌های مختلف برنامه سازی ما بتوانیم این میراث عظیم را در اختیار تشنگان این حقایق قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از چهار دهه در تمامی ساختار‌ها در رسانه ملی در طراز بسیار خوبی قرار گرفته ایم، در صنعت سریال سازی، انیمیشن، مستند و برنامه‌های ترکیبی و مسابقات از رشد قابل اعتنایی برخوردار هستیم و فاصله خودمان را با کسانی که در جهان سابقه طولانی‌تر داشته اند خیلی سریعتر طی کرده ایم و از ظرفیت انسانی فوق العاده‌ای برخوردار هستیم و نه تنها در کشور بلکه در منطقه هم چشم اساسی به این دوخته اند.

میرباقری افزود: ساختار و قالب مستند از جمله قالب‌هایی است که به دلیل هزینه، تاثیر و چابکی که در وجود دارد از کاندید‌های مهم برای جاری بودن پیام‌ها ومعارف مصادیق دین و انقلاب ما است.

وی عنوان کرد: در رسانه ملی در زمینه مستند سرمایه گذاری قابل اعتنایی شد و شبکه مستند ایجاد شد که علاوه بر کار‌هایی که مرکز مستند انجام می‌داد بتواند آنتن هم در اختیار داشته باشد و تمامی شبکه‌های دیگر ما به عنوان اقمار منظومه شبکه مستند در حوزه مستند عملیات انجام می‌دهند و در کنار همدیگر برنامه سازی می‌کنند و در حوزه تامین و پخش برنامه را انجام می‌دهند.

معاون سیما اظهار کرد: خیلی خوش حال هستم که این نکته را عرض کنم که در بین شبکه‌های تخصصی ملی موفق‌ترین و پربیننده‌ترین شبکه، شبکه مستند است و شبکه مستند در عین حال که در زمینه ساختار فیلم و سریال برنامه‌ای ندارد در حوزه ورزش برنامه ندارد که همه این برنامه می‌تواند مخاطب را جذب کند، اما در شبکه مستند چنین ساختاری ندارد و توانسته موفق‌ترین شبکه در جذب مخاطب باشد.

وی افزود: در نظرسنجی اخیر در بین برنامه‌های غیر نمایشی یکی پربیننده‌ترین برنامه شبکه مستند بودو دیگری چهارمین برنامه پربیننده در بین ۲۰ برنامه پربیننده شبکه مستند بود.

میرباقری بیان کرد: خوشبختانه اقبال عمومی مردم فرهیختگان نسبت به این شبکه فراوان است و در نظرسنجی ملی و مرکز تحقیقات انجام داده است در سراسر کشور اولین شبکه‌ای که مردم برای انتخاب برنامه علمی آموزشی تحقیقی انتخاب می‌کنند شبکه مستند است. ما در فیلم و سریال گاهی می بینیم که شبکه سه و گاهی شبکه یک یا شبکه آی فیلم اول هستند، اما در حوزه مستند شبکه مستند شبکه اول است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌هایی رییس رسانه ملی داشتند. عنایت ویژه‌ای به شبکه مستند وجود داشت وما علارغم تمامی مشکلات هر سال۵۰ درصد بودجه شبکه مستند اضافه کردیم و امیدواریم امسال هم محقق شود.

معاون سیما عنوان کرد: در جشنواره مستند برای اینکه کسانی که علاقه داشتند و تلاش‌هایی داشته باشند آنتن در اختیارآن‌ها قرار بگیرد.

وی گفت:علارغم همه مشکلات در دو جشنواره پیشین با حمایت دوستان در سازمان اوج بود و هنوز هم حامی است و رشد کرده است. ما مسیر را جدی‌تر ادامه خواهیم داد. خوشبختانه امروز در مناسبت‌های مختلف علاوه بر مطالبات برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی الان در تمامی مناسبت‌ها یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم ساختار و غالب مستند است که این مستند‌ها از عهده پیام‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... برمی آید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مستند تلویزیون شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد

محمدمهدی کاظمی از احیای پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: ‌دوره متوسطه اول یکی از دوره‌های مهم در نظام آموزشی است. به دلیل اینکه حد وسط بین دوره ابتدایی و دوره دوم متوسطه است. از طرفی این دوره، دوره هویت‌یابی است؛ دوره‌ای است که زمینه شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و زمینه هدایت تحصیلی است.

وی ادامه داد:‌ اواخر دولت قبل متاسفانه اداره دوره متوسطه اول در ساختار وزارت آموزش‌وپرورش و ساختار استان‌ها حذف شد اما با پیگیری‌هایی که از زمان استقرار دولت سیزدهم انجام شد؛ خوشبختانه در اسفند سال گذشته در شورای راهبری وزارت آموزش و پرورش این موضوع تایید ‌و پُست رئیس اداره دوره اول متوسطه در استان‌ها احیا ‌و از طریق معاونت توسعه و برنامه‌ریزی به استان‌ها ابلاغ شد تا این ساختار به‌صورت ساختار مجزا به امورات این دوره بپردازد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ‌این دوره جزو یکی از مهمترین دوره‌های ماست و باید به آن توجه ویژه‌ای می‌شد. ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در این دوره تحصیل می‌کنند که متولی خاص و ویژه نداشتند. الحمدالله این اتفاق  افتاد و در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که باید در این دوره برگزار شود، زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است. به همین منظور برنامه‌نویسی و کدنویسی آموزش داده خواهد شد و این اتفاق مهم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد افتاد.

کاظمی با بیان اینکه این اتفاق مهم با مشارکت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌اکنون در تمام استان‌های کشور آغاز شده است، گفت: ‌این برنامه شروع شده است تا آموزش کدنویسی به همه معلمان دوره اول متوسطه با اولویت دبیران ریاضی، علوم تجربی و کار و فناوری اتفاق بیفتد و این زمینه آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی تاکید کرد: ‌پیش‌بینی کرده‌ایم که حداقل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز را در دوره اول متوسطه تحت پوشش آموزش کدنویسی که زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است ‌بتوانیم داشته باشیم.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • چرا «نون.خ» پربیننده ترین سریال نوروزی تلویزیون شد؟/ فرار طنازانه از دام کلیشه ها
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه یک
  • چرا «زندگی پس از زندگی» هنوز پربیننده است؟
  • «بازی اختاپوس» امشب در تلویزیون
  • مستندی از معمار و هنرمند برجسته ایرانی، فرداشب در تلویزیون
  • سریال‌های تلویزیون بین دو تا سه میلیون بازدید دارند
  • پخش برنامه قدرت اسلحه سازی ایران در تلویزیون + روز و ساعت پخش
  • چگونه پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون در یک اتاق کوچک کلید خورد؟
  • محفل، حلقه مفقوده‌ای در میان برنامه‌های تلویزیون/ جای برنامه‌ قرآنی فقط در شبکه قرآن نیست!