Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-19@13:23:09 GMT

فتاح: حتی یک دلار آقای جهانگیری را نگرفتیم!

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۶۰۸۴

فتاح: حتی یک دلار آقای جهانگیری را نگرفتیم!

رییس بنیاد مستضعفان گفت: هیچ وقت در بازار‌هایی مانند ارز و طلا و سکه وارد نشدیم. اگر دولت اعلام کند از بازاری خارج شویم با هماهنگی نسبت به این کار اقدام می‌کنیم تا برچسبی به ما نزنند که جای کسی را تنگ کرده‌ایم. به گزارش جنوب نیوز و به نقل از ایلنا، پرویز فتاح در نشست خبری امروز با بیان اینکه ۵ماه است که در این مجموعه مشغول به کار هستم و باید گزارشی از عملکرد این مدت زمان ارایه می‌کردم و به سوالات مردم پاسخ می‌دادم، اظهار داشت: به رسم ادب باید از آقای سعیدی کیا که ۵سال سکاندار این مجموعه بوده یادی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده به طور مرتب از ایشان مشورت می‌گیریم و این آرامش امروز بنیاد را مدیون عملکرد ایشان هستیم.

وی افزود: از تجربه آقایان رفیق دوست و فروزنده که پیش از این روسای بنیاد بودند، هم بهره می‌گیرم.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به گزارش‌های ٩ماه گذشته مجموعه اظهار داشت: درآمد بنیاد افزایش یافته و تغییر مدیریت، اثری نداشته است. ٢۶هزار میلیارد تومان فروش داشتیم که بیشتر از برنامه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که از ٣۵هزار میلیارد تومان در پایان امسال فراتر برویم و رکورد بشکنیم.

فتاح با بیان اینکه ١٧۴ شرکت ثبت شده داریم که از این تعداد ١۶٩شرکت فعال هستند، گفت: از این رقم ٣۶شرکت زیان ده بودند که علت اصلی آن نوسانات نرخ ارز بوده است.

سقف پرداخت مالیات را به هزار میلیارد تومان می‌رسانیم

وی گفت: حدود ۵هزار و ۴میلیارد تومان سوددهی داشتیم و ۶٧٠ میلیارد تومان مالیات داده‌ایم و سال ٩۶ تسویه مالیاتی گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی در بنیاد نداریم، گفت: برای سال آینده هزار و ۶٠٠میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته‌اند و امسال با احتساب ۶٧٠میلیارد تومانی که مالیات پرداخته‌ایم سقف پرداخت مالیات را به هزار میلیارد تومان می‌رسانیم.

تمام پروژه‌های نیمه تمام را به اجرا می‌رسانیم

فتاح با بیان اینکه تمام پروژه‌های نیمه تمام را به اجرا می‌رسانیم، گفت: مهم‌ترین پروژه‌های ما آزادراه تهران شمال و پلاسکو است که امسال قطعه اول آن به بهره برداری می‌رسد.

مراقبیم تعدیل نیرو نداشته باشیم

وی اظهار داشت: ۴۵ هزار نفر کارمند داریم که هیچ حقوق عقب مانده‌ای برای پرداخت به کارکنان نداریم. به شدت مراقب هستیم که تعدیل نیرو نداشته باشیم.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: قانون بازنشستگی را به صورت کامل رعایت می‌کنیم و آن‌ها را با عذرخواهی و احترام مرخص می‌کنیم و افراد جوان جایگزین این افراد خواهند شد. ٣۵٠ نفر بورسیه دکترا داریم و به دنبال چابک‌سازی بنیاد هستیم.

با رییسی و روحانی دیدار کردیم

وی با اشاره به ملاقات خود با رییس جمهوری گفت:به دولت اعلام کرده‌ایم که بنیاد همراه آن‌ها خواهد بود و به طور قطع بنیاد هماهنگ با دولت عمل می‌کند.

فتاح ادامه داد: مذاکراتی با آقای رییسی داشته‌ایم و قرار است که شعبه جداگانه برای پرونده‌های بنیاد که تعداد آن ١١٠٠پرونده است در نظر گرفته شود.

رقیب بخش خصوصی نیستیم

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بار‌ها اعلام کرده‌ایم که رقیب بخش خصوصی نیستیم، گفت: کار موازی با دولت نداریم و به زودی از کار‌های اقتصادی کوچک خارج می‌شویم.

وی افزود: سال آینده امیدواریم تمام اسناد علوی را بتوانیم به مردم تحویل دهیم. این اسنادی است که در رژیم گذشته با قلدری از مردم گرفته‌اند و ما تلاش کردیم تمام این اراضی را به مردم پس دهیم.

فتاح با بیان اینکه مطمئن هستم با تدابیر رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را شکست می‌دهیم، اظهار داشت: هیچ پروژه‌ای در بنیاد معطل تحریم‌ها نمانده است و این خوداتکایی در بنیاد اتفاق افتاده است.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: کاخ مرمر از ابتدای انقلاب در دست دولت قرار داشت با پیگیری‌ها، مجمع آن مجموعه را تخلیه کرده و امروز به دست بنیاد افتاده است و در حال بازسازی و نوسازی کاخ هستیم و به حالت اولیه برمی گردد و به موزه هنر ایران تبدیل می‌شود و در دهه فجر در‌های کاخ مرمر به روی مردم باز می‌شود.

از سال آینده موزه دفینه به روی مردم باز می‌شود

وی با اشاره به بازسازی موزه دفینه گفت: از سال آینده موزه دفینه هم به روی مردم باز می‌شود. موزه خودرو بازسازی می‌شود و خودرو‌های تاریخی که قبل از این دست بنیاد بود در آن موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

فتاح با بیان اینکه بنیاد دو بال اقتصادی و حمایتی دارد، گفت: بنیاد برکت بال دوم بنیاد است و ١٢منطقه برای محرومیت زدایی شناسایی کرده‌ایم و اقدامات توانمندسازی قلعه گنج در این مناطق اجرا می‌شود.

ساخت١۴هزار مسکن برای خانوار دارای دو معلول را سال آینده تحویل می‌دهیم

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بیش از ١٠٠مدرسه ساخته‌ایم و تمام پروژه‌های ساخت بیمارستان را به اتمام می‌رسانیم و به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: ساخت١۴هزار مسکن برای خانوار دارای دو معلول را سال آینده تحویل می‌دهیم.

هیچ موضوع محرمانه در بنیاد نداریم

فتاح با تاکید بر اینکه هیچ موضوع محرمانه در بنیاد نداریم، گفت: به طور مرتب نهاد‌های نظارتی در بنیاد حضور دارند و هیچ موضوعی برای پنهان کردن نداریم.

وی افزود: ٣١شرکت بنیاد در بورس عرضه شده است و این روند ادامه دارد. شرکت‌های دانش بنیان را تقویت می‌کنیم و در سیاست‌های کاری ما قرار دارد.

فتاح تاکید کرد: میزان صادرات بنیاد به ۵هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد ٧٠درصدی داشته است و سال آینده این رقم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آزادراه تهران شمال را بنیاد می‌سازد و نه دولت، گفت: برای برگشت سرمایه ١٠هزار میلیارد تومانی نگران نیستیم و تمام این سرمایه صرف محرومیت زدایی می‌شود.

فتاح افزود:۶٠درصد معادل سرمایه گذاری بنیاد در این پروژه از طریق ارایه ملک تهاتر شده است و این را هم صرف توانمندکردن محرومان می‌کنیم.

هیچ وابستگی به دولت و نفت نداریم

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هیچ وابستگی به دولت و نفت نداریم، گفت: هیچ صدایی از سوی کارگران بنیاد بلند نشد و با آبرو سال سخت اقتصادی را گذراندیم.

یک ریال ارز۴٢٠٠تومانی آقای جهانگیری را نگرفتیم

فتاح تاکید کرد: یک ریال ارز۴٢٠٠تومانی آقای جهانگیری را نگرفتیم و این را با افتخار اعلام می‌کنیم.

هیچ وقت در بازار‌هایی مانند ارز و طلا و سکه وارد نشدیم

وی ادامه داد: هیچ وقت در بازار‌هایی مانند ارز و طلا و سکه وارد نشدیم. اگر دولت اعلام کند از بازاری خارج شویم با هماهنگی نسبت به این کار اقدام می‌کنیم تا برچسبی به ما نزنند که جای کسی را تنگ کرده‌ایم.

با هیچ فردی بر سر برگرداندن املاک بنیاد شوخی نداریم

فتاح با بیان اینکه با هیچ فردی بر سر برگرداندن املاک بنیاد شوخی نداریم، گفت: هشداری که به عده‌ای برای باز پس گرفتن املاک داده بودیم کاملا جدی است. برخی‌ها مستأجر بنیاد هستند که اجاره نامه را تمدید کردند و مشکلی با این دسته نداریم.

رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: قیمت ملک بسیار افزایش یافته است و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای بخواهند ادعای مالکیت در این املاک داشته باشند. مشکل ما با افرادی است که مدعی هستند و تخلیه نمی‌کنند، اما قطعا بنیاد حق و حقوق خود را از این افراد پس می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تنها راه ما پیگیری از طریق قوه قضاییه است، اظهار داشت: راه دیگری برای مقابله با این افراد به ذهن ما نمی‌رسد البته این گونه هم نیست که تمام احکام در قوه قضاییه به نفع ما باشد تا کنون در این زمینه ۶٠درصد احکام به نفع بنیاد و ۴٠درصد علیه بنیاد بوده است و در مجموعه بنیاد هم به تمام قوانین احترام می‌گذاریم.

برای بازپس گیری املاک از توان رسانه‌ها استفاده می‌کنیم

فتاح با بیان اینکه برای بازپس گیری املاک از توان رسانه‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: دیدیم که در اطلاع رسانی اخیر درباره عدم تخلیه یکی املاک بنیاد از سوی یکی از مقامات، آن شخص سریع وارد قرارداد برای آن ملک با بنیاد شد. توانستیم با کمک مردم آن مقام را بر سر جای خود بنشانیم.

قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارم

فتاح در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای کاندیداتوری ریاست جمهوری سال ١۴٠٠دارید، گفت: هیچ قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارم و این شایعه است.

وی افزود:این برچسب‌ها به من نمی‌چسبد که با بیت المال سفر استانی می‌رود تا برای انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات کنم.

بنیاد مستضعفان را رها نمی‌کنم

فتاح تاکید کرد: بنده بنیاد مستضعفان را رها نمی‌کنم. در تمام مسولیت هایم سفر استانی بسیاری رفته‌ام. امروز هم هیچ قصدی برای تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری ندارم.

وضعیت آزادراه تهران شمال

فتاح با اشاره به تامین تجهیزات برای تکمیل قطعه یک آزادراه تهران شمال اظهار داشت: تمام تجهیزات مورد نیاز از داخل و خارج از کشور خریداری شده و معطل چیزی برای افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال نیستیم.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که عبور امن و آرام برای مردم ایجاد کنیم و قطعه یک آزادراه تهران شمال بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود.

رئیس بنیاد مستصعضان درباره وصول این مجموعه در قطعه دو آزاد تهران - شمال اظهار داشت: قطعه ۲ پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد و مجموعه دولت پذیرفته است که در یک بازه زمانی مشخص نصف قطعه ۲ را بسازیم و رفت از قطعه ۲ و برگشت از جاده جالوس باشد.

فتاح ادامه داد: در مورد قطعه ۳ دولت باید تصمیم بگیرد این قطعه کوهستانی است و در مسیر موازی آن البته مشکل ترافیکی نداریم.

به پروژه‌مال‌سازی ورود نمی‌کنیم

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه در پروژه‌مال‌سازی ورود نمی‌کنیم گفت: پس از ابلاغیه اخیر هیچ پروژه مال‌سازی را شروع نکردیم، اما باید پروژه‌های نیمه تمام مال‌ها را به اجرا می‌رساندیم تا سرمایه بنیاد به هدر نرود که البته قواره آن‌ها هم بسیار هم بسیار کوچک است.

وی ادامه داد: به جای پروژه‌های مال سازی به ساخت مسکن در مناطق محروم برای محرومان ورود کرده‌ایم.

کارت زرد به بنیاد در صورت خشک شدن باغات تحت مالکیت

فتاح درباره تعیین تکلیف باغات بنیاد مستضعفان در سطح تهران اظهار داشت: اگر باغ تحت مالکیت بنیاد خشک شده این یک کارت زرد به مجموعه بنیاد مستضعفان است که باید به آن در فوریت رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: برای رسیدگی به موضوعات باغات تهران با شهرداری تهران و آقای حناچی وارد مذاکره شده‌ایم و قرار بر این است که هر جایی که شهرداری توانایی دارد باغات به آن‌ها واگذار شود.

وی تاکید کرد: البته نگهداری از باغات هزینه‌های یدارد که شهرداری باید آن را بپردازد، اما درباره این موضوعات در حال تعامل با شهرداری هستیم.

وی تاکید کرد: شرط مهم ما با شهرداری برای در ا. ختیار گذاشتن باغات بنیاد به آن‌ها این است که مجموعه‌های تجاری رستوران و ... در این محدوده‌ها ساخته نشود و در‌های آن به روی مردم باز شود.

حقوق نجومی نداریم

رئیس بنیاد مستضعان همچنین درباره حقوق‌های نجومی در این مجموعه اظهار داشت: اساسا در بنیاد مستضعفان حقوق نجومی نداریم و تمام مدیران در چارچوب ابلاغیه دولت حقوق دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: بنده از جای دیگری به بنیاد مستضعفان مامور شده‌ام و حقوق بنیاد مستضعفان را نمی‌گیرم سه سال گذشته هم فیش حقوقی خود را منتشر کردم که البته در این مدت نه تنها به حقوق من اضافه نشد بلکه از آنجایی که سنواتم به سقف چسبیده و بازنشسته نشدم از حقوقم چیزی را هم کم می‌کنند.

فتاح تاکید کرد: طبق این فیش حقوقی که امروز آن را در اختیار عکاسان و خبرنگاران می‌گذارم حقوق بنده هشت میلیون ۴۸۲ هزار تومان است که یک میلیون و ۶۶۲ هزار تومان آن بابت وام و سایر موضوعات کسر می‌شود و دریافتی خالص من ۶ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.

فتاح همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود تعدد املاک، ساختمانی که در اختیار بیماران‌ای بی قرار داشت را از آن‌ها گرفته‌اید گفت: با مدیر عامل آن مجموعه قرار جلسه‌ای داریم و در اسرع وقت این مشکل حل می‌شود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی مقواساز اظهار داشت: بنیاد روایت فتح در حوزه فیلم‌سازی با سازمان بسیج همکار جدی آغاز کرده است، شورای عالی فیلم و سریال بنیاد نیز فعال شده است، به طور عمده کار با مشارکت استان‌ها پیش می‌رود. درباره شخصیت‌هایی که در استان‌ها به عنوان فرمانده‌های ما جریان ساز بودند و اتفاق‌هایی که در لشکرهای استان‌ها محوری بود، سوژه‌یابی در ۱۲ استان هم شروع شده است.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سیلی به دشمن بود و هنوز انتقام نگرفتیم
  • تصاویری از صحبت های درگوشی خاتمی و سیدحسن خمینی در یک مراسم /اسحاق جهانگیری هم بود
  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • ۲۵ فروردین، جهان شاهد رویش یک قدرت الهی بود
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح
  • هیچ سامانه پدافندی در جهان قدرت مقابله با موشک فتاح را ندارد
  • درویش: با اوسمار مذاکره کردیم/ هنوز لیستی برای فصل آینده نگرفتیم